| Forfatter |
|
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi folk
Jeg vil nu til at skifte mine rimelig gode Pioneer 520 ht'er ud. Og jeg har kigget meget på System audio's 1750'er og de nye Mantra 60 ht'er... Jeg ved bare ikke hvilke, er der noget der har omtalte modeller og som er glade for dem?
Rent lyd mæssigt ligger jeg mellem dem som elsker en stram mellemtone og en fyldig diskant med en lækker klang.
Det skal siges at det SKAL være gulv højtalere og ikke noget kompakt sjov :)
Min reciver er Pioneer's VSX-1018 THX. Og den skal ikke skiftes ud. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wazix
hva'.......er en fyldig diskant med en lækker klang?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke hørt de nye højttalere endnu. Men jeg har hørt 1750. Og ud fra det vil jeg sige du skal vælge de der Mantra. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej bette bas, hmm, ved jeg ikke... Det der står!? Ved ikke lige hvordan ellers det skal skrives...
DKsoulman, hvordan synes du da 1750'ern lyder?
Skal altså også siges jeg har kigget lidt på Canton Vento 870 DC og 890 DC, selvom det self er en helt anden type ht'er. MEn kan ikke rigtig finde nogen ordenlig test osv. Nogen her inde der har haft noget canton grej?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med selv at gå ind og lytte på dem. Mon ikke Lydspecialisten er klar på en A/B-Test
Har hørt 1750 kortvarigt, og det syntes jeg ikke var specielt mindeværdigt !
Ellers prøv at lytte på SA Ranger. Lidt dyrere, men spiller spiller godt...
Har du hørt nogle andre højttalere som du synes lød lækkert til sammenligning klangmæssigt  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt de nye Mantra på KT Radio messen her i weekenden. Ok. de er selvfølgelig koblet op på dyrt Primare (30.000 kr effektforstærker) og Nord ost kabler til gud ved hvor meget.
Men det viser jo bare hvad højttalerne kan. Og de kan spille. Ingen tvivl om det. Selvfølgelig var der et spring op til Explore master som de også spillede på. Men med knap halvpris, ville jeg være glad nok for Mantra. Men måske Ranger master midt imellem er det bedste valg? Dem hørte vi ikke. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men
har det interesse kan du evt ringe til dem :)
God jagt..
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
For det første tusind tak for alle de gode svar... :) Men jeg har faktisk gået over i en helt anden boldgade, dog stadig inden for Højtalere self :P
Jeg har bestilt et sæt Canton Chrono 509 DC. Dog faktisk uden og høre dem. En meget meget stor chance og tage, men lige den ht'er har fået megen ros osv, så tog sgu springet.. men hva faaanden, vi lever jo kun 1 gang :D
og puha jeg glæder mig til at de står hjemme i min stue..
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 870
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men har det interesse kan du evt ringe til dem :)
God jagt.. |
|
|
Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men har det interesse kan du evt ringe til dem :)
God jagt.. |
|
|
Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??
|
|
|
Det kommer selvfølgelig an på hvordan de ser ud, men det lyder da godt nok billigt.
Det kan være de har fået travlt med at tage telefonen nu hos Expert i Aars. 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Morten A skrev:
rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er
ikke helt sikker, men har det interesse kan du evt ringe til dem :) God jagt.. |
|
|
Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??
|
|
|
Det kommer selvfølgelig an på hvordan de ser ud, men det lyder da godt nok billigt.
Det kan være de har fået travlt med at tage telefonen nu hos Expert i Aars. 
|
|
|
Husker sandsynligvis forkert, for jeg husker generelt ikke ret godt  . Men de står pæne og er en demo-model, men har
også stået der i flere måneder, så tilbuddet er nok ikke så voldsomt fantastisk :).
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men man skal sku ikke gå fejl af expert!
Jeg fik mine SA 1550 foræret for 2000 kr som demomodel. Nej det er ikke helt så stor en højtaler, men med en nypris på 4000 stykket er det vel en besparrelse på 75 %.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :)
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
| Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :) |
|
|
K Ø B !! __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
rskriver skrev:
Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA
Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :) |
|
|
K Ø B !! |
|
|
Ja det lyder umiddelbart som en go' pris. :)
Der er dog et sæt til salg her på h4a til 2000 mindre, men det sæt i Expert er knapt spillet til vil jeg tro. Vi er så nærrige her i
Aars :D
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået min nye Pioneer S-51W sub ind af døren... Og hold da helt kæft, den spiller min den gamle S-90W røven ud af bukserne :D Self, har den også en del bedre specs, i know.... :)
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/99/161/S-51W/index.html
Dog venter jeg stadig på mine Canton front Ht'er.... :/
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig mine Canton ht'er hjem.... Fik dem sat til og har fået det hele auto cal...
Og kun efter ca. 1½ times musik afspilning med Michael Buble - Call me Irresponsible og Bryan Adam's - MTV Unplugged (LIVE), som jeg har brugt, som reference cd'er.
Ved godt at ht'erne skal bruge længere tid til at spillet til, men hold da op en lyd. Det hele er så meget mere "åbent". Alle de lille bitte detaljer, som jeg ikke kun høre før på mine ellers fine Pioneer 520'er, er nu så super klare, at man næsten kunne græde ;)
Jamen bassen, mellemtonen, diskanten og klangen er bare..!!?! ja, jeg er næsten uden ord... perfekt...
Hilsen en UTROLIG lykkelig canton højtaler ejene fyr :P __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Hannepande Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej wazix,
Tillykke med dine nye Canton'er :)
Jeg er også en glad Canton ejer, mine hedder LE109 og svarer til dem som hedder LE490 idag. En stor gulvhøjttaler med en fantastisk dejlig diskant, og som lyder rigtig godt, når man spiller med moderat lydtryk. Skruer man lidt op bliver bassen dog hurtigt mudret, og dér savner jeg virkelig noget... Jeg ønsker den samme lydkarakteristik men med en hurtigere og mere præcis bas.
Måske skulle det være en Chronos? Kan du genkende problemerne med bassen, nu du har haft dine højttalere et par dage længere?
Det skal siges, at jeg for nylig var i Hifiklubben og se på opgraderinger, og der skulle man altså op i en Mentor 6 for at få en tilsvarende åben diskant. Det må Canton kunne gøre bedre/billigere ;)
Mvh
Hanne
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hannepande :)
Jo, tusind tak og kan fortælle dig, de spiller bedre og bedre for hver gang der bliver spillet på dem. Lige p.t er de spændt for en Pioneer VSX-1018 THX Forstærker.
Yep, lige præcis det Chrono serien jeg har. Mere specifikt Canton Chrono 509 DC.
Tror de har spillet i ca. 30 timer og de spiller fantastisk. Diskanten er så fantastisk åben og klar, så det næsten gør ondt. Dog var den lidt skarp de første par timer, men er nu blevet "blødt" mere op ;)
Bassen er meget stram og lækker. Ingen form for "blævret" bas hos mig. Men tror også det kommer an på hvor meget ens forstærker kan trække osv osv...
Jeg var også inde og høre Dali Ikon 7, inde i klubben og den synes jeg bestemt ikke om. Synes ligesom du siger at diskanten var lidt... ja, hvad siger man, "SKINGER".... Men det er bare min mening.. Men igen, det kommer jo også an på hvilket udstyr man ellers har...
Hørte faktisk "kun" Chrono 507 Dc, men endte med at tage chancen og bestille den større model 509, da den kunne give en dybere bas...
Min konklusion: Canton Chrono 509 kan jeg ihvertfald stærkt anbefale. Lækker lækker højtaler :)
Men lyt dig frem.. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |