| Forfatter |
|
MGrene Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum...
Jeg har et "lille" problem med min "nyindkøbte" NAD S300 Siverline.
Når jeg lige har tændt den og skruer lidt op for volumen, så begynder den ene højtaler at skralle samt gå ud med nogle sekunders mellemrum...Dette sker i begge højtalere!!!
Jeg har tjekket alt for at se om det kunne være andet end forstærkeren den var galt med, uden held...
Det er forstærkeren ,
Det lyder meget som om det er en løs forbindelse i højtaler udgangene på forstærkeren for hvis jeg slukker den og tænder med det samme igen, så virker den ofte fint...Indtil jeg så slukker den igen og lader den stå slukket i en halv dag...Så kommer problemet igen...
Hvis jeg skruer op og ned, sådan leger lidt med volume knappen, så er det som om højtaleren prøver at få lyd ud men det skraller bare og hakker helt vildt! (Løs forbindelse?)
Problemet opstår ikke så ofte når den er varm men mest når man lige har tændt den, dog er det stadig ikke nogen undskyldning for at den gør det!
Nogen som kender til problemet, hvad kan jeg gøre, skal jeg kontakte HFK ??? Kan de stadig lave disse modeller selvom de ikke er i produktion mere? Er godt træt af det.
Mvh. Michael.
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey min gjorde næsten det samme. HFK. fortalte at det var forstærkerens specielle konstruktion der affødte dette fænomen.
Når man drejede på volumenkontrollen vandrede basenhederne frem og tilbage til at starte med. Hvis må så forsatte et halvt minut med at skrue op og ned gik det gradvist væk.
Min havde dog ingen mislyde.
Venligst __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
|
Hey min gjorde næsten det samme. HFK. fortalte at det var forstærkerens specielle konstruktion der affødte dette fænomen.
Når man drejede på volumenkontrollen vandrede basenhederne frem og tilbage til at starte med. Hvis må så forsatte et halvt minut med at skrue op og ned gik det gradvist væk.
Min havde dog ingen mislyde.
Venligst
|
|
|
At det ligefrem er meningen at den skal gøre det er da rart at høre...Meeen utroligt dårligt lavet efter min mening..
Der er bestemt heller ingen mislyde når den først spiller, men det er da bare træls, fordi man sidder jo bare og venter på at den gør det og så får man jo slet ikke nydt musikken
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne godt tyde på at det er nogle relæger der er ved at stå af eller hænger det er et gæt, ned til doktor manden med den
her ses den inden i og der ser man en masse relæer helt bag til

|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gjorde det fra den var ny.
Hilsen __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lade den være tændt hele tiden,det kan måske hjælpe og den lyder også bedre når den har været tændt 24 + timer
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Prøv at lade den være tændt hele tiden,det kan måske hjælpe og den lyder også bedre når den har været tændt 24 + timer
|
|
|
Og husk at tage låget af, hvis du lader den stå - den bliver MEGET varm. Forøvrigt har jeg også set en S300, som kan lave tricket med at flytte bas enhederne ved at dreje på volumenkontrollen, når den lige er tændt. Men den laver ikke støj, som du beskriver. Lige et indspark, relateret til tidligere referencer til relæer, der måske er lidt trætte. Så skal S300 være ret længe om at "starte op" efter power on, hvis din ikke er det, kan det jo godt være en delay funktion ved power on, som svigter.
|
| Til top |
|
| |
MGrene Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
CARS10 skrev:
|
|
|
|
Og husk at tage låget af, hvis du lader den stå - den bliver MEGET varm.
Forøvrigt har jeg også set en S300, som kan lave tricket med at flytte bas enhederne ved at dreje på volumenkontrollen, når den lige er tændt. Men den laver ikke støj, som du beskriver.
Lige et indspark, relateret til tidligere referencer til relæer, der måske er lidt trætte. Så skal S300 være ret længe om at "starte op" efter power on, hvis din ikke er det, kan det jo godt være en delay funktion ved power on, som svigter.
|
|
|
Jo den tager skam lang tid at starte op når man lige har trykket på on...
Tror i misforstår. Der er ingen støj, højtalerne skraller bare..
Et eksempel kunne være at i kender nok det med når en bil er ved at løbe tør for benzin så hakker den, nogen gange får den benzin og kan køre og andre gange kommer der kun enkelte dråber ind i motoren som gør at bilen hakker lidt...
Højtalerne mangler "foder" og opføre sig på samme måde som eksemplet, når man leger med volume knappen...
Men der er ingen støj 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min NAD S300 laver også det med membranvandringen, men ser det nu ikke som noget problem?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en S300 tråd vedr. modstande & transistore på hoved-printet som bliver så varme at lodningerne bliver "stegt" ..., søg efter den tråd og find løsningen på problemmet.  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også grundet kappens problemer, at jeg næsten altid kører med låget åbent på min S300. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ..., var der nogen der sagde "låg med blæser mod."  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Hmmm ..., var der nogen der sagde "låg med blæser mod."  |
|
|
Har overvejet det faktisk, men det er dælme en usexet løsning. :P
Alternativet kunne været noget passiv køling. Man kan sikkert finde noget i pc-verdenen. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
ML_CLS skrev:
Hmmm ..., var der nogen der sagde "låg med blæser mod."  |
|
|
Har overvejet det faktisk, men det er dælme en usexet løsning. :P
Alternativet kunne været noget passiv køling. Man kan sikkert finde noget i pc-verdenen. |
|
|
Den kedelige varme S300 kommer jo helt specifikt fra de 2 par ZTX transistorer i den ballancerede indgang. Så det var måske en ide, at arbejde på at få lavet en passiv køling af disse - som det er nu, afsætter de jo al deres overskydende varme ned i printet med ødelagte lodninger til følge. Eller hvad med en løsning, hvor man først sætter spænding på transistorene, når man vælger input fra den ballancerede indgang (hvis man ikke bruger denne indgang, kunne man jo egentligt bare disconnecte transistorene)
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set sort eloxeret ZTX køleplader ..., de er sådan hvad der kan med lidt god mening kaldes Y-formet ..., fra lille (dum) transistor til en meget bred flade (meget engelsk i sin udformning)
De var bukket og klemt om transistoren hvilket noget der ikke er godt for elexoeret aluminium og efterfølgene fastlimet med noget hvidt fludium, ellers ville de skvatte af første gang appartat ikke stod vandret  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der burde kunne findes noget lim der er varme resistient nok til at du kunne tilføje eks. TO-126 eller TO-220 køleplade.
Mht. det med at slukke trinet ..., Jeg synes ikke at det er så smart at der skal tilføjes relæ/omskifter på det punkt..., men det kræver lige et kik på diagrammet (brb)  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEEEEJJJ!!! 
Jeg har mistet min NAD S300 PDF fil  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt normalt for S300.
Prøv at lod de grimme lodninger efter, det kan sagtens være der den løse forbindelse sidder, det er driver transistorene (ztx)
som rister sig selv, man kan med fordel skifte dem hvert 5år. Hvis du ender med at købe nogle af disse ztx, så kunne det være
vi skulle lave et fælles køb på dem, min kunne nemlig også godt trænge til nye.
|
| Til top |
|
| |