Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 14:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System audio højtaler valg? *Nye Canton* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej hifi folk

Jeg vil nu til at skifte mine rimelig gode Pioneer 520 ht'er ud. Og jeg har kigget meget på System audio's 1750'er og de nye Mantra 60 ht'er... Jeg ved bare ikke hvilke, er der noget der har omtalte modeller og som er glade for dem?

Rent lyd mæssigt ligger jeg mellem dem som elsker en stram mellemtone og en fyldig diskant med en lækker klang.

Det skal siges at det SKAL være gulv højtalere og ikke noget kompakt sjov :)

Min reciver er Pioneer's VSX-1018 THX. Og den skal ikke skiftes ud.



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej wazix

 

hva'.......er en fyldig diskant med en lækker klang?

 

Mvh

 

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke hørt de nye højttalere endnu. Men jeg har hørt 1750. Og ud fra det vil jeg sige du skal vælge de der Mantra.

__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Hej hej bette bas, hmm, ved jeg ikke... Det der står!? Ved ikke lige hvordan ellers det skal skrives...

DKsoulman, hvordan synes du da 1750'ern lyder?

 

Skal altså også siges jeg har kigget lidt på Canton Vento 870 DC og 890 DC, selvom det self er en helt anden type ht'er. MEn kan ikke rigtig finde nogen ordenlig test osv. Nogen her inde der har haft noget canton grej?

Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med selv at gå ind og lytte på dem. Mon ikke Lydspecialisten er klar på en A/B-Test

Har hørt 1750 kortvarigt, og det syntes jeg ikke var specielt mindeværdigt !

Ellers prøv at lytte på SA Ranger. Lidt dyrere, men spiller spiller godt...

Har du hørt nogle andre højttalere som du synes lød lækkert til sammenligning klangmæssigt 



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Har hørt de nye Mantra på KT Radio messen her i weekenden. Ok. de er selvfølgelig koblet op på dyrt Primare (30.000 kr effektforstærker) og Nord ost kabler til gud ved hvor meget.

Men det viser jo bare hvad højttalerne kan. Og de kan spille. Ingen tvivl om det. Selvfølgelig var der et spring op til Explore master som de også spillede på. Men med knap halvpris, ville jeg være glad nok for Mantra. Men måske Ranger master midt imellem er det bedste valg? Dem hørte vi ikke.



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men
har det interesse kan du evt ringe til dem :)

God jagt..
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen

 

For det første tusind tak for alle de gode svar... :) Men jeg har faktisk gået over i en helt anden boldgade, dog stadig inden for Højtalere self :P

Jeg har bestilt et sæt Canton Chrono 509 DC. Dog faktisk uden og høre dem. En meget meget stor chance og tage, men lige den ht'er har fået megen ros osv, så tog sgu springet..  men hva faaanden, vi lever jo kun 1 gang :D

og puha jeg glæder mig til at de står hjemme i min stue..

Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 870
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men
har det interesse kan du evt ringe til dem :)

God jagt..

Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er ikke helt sikker, men
har det interesse kan du evt ringe til dem :)

God jagt..

Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??

Det kommer selvfølgelig an på hvordan de ser ud, men det lyder da godt nok billigt.

Det kan være de har fået travlt med at tage telefonen nu hos Expert i Aars.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Morten A skrev:

rskriver skrev:
Så hudt jeg hvisker har expert her i Aars et sæt SA Ranger på demotilbud til 8000/sæt tror jeg det var. Er
ikke helt sikker, men har det interesse kan du evt ringe til dem :) God jagt..


Mon ikke det er 8000 kr. stk. eller kan man virkelig spare 60 - 70 %..??



Det kommer selvfølgelig an på hvordan de ser ud, men det lyder da godt nok billigt.


Det kan være de har fået travlt med at tage telefonen nu hos Expert i Aars.


 



Husker sandsynligvis forkert, for jeg husker generelt ikke ret godt . Men de står pæne og er en demo-model, men har
også stået der i flere måneder, så tilbuddet er nok ikke så voldsomt fantastisk :).
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Men man skal sku ikke gå fejl af expert!
Jeg fik mine SA 1550 foræret for 2000 kr som demomodel. Nej det er ikke helt så stor en højtaler, men med en nypris på 4000 stykket er det vel en besparrelse på 75 %.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :)

K Ø B !!



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

rskriver skrev:
Nu tog jeg mig sammen og gik op i expert, og det viser sig at være et sæt SA
Explorer til 8000kr/stk (nypris 14000/stk). :)


K Ø B !!



Ja det lyder umiddelbart som en go' pris. :)
Der er dog et sæt til salg her på h4a til 2000 mindre, men det sæt i Expert er knapt spillet til vil jeg tro. Vi er så nærrige her i
Aars :D
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Har lige fået min nye Pioneer S-51W  sub ind af døren... Og hold da helt kæft, den spiller min den gamle S-90W røven ud af bukserne :D Self, har den også en del bedre specs, i know.... :)

 

http://www.pioneer.dk/dk/products/42/99/161/S-51W/index.html

 

Dog venter jeg stadig på mine Canton front Ht'er.... :/

Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig mine Canton ht'er hjem.... Fik dem sat til og har fået det hele auto cal...

 

Og kun efter ca. 1½ times musik afspilning med Michael Buble - Call me Irresponsible og Bryan Adam's - MTV Unplugged (LIVE), som jeg har brugt, som reference cd'er.

Ved godt at ht'erne skal bruge længere tid til at spillet til, men hold da op en lyd. Det hele er så meget mere "åbent".  Alle de lille bitte detaljer, som jeg ikke kun høre før på mine ellers fine Pioneer 520'er, er nu så super klare, at man næsten kunne græde ;)

Jamen bassen, mellemtonen, diskanten og klangen er bare..!!?! ja, jeg er næsten uden ord... perfekt...

 

Hilsen en UTROLIG lykkelig canton højtaler ejene fyr :P



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 
Hannepande
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Hej wazix,

Tillykke med dine nye Canton'er :)

Jeg er også en glad Canton ejer, mine hedder LE109 og svarer til dem som hedder LE490 idag. En stor gulvhøjttaler med en fantastisk dejlig diskant, og som lyder rigtig godt, når man spiller med moderat lydtryk. Skruer man lidt op bliver bassen dog hurtigt mudret, og dér savner jeg virkelig noget... Jeg ønsker den samme lydkarakteristik men med en hurtigere og mere præcis bas.

Måske skulle det være en Chronos? Kan du genkende problemerne med bassen, nu du har haft dine højttalere et par dage længere?

Det skal siges, at jeg for nylig var i Hifiklubben og se på opgraderinger, og der skulle man altså op i en Mentor 6 for at få en tilsvarende åben diskant. Det må Canton kunne gøre bedre/billigere ;)

Mvh

Hanne

Til top Vis Hannepande's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannepande
 
wazix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej Hannepande :)

 

Jo, tusind tak og kan fortælle dig, de spiller bedre og bedre for hver gang der bliver spillet på dem. Lige p.t er de spændt for en Pioneer VSX-1018 THX Forstærker.

Yep, lige præcis det Chrono serien jeg har. Mere specifikt Canton Chrono 509 DC.

Tror de har spillet i ca. 30 timer og de spiller fantastisk. Diskanten er så fantastisk åben og klar, så det næsten gør ondt. Dog var den lidt skarp de første par timer, men er nu blevet "blødt" mere op ;)

Bassen er meget stram og lækker. Ingen form for "blævret" bas hos mig.  Men tror også det kommer an på hvor meget ens forstærker kan trække osv osv...

Jeg var også inde og høre Dali Ikon 7, inde i klubben og den synes jeg bestemt ikke om. Synes ligesom du siger at diskanten var lidt... ja, hvad siger man, "SKINGER".... Men det er bare min mening.. Men igen, det kommer jo også an på hvilket udstyr man ellers har...

Hørte faktisk "kun" Chrono 507 Dc, men endte med at tage chancen og bestille den større model 509, da den kunne give en dybere bas...

Min konklusion: Canton Chrono 509 kan jeg ihvertfald stærkt anbefale. Lækker lækker højtaler :)

Men lyt dig frem..



__________________
Mit Anlæg
Til top Vis wazix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wazix
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes