Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAD og Micromega: Hvad gør jeg nu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
polyfemos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Jeg er helt nyt medlem af forummet, men har længe brugt jeres mange kvalificerede input. Nu skal jer bede om lidt inspiration.

Forhistorie:
Mit hidtige setup.
Nad c 320 int forstærker
Nad c 521bee cdp
Dali Blue 606

Det har fuldt levet op til mine krav. Men for nylig blev jeg træt af mine højtalere. Store og sorte, og jeg udnytter stort set aldrig deres potentiale længere (med to små børn i huset, og en musiksmag rykket fra hårdere rock til afdæmpet folk, jazz og akustisk musik). Så jeg købte nye højtalere. Monitor Audio Silver RS1

Nåmen min cd-afspiller har drillet lidt. Den har haft den her fejl, og jeg har ikke mod på at fixe den selv og i HIFIklubben sagde de at et værkstedsbesøg nemt sneg sig op på 1200 kr. Så jeg har kigget efter en anden. Jeg overvejer at købe en nyere "MacroMega Minium CD" som denne(PDF), og en Macromega Minium A60 intg. forstærker som denne. 

Hvad gør jeg nu?
Kan min gamle NADforstærker sælges (uhyre velholdt)?
Kan min irriterende NAD cdafspiller sælges for lidt håndører - er der folk som køber den slags for at fixe det?
(dette er ikke en salgsannonce)

Venligst Rune
Til top Vis polyfemos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polyfemos

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Du bliver simpelthen nødt til at lytte til begge forstærkere, ud fra dette beslutte hvilken du vil beholde

Jeg er da sikker på at begge kan sælges f.eks. via DBA, læg ud med en pris på ca. det halve af nyprisen. For så vidt angår CD'en, er den jo nok lidt svær at komme af med, når den er defekt.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

polyfemos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.

På DBA er der jo et utal af forstærkere til salg (ofte til helt absurde priser).
Det virker lidt omsonst at indrykke annonce nr. 876 med en brugt forstærker. Men der er måske et fornuftigt run på tingene - hvis prisen er rimelig?

Hvordan er Micromegas omdømme i dag. De havde jo et lidt blakket ry på deres Stage-modeller.

Rune
Til top Vis polyfemos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polyfemos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes