Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 11:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Specielle højtaler til computeren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er flyttet samme med en kvinde som jeg skal giftes og have børn med, lige nu har vi ca 51 kvm og alle mine ting fra der hvor jeg før boede, er ikke kommet med endnu. Vi skal have undersøgt hvad vi kan få af bolig som er lidt størrer, for ca 51 kvm er ikke meget til 2 voksne og 1 barn (hun har yderliger 2 teenager børn som ikke bor hos os).

Jeg har et sæt dali concept 1 og en aktiv cv subwoofer VE-28SX som begge er fra 2009 og en gammel rotel rb-965bx effektforstærker, som måske godt kunne være i en størrer lejlighed, men med naboer til hver sin side (bør jeg regne med for at være på den sikre side) så kan jeg nemt forestille mig at det bliver ekstrem svært at få lov til at spille højt uden at genere naboerne og selv om subwooferen kun har ca 250 watt og 2x 8 " bas kan den sagtens spille meget højt.

Jeg har tænkt på et par gange eller 3  at sælge højtalerne og forstærkeren (de står bare og samler støv der hvor de er nu) subwofferen og dalierne har jeg købt ny af 2 gange til ialt lige under 4000kr, det jeg vil have for dem er et beløb som gør at jeg kan få nogen andre højtaler, som skal bruges med min computer, som ikke har noget vild lydkort (alm lydkort eller med den dyreste bærbar jeg har, som har sp/dif udgang).

Det jeg er interessert i er nogen små meget vellydende aktive højtaler som man ikke tænker på mangler bas, trænger til en stor subwoofer når man hørere dem spille, f.eks tænker jeg aldrig på at jeg mangler en subwoofer når jeg f.eks hører tv2-charlie når der er fælles sang på bakken eller top charlie på vores alm gammledags billedrørs tv (spiller ikke højt).

De højtaler jeg har tænkt på er sådan nogen typer som denne http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 4&subcategory=789&product=18021&utm_source=dk.eu rope.creative.com&utm_medium=Banner&utm_content=Feat urePg_GigaWorksT40SIIProductInfo&utm_campaign=FeaturePag e

Men problemet med dem, som gør at de ikke er interessante for mig, er at de kan ikke spille højt
og så er der absolut ingen bas, ja jeg er ikke engang sikker på at de kan gengive dybe stemmer som barry white og leonard cohen rigtig, for de kan ikke på nogen måder gengive dybe lyde.

Men hvad er der så at af alternativer til creative højtalerne, som skal lyde meget godt,kunne spille højt og som er så gode at man ikke sidder og tænker på at man mangler bas eller en stor subwoofer. Prisen er under 2000kr eller det jeg kan få for mine højtaler og evt  effektforstærkeren. 
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Køb et ordentligt lydkort for de 2000kr. Sæt Dali og rotel effekten til.

MVH

 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Audioengine A5 til 2400kr sættet. Et sæt aktive højttalere som sku gøre det rigtig godt til prisen
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Prøv og ta' et kig her


Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Køb et ordentligt lydkort for de 2000kr. Sæt Dali og rotel effekten til.

MVH

 



Kunne jeg godt gøre, men det synes jeg er en dårlig løsning, for jeg synes højtalerene er for dårlig til at blive brugt med et lydkort til ca 2000kr og desuden synes jeg at forstærkeren er ved at være en lille smule slidt i det selv om den lyder ok og kan spille højt, er den blevet brugt meget.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Prøv og ta' et kig her




http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=35768 dette sæt har jeg tit tænkt på at jeg ville købe hvis jeg skulle have et sæt billige aktive højtaler, som har god lyd.

Men jeg havde mere tænkt på et sæt i størrelsen som dette sæt(vaf, har set dem irl) http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=46358 men jeg tror bare sættet ikke spiller højt nok og ikke lyder godt nok
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
ms65
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg bruge de 2000 kr. på at købe et godt lydkort eller en god dac.
en firestone fubar eller en Carat ville være et forsigtigt bud og ihvertfald pengene værd.
Sælger du dine højttalere og forstærker har du jo ingenting og hvem siger du får det du vil have for det?
Et par gode aktive højttalere ja men du skal altså stadig have en forforstærker sat til dem.
Går ud fra du har en cd afspiller også?
Nej behold du anlægget og start med et godt kort/dac.
Så kan du altid udskifte højttalerne.
din gamle rotel er nu ikke det ringste man kan få, og en forstærker bliver ikke slidt på samme måde.
Evt. kan du jo få renset kontakterne/volumeknappen hvis du synes det skratter lidt.
Ergo har du god signalkilde OG videre mulighed for at opgradere dit anlæg.
Forstærkeren kan godt bære et par bedre højttalere end dine Dali så det er ikke noget problem efter min ringe mening.
mvh. 
Til top Vis ms65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms65 Besøg ms65's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk selv, dette sæt spiller rigtig godt: Empire R1900 TII.

Du kan evt. læse en anmeldelse her: HWT

Til pris er der også råd til et godt USB lydkort, fx Prodigy Cube. Jeg vil mene, at hvis budgettet er 2000, er det bedre at købe lidt billigere højttalere og så investere i et godt lydkort. Og de Empire-højttalere er i hvert fald gode nok til at fortjene bedre end onboard lydkort-lyd.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

ms65 skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg bruge de 2000 kr. på at købe et godt lydkort eller en god dac.
en firestone fubar eller en Carat ville være et forsigtigt bud og ihvertfald pengene værd.
Sælger du dine højttalere og forstærker har du jo ingenting og hvem siger du får det du vil have for det?
Et par gode aktive højttalere ja men du skal altså stadig have en forforstærker sat til dem.
Går ud fra du har en cd afspiller også?
Nej behold du anlægget og start med et godt kort/dac.
Så kan du altid udskifte højttalerne.
din gamle rotel er nu ikke det ringste man kan få, og en forstærker bliver ikke slidt på samme måde.
Evt. kan du jo få renset kontakterne/volumeknappen hvis du synes det skratter lidt.
Ergo har du god signalkilde OG videre mulighed for at opgradere dit anlæg.
Forstærkeren kan godt bære et par bedre højttalere end dine Dali så det er ikke noget problem efter min ringe mening.
mvh. 


Jeg skal ikke have en forforstærker til et sæt aktive højtaler, de skal bare tilsluttes med det rigtige kabel til computeren så spiller de og desuden lyder det forfærdeligt med min forforstærker tilsluttet min effektforstærker og så dalierne (tror det er effektforstærkeren der er slidt eller lettere defekt) noget med susen i lyden samt lidt hyletone (slitage) Jeg har ikke nogen volumenknap der skal rensens. cd afspileren jeg har bruger jeg ikke jeg bruger min computer (flac og eller wav lossless)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg synes faktisk selv, dette sæt spiller rigtig godt: Empire R1900 TII.

Du kan evt. læse en anmeldelse her: HWT

Til pris er der også råd til et godt USB lydkort, fx Prodigy Cube. Jeg vil mene, at hvis budgettet er 2000, er det bedre at købe lidt billigere højttalere og så investere i et godt lydkort. Og de Empire-højttalere er i hvert fald gode nok til at fortjene bedre end onboard lydkort-lyd.


Kan godt forstå din pointe (intet er bedre end det svageste led "lydkortet") men jeg har et creative xmod lydkort og har prøvet med 2 forskellige 1 med linux og det andet under vista og jeg må indrømme jeg havde forventet størrer forskel i forhold til et alm on-board lydkort(ikke prisen værd, dog fik jeg creative x-mod lydkortet til halv pris så det skulle bare købes selv om jeg ikke bruger mp3 formatet)


Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
ms65
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

du får ikke meget aktiv højttaler for de 2000 kr.
Ja det er sikkert korrekt du kan tilslutte de aktive højttalere direkte til pcèn men du får helt sikkert brug for et ordentligt kort/dac i så fald alligevel.
Løsningen med forstærkersættet foreslog jeg kun da det ikke fremgik af dine indlæg at du kun ville bruge pcèn og ikke andre signalkilder og da du skrev det spillede ok men ikke så højt.
Efter min mening er de 2000 til både lydkort og aktive højttalere alt alt for lidt.
Det er selvfølgelig kun min egen erfaring/mening.
mvh.






Til top Vis ms65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms65 Besøg ms65's Websted
 
ms65
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hehe kan lige se at du allerede HAR et lydkort! Havde ikke læst ovenstående indlæg..
Men stadig er de 2000 til bare højttalerne altså for lidt.
(stadig bare min mening).
mvh.
Til top Vis ms65's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ms65 Besøg ms65's Websted
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have rigtige gode aktive højttalere, kommer du desværre ikke langt for 2000 kr. Dine krav kan ikke opfyldes for de penge. Du ønsker HiFI der kan spille højt, rent og med dyb bas.

Skal du have lækker lyd i den prisklasse, så kunne det være du skulle overveje at købe brugt.

Jeg har selv et sæt Dynaudio MC15 + en MC250 subowofer til min PC. http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1565&zoneid=1

De spiller forrygende godt, men prisen er jo desværre en hel del højere.

Jeg vil anbefale dig at købe brugt. Der får du mest for pengene, når du skal have noget der lyder rigtigt godt. Måske skulle du istedet for et par aktive højttalere, gå efter et par reol højttalere + en lille sub og en forstærker der ikke fylder så meget.

Vil du absoult have nye højttalere så laver Bose nogle multimedia højttalere, som er rimelig gode i forhold til prisen. Se f.eks. på: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/tilbehor/hojtta ler-headset/BOSECOMP3II/bose-pc-speakers

Men du vil få noget der er meget bedre, ved at købe brugt i den prisklasse.

 

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

ms65 skrev:
du får ikke meget aktiv højttaler for de 2000 kr.
Ja det er sikkert korrekt du kan tilslutte de aktive højttalere direkte til pcèn men du får helt sikkert brug for et ordentligt kort/dac i så fald alligevel.
Løsningen med forstærkersættet foreslog jeg kun da det ikke fremgik af dine indlæg at du kun ville bruge pcèn og ikke andre signalkilder og da du skrev det spillede ok men ikke så højt.
Efter min mening er de 2000 til både lydkort og aktive højttalere alt alt for lidt.
Det er selvfølgelig kun min egen erfaring/mening.
mvh.



Jeg skrev kun at creativene og fostex som jeg linker til ikke kan spille højt nok(en kombi af højtalernes følsomhed og antallet af watt fra forstærkeren), for jeg kan sagtens spille højt nok med min dali concept 1. Ja jeg vil kun bruge min pc idet den kan afspille cd'er, dvd'er og der er dejlig,hurtig og nem adgang til min musik med en computer.
 








Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

canielsen skrev:

Hvis du skal have rigtige gode aktive højttalere, kommer du desværre ikke langt for 2000 kr. Dine krav kan ikke opfyldes for de penge. Du ønsker HiFI der kan spille højt, rent og med dyb bas.

Skal du have lækker lyd i den prisklasse, så kunne det være du skulle overveje at købe brugt.

Jeg har selv et sæt Dynaudio MC15 + en MC250 subowofer til min PC. http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1565&zoneid=1

De spiller forrygende godt, men prisen er jo desværre en hel del højere.

Jeg vil anbefale dig at købe brugt. Der får du mest for pengene, når du skal have noget der lyder rigtigt godt. Måske skulle du istedet for et par aktive højttalere, gå efter et par reol højttalere + en lille sub og en forstærker der ikke fylder så meget.

Vil du absoult have nye højttalere så laver Bose nogle multimedia højttalere, som er rimelig gode i forhold til prisen. Se f.eks. på: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/tilbehor/hojtta ler-headset/BOSECOMP3II/bose-pc-speakers

Men du vil få noget der er meget bedre, ved at købe brugt i den prisklasse.

 



Du er lidt galt på den, det er rigtigt at jeg vil have et sæt der kan spille højt,men hvad angår bassen så er det jeg mener et sæt aktive højtaler (som selvfølgelig gerne må kunne gengive dyb bas), men som først og fremmest skal kunne gengive bassen så man ikke sidder og tænker jeg vil have kraftigere bas eller bare, jeg vil have en subwoofer, det gør man ofte når bassen ikke gengives på en harmonisk måde.

F.eks http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=35768 de gengiver bassen rigtig godt, der savner jeg personligt ikke en subwoofer, men jeg synes de er lidt for store og de kunne måske godt spille 2-3 db højere, ellers er lyden rigtig god, det er nogen pæne højtaler og prisen er yderst rimelig.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
(...) men jeg har et creative xmod lydkort og har prøvet med 2 forskellige 1 med linux og det andet under vista og jeg må indrømme jeg havde forventet størrer forskel i forhold til et alm on-board lydkort(ikke prisen værd, dog fik jeg creative x-mod lydkortet til halv pris så det skulle bare købes selv om jeg ikke bruger mp3 formatet)


Hvis der ikke er særlig stor forskel på X-Mod og onboard lyd, så kan X-Mod umuligt være ret godt - eller også har du virkelig enestående onboard lyd (det kommer selvfølgelig også an på, hvad man mener med stor forskel). Jeg har selv indtil for nylig brugt et Audiotrak Maya lydkort til 400 kroner, og det giver langt bedre lyd end alt onboard lyd, jeg har prøvet, og jeg vil også mene, det er bedre end de fleste Creative kort. Creative er rigtig godt til diverse effekter i spil, men til musik synes jeg ikke, de er super.

Jeg vil også give dig ret i, at man sagtens kan få OK højttalere til under 2000 - også noget, der kan kaldes HiFi. Selvfølgelig kan man få noget bedre, hvis man bruger flere penge, men det er snobberi at mene, at billige højttalere ikke kan lyde godt. Men stadig - gode højttalere fortjener også noget andet end onboard lyd. Onboard lyd-løsninger er ganske vist blevet meget bedre, end de har været - men det er lydkort også, så der er stadig stor forskel, synes jeg.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

AVI ADM 9.1 - du får ikke noget lige så godt til prisen, det er helt sikkert !!
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:
AVI ADM 9.1 - du får ikke noget lige så godt til prisen, det er helt sikkert !!

 

Helt enig! 

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

MRGM skrev:

MagnusHolm skrev:
AVI ADM 9.1 - du får ikke noget lige så godt til prisen, det er helt sikkert !!

 

Helt enig!


I må da være s...........     hvis jeg havde råd til at købe dem havde jeg da aldrig spurgt om nogen højtaler til min computer til omkring 2000kr


Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Sorry, men der er vist flere der tvivler, på at noget til den pris kan opfylde dine behov/krav.
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes