Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: "Access point" til trådløs hovedtelefon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensen44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har føst lige begivet mig ud i HIFI'ens forunderlige land, så I må undskylde hvis jeg lyder som lidt af en amatør .... Det er nu engang dét jeg er! 

Jeg har lige købt et par Sennheiser RS 130 trådløse hovedtelefoner.
Ved godt at trådløs ikke giver den bedste lyd, men jeg bruger dem når jeg vandrer rundt i lejligheden og ordner ting.

Der er en smule baggrundsstøj på hovedtelefonerne, men ikke noget jeg ikke kan leve med.
Meget værre er det, at de "sprutter" og summer når jeg bevæger mig rundt i lejligheden. Nogen gange blot når jeg drejer eller vipper hovedet.

Jeg har placeret transmitteren højt og så langt fra mit anlæg som muligt, prøvet forskellige kanal-indstillinger, uden at det bedrer situationen.

Så var det jeg tænkte, om det var muligt at lave et slags "access point" som man gør med trådløse netforbindelser. Så kunne jeg stille et sådant i hvert rum for at opnå tilfredsstillende lytte-oplevelse. Har ikke noget imod at skulle trække nogle kabler hvis man ikke kan gøre det trådløst.

Jeg ved godt det lyder lidt besværligt, og måske lidt skørt, men jeg er villig til at gå meget langt for at opnå en god (gerne nær-audiofil) mobil lytteoplevelse fra mit anlæg, da det af forskellige grunde ikke er muligt at bruge mine ellers dejlige højtalere.
Og jeg vil meget gerne undgå enhver form for egentlig bærbar løsning (Ipod og des lige...) og i det hele taget noget der inkluderer kabler, da jeg skal have armene fri.

Håber der er et opfindsomt hoved der kan give mig nogle ideer...!
Til top Vis Jensen44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen44

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 September 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med en MP3 uden ledninger:

http://www.sony.dk/product/nws-w-series/nwz-w202

Jeg tror nemlig ikke, at du kan forbedre accespointet til dine hørebøffer.

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 September 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Som Meier så smukt udtrykker det skal du da have dig noget transportabelt, der kan du have begge hænder fri, med mindre du absolut skal se på skærmen hele tiden..

Du får ikke en HiFi oplevelse trådløst, længere er den ganske enkelt ikke..

Der er nogle bøffer med Bluetooth, men jeg tror de har de samme problemer som alt andet trådløst, nemlig en lille dårlig forstærker, som skal trække det hele, afkode signal, levere kraft til membranerne osv. og det kan simpelthen ikke gøres med to aaa batterier, der bliver skæret alt for mange kanter.

Samtidigt er det jo komprimeret musik du får ud, da alt radio jo er komprimeret på den ene aller anden måde, så når du afspiller en god CD får du i bedste fald en middelmådig MP3 ud af det.

Jeg kunne fortsætte side op og side ned om hvor dårligt trådløse bøffer er, men vil nøjes med at sige at de ingen adgang har på mit hoved eller hus
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 September 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Den bliver nok svær hvert fald uden ledninger. Jeg kunne forestille mig at man måske havde lavet noget tilbehør der kunne forlænget rækkevidden men det er nok de færreste der har sådan noget.
Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Snublede lige over dem her
LINK

måske det var noget ??
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Snublede lige over dem her
LINK

måske det var noget ??

Ligner ærlig talt noget der er kopieret fra Sleek Audio. Jeg tvivler lidt på om disse rækker særlig ret langt. specs siger 10-15 meter. Vil du længere væk kommer du ikke udenom at have en afspiller liggende i lommen.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes