Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
Sendt: 29 September 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
Hej
Har lige købt sådan et sæt i fredags til 1500 dkr, de virker i orden konstrukreret , men hvor lang tid skal den mellem bass/tone enhed ha før den er "spillet til " ?
Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
Sendt: 30 September 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
Det varierer meget, hvor meget tilspilning højtalere skal have - nogle behøver så at sige ingen, andre rigtig meget.
Det synes for øvrigt at være ret uafhængigt af prisen på højtalerne...
Og, vær lige opmærksom på én ting: Når du tilspiller dine højtalere, gør du det samme med dine ører! De vænner sig til lyden, hvilket ofte forveksles med 'tilspilning'.
Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
tonykart007 skrev:
Rysz skrev:
Jeg vil nok give den lidt mere. 100-150 timer inden basen arbejder som den skal. Den er lidt stiv i ophænget.
Og så skal den være afkoblet ordentligt, men så er der også vellyd for få penge
Hvordan afkobles den ordentligt ?
Prøv med vt-feet fra hifiklubben, hvad angår tilspilning så skal du nok bare tage fri en ugen, spille musik sådan en hel arbejds dag(hver dag) det burde være nok. Jeg anbefaler at bruge anlæg,kabler der har en blød og gerne lidt dæmpet diskant ellers vil den lyde lidt påtrængende i de høje toner ved høje lydtryk.
Er selv ejer af et sæt Dali Concept 1 som jeg har til salg, så jeg kender dem udemærket.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum