Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: UE 3 vs. UE 4 vs. UE 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 September 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ser på 3 forskellige in-ears fra Ultimate Ears. Men jeg er lidt forvirret for det lader til at de har 3 modeller som gør næsten det samme. Eller måske er der tale om afløsere for en gamle modeller?

Det er følgende modeller:

Super fi. 3 studio - 800kr. (er ikke længere at finde på UE's hjemmeside, er den udgået?)

Super fi. 4 - 1000kr.

Super fi. 5 - 1100kr. (Super fi. 5 pro er heller ikke længere at finde på deres hjemmeside)

Er der nogen der kan forklare lidt om forskellen, og hvorfor 2 af deres meget populære modeller Super fi. 5 pro og Super fi. 3 studio, ikke længere er at finde på deres hjemmeside?

links:
http://www.ultimateears.com/_ultimateears/products/superfi/i ndex.php
http://www.in-ears.dk/headphones/headphones/ultimate_ears/

Til top Vis Goro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goro

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at Logitech har købt Ultimate Ears for nogen tid siden - og efter de har købt dem er de igang med at "modernisere"
produktsortimentet så der bliver mere consumer orienteret. Derfor ryger nogle af de gamle modeller ud. Jeg tror ikke
nødvendigvis produkterne bliver dårligere af den grund. Men jeg har ikke fulgt med i hvilke modeller der lever videre...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 September 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at Logitech har taget over, det er bare ikke meget vi høre om det for tiden. Triple.fi 10 Pro har man også haft svært ved at finde i længere tid så den er med sikkerhed også på vej ud.
Jeg havde dog ikke bemærkede de mindre modeller var udgået, men jeg vil formene at de er gang med at fjerne hele deres "Frankenstein" koncept.  
Hvad der skal erstatte dem ved jeg ikke nu hvad de har tænkt sig.

Super fi. 5 (uden pro) og Ultimate Ears 700 er de to nyeste modeller der er kommet ud.

Super fi. 5 skulle have bedre lyd end den gamle pro og det nye design skulle være nemmere at fumle rundt med men dog er det udskiftelige kabel forsvundet.
Super fi. 4 er en ældre model af hvad jeg ved. Læser stort set ikke noget om den.
700'en ved jeg ikke så meget om desværre. Når man nu er besiddelse af et par Triple.fi 10 har man ikke så meget interesse for de mindre modeller.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:
Det er rigtigt at Logitech har taget over, det er bare ikke meget vi høre om det for tiden. Triple.fi 10 Pro har man også haft svært ved at finde i længere tid så den er med sikkerhed også på vej ud.
Jeg havde dog ikke bemærkede de mindre modeller var udgået, men jeg vil formene at de er gang med at fjerne hele deres "Frankenstein" koncept.  
Hvad der skal erstatte dem ved jeg ikke nu hvad de har tænkt sig.

Super fi. 5 (uden pro) og Ultimate Ears 700 er de to nyeste modeller der er kommet ud.

Super fi. 5 skulle have bedre lyd end den gamle pro og det nye design skulle være nemmere at fumle rundt med men dog er det udskiftelige kabel forsvundet.
Super fi. 4 er en ældre model af hvad jeg ved. Læser stort set ikke noget om den.
700'en ved jeg ikke så meget om desværre. Når man nu er besiddelse af et par Triple.fi 10 har man ikke så meget interesse for de mindre modeller.

Cool tak! Hvor har du læst at den nye Super fi. 5 skulle være bedre end den gamle Pro?
Kender du ellers noget til super fi. 3 studio?
Jeg er ikke hifi-nørd...vi bare gerne have okay lyd til min nye iPhone

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Tja er du til engelsk er head-fi.org som bekendt et godt sted at finde info. Pas bare på din pengepung hvis du bliver grebet.
Fandt et par tråde om 700'en. Ellers kan du prøve at google dig lidt frem.

http://www.head-fi.org/forums/f103/ultimate-ears-700-vs-etym otics-hf2-447976/
http://www.head-fi.org/forums/f103/ultimate-ears-700-a-41969 5/index7.html
http://www.head-fi.org/forums/f103/ultimate-ears-700-ue700-r eview-comparison-vs-jays-q-jays-428700/

Jeg mener Super fi. 5 pro får mange tæsk derude, så det sikkert værd at kigge på andre alternativer. Phonak PFE er én dem der får gode ord herinde. koster omkring de 800 kr.
Hvad genre lytter du til? 

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et par SoundMagic PL-50. Et lidt ukendt mærke. Fik dem anbefalet da jeg ringede til hifiheadphones.co.uk. De koster de samme som UE Super fi. 30 studio, men skulle være noget bedre. Så håber jeg bliver glade for dem. UE Super fi. 5 Pro er lækre, men altså, det er mine første in-ears, og så meget lytter jeg heller ikke til min iPod.

Skal nok give en lille anmeldelse af mine SoundMagic PL-50, når jeg modtager dem.

Tak for hjælpen

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Goro skrev:
Jeg har lige købt et par SoundMagic PL-50. Et lidt ukendt mærke. Fik dem anbefalet da jeg ringede til hifiheadphones.co.uk. De koster de samme som UE Super fi. 30 studio, men skulle være noget bedre. Så håber jeg bliver glade for dem. UE Super fi. 5 Pro er lækre, men altså, det er mine første in-ears, og så meget lytter jeg heller ikke til min iPod.

Skal nok give en lille anmeldelse af mine SoundMagic PL-50, når jeg modtager dem.

Tak for hjælpen

Ja Shaun er en flink fyr, i hvert fald ham som er på mailen. Købte mine SA6 af ham sidste år. Hvis du ikke har bemærket det har jeg også PL50 i min sig.
Det er ikke så tosset kinakram. Den gør det ellers rigtig udemærket på alle punkter og for en første gangs køber som dig tror jeg ikke det kan blive bedre til ~500 kr at begynde med. Jeg vidste ikke om du var helt klistret til UE.
Jeg har været dog udsat for at skumpropperne driller noget at de ikke vil komme af igen man skal bruge lidt vold. Det skulle dog efter producenten ikke berører nye kunder, så det ikke sikkert du oplever det samme. De graver naturligvis ikke så meget i lyden som de store drenge men stadig ganske pænt i forhold hvad de har kostet. Glæd dig. Vil gerne høre om hvad syners om dem når de lander hos dig.

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Saijajin skrev:

Goro skrev:

Tak for hjælpen

Shaun er en flink fyr, i hvert fald ham som er på mailen. Købte mine SA6 af ham sidste år. Hvis du ikke har bemærket det har jeg også PL50 i min sig.
Det er ikke så tosset kinakram. Den gør det ellers rigtig udemærket på alle punkter og for en første gangs køber som dig tror jeg ikke det kan blive bedre til ~500 kr at begynde med. Jeg vidste ikke om du var helt klistret til UE.
Jeg har været dog udsat for at skumpropperne driller noget at de ikke vil komme af igen man skal bruge lidt vold. Det skulle dog efter producenten ikke berører nye kunder, så det ikke sikkert du oplever det samme. De graver naturligvis ikke så meget i lyden som de store drenge men stadig ganske pænt i forhold hvad de har kostet. Glæd dig. Vil gerne høre om hvad syners om dem når de lander hos dig.

Jeg lagde slet ikke mærke til at du har et par SoundMagic PL-50. Jeg var egentlig også ret opsat på at det skulle være UE. Har været tæt på at købe Super fi. 5 Pro flere gange. Men tænkte at jeg ikke ville begå den samme fejl som jeg ofte gør...køber ting som jeg slet slet ikke har brug for. I vinters købte jeg fx en vinterjakke og en rygsæk som man kun har brug for hvis man er elite-soldat og skal overleve på nordpolen Jeg har en svaghed for at købe det største...også selv om jeg ikke har råd. Så tænkte at nu ville jeg lige slappe lidt af, og prøve hvordan det er at bruge in-ears, hvilket jeg aldrig har prøvet før. SoundMagic PL-50 skulle være rigtig gode, og jeg er ret sikker på at jeg ikke har brug for mere. Man får tit meget for pengene hvis man køber det der ligger i midten af modelprogrammet. Dobbelt pris giver ikke dobbelt kvalitet...

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Ja, så fik jeg mine MagicSound PL-50.

Har gået og lyttet til dem hele dagen. De lyder godt. Klar i lyden, man kan høre alle nuancer i musikken. Syntes måske de mangler lidt bund/dybde og varme i lyden. Men det er måske noget der kommer når de spilles til?

Men glæden var dog kortvarig. Da jeg vil skifte skumpropperne, får jeg dem forsigtigt af (selvom de sidder godt fast). Desværre går det galt med den ene af skumpropperne. Den inderste hårde ring som er en del af skumproppen, den som får det til at sige "klik" så proppen kan glide i hak, vælger at blive siddende da jeg tager proppen af. Så proppen går simpelthen i stykker. Ikke så fedt da jeg senere finder ud af at det nok var min størrelse. Det bliver dog værre da jeg herefter igen prøver at skifte propper. Endnu mere forsigtigt tager jeg fat om selve kabinettet (selve plastik delen) og det går så op i limningen, så jeg sidder med min højre in-ear hovedtelefon i 2 dele. Jeg klemmer den forsigtigt sammen igen, men skaden er sket...

Ret surt. Jeg ringer til hifiheadphones.co.uk på mandag og forventer kraftigt at de tager dem tilbage. Så ender det sgu nok med at jeg må en prisklasse op og købe et par UE Super fi. 5 Pro...gider sgu ikke noget der går i stykker efter et par timer

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lige lyttet til de der PL-50 idag til meetet. Og de var absolut en positiv overraskelse.
Dejligt at stifte bekendtskab med noget nyt. Det var helt utroligt så små de er men spiller virkeligt godt til prisen.

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Goro skrev:
Ja, så fik jeg mine MagicSound PL-50.

Har gået og lyttet til dem hele dagen. De lyder godt. Klar i lyden, man kan høre alle nuancer i musikken. Syntes måske de mangler lidt bund/dybde og varme i lyden. Men det er måske noget der kommer når de spilles til?

Men glæden var dog kortvarig. Da jeg vil skifte skumpropperne, får jeg dem forsigtigt af (selvom de sidder godt fast). Desværre går det galt med den ene af skumpropperne. Den inderste hårde ring som er en del af skumproppen, den som får det til at sige "klik" så proppen kan glide i hak, vælger at blive siddende da jeg tager proppen af. Så proppen går simpelthen i stykker. Ikke så fedt da jeg senere finder ud af at det nok var min størrelse. Det bliver dog værre da jeg herefter igen prøver at skifte propper. Endnu mere forsigtigt tager jeg fat om selve kabinettet (selve plastik delen) og det går så op i limningen, så jeg sidder med min højre in-ear hovedtelefon i 2 dele. Jeg klemmer den forsigtigt sammen igen, men skaden er sket...

Ret surt. Jeg ringer til hifiheadphones.co.uk på mandag og forventer kraftigt at de tager dem tilbage. Så ender det sgu nok med at jeg må en prisklasse op og købe et par UE Super fi. 5 Pro...gider sgu ikke noget der går i stykker efter et par timer

Arghh...fortæl mig nu ikke det. Det var lige det der skete for mig første gang men nu alligevel det er virkelig surt.  Du må havde fået en af såkaldt "2. batch" som er et bestemt parti PL-50 fra fabrikken der er dårlige. Lidt det jeg var inde på før med propperne.

De skumpropper der går i stykker er en ting flere har oplevet og der ikke så meget andet at gøre som det du har gjort. Bare prøv at få dem af uden at ødelægge resten.....
SoundMAGIC ved jeg har lovet at det muligt at få nogle opdaterede skumpropper ved sin forhandler men nu er de ligesom også "splittet".
Jeg tror ikke UE Super fi. 5 Pro giver mere den varm lyd du søger. Jeg mener de beskrives at være kolde og uden meget vægt på bassen.
Måske skal vi over i Klipsch Image S4 som er mere i varme afdeling men du kan da nu spørge dem hvad der eller kan være bedre for dig. Lidt erfaringer har du vel nu du kan gå efter.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte også pl-50'erne på meetet, og må sige at jeg var rigtigt positivt overrasket! De lyder rigtigt godt til pengene vil jeg mene..Dog er det naturligvis lidt synd hvis ikke de er solide nok..  
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Jeg hørte også pl-50'erne på meetet, og må sige at jeg var rigtigt positivt overrasket! De lyder rigtigt godt til pengene vil jeg mene..Dog er det naturligvis lidt synd hvis ikke de er solide nok..  

Der er rapporteret at man har rettet problemerne og der er en bedre version klar men jeg tror at kommer til at vente lidt endnu før at de kommer til vesten. Det lader åbenbart ikke til er sket endnu. Så ville jeg måske hellere vælge noget andet.
Jeg tror faktisk de kan spille endnu bedre hvis man leger lidt med andre propper men nu er det her jo ikke helt en decideret PL-50 tråd.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Jeg hørte også pl-50'erne på meetet, og må sige at jeg var rigtigt positivt overrasket! De lyder rigtigt godt til
pengene vil jeg mene..Dog er det naturligvis lidt synd hvis ikke de er solide nok..  

Mon ikke de får styr på kvaliteten. Så tegner det til at blive et godt produkt.... De var godtnok helt vildt SMÅ selve driver huset.
Tror det er de mindste IEM'ere jeg har set. Jeg gad da godt lige have lyttet til disse også...:

Sound Magic P20

headaudio.dk
Branchemedlem
Branchemedlem
headaudio.dk

Bruger siden: 23 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige spurgt hos producenten, og de bekræfter at der har været problemer med røret og huset på PL50, men at dette er rettet for meget lang tid siden, så du må have fået en "gammel" vare.

Gå til den butik hvor du har købt den og bed om at få den byttet, ellers giv mig et signal, så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Jacob

Til top Vis headaudio.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af headaudio.dk Besøg headaudio.dk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes