Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DSB smadrede mit headfimeet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ja så det sagt! De f**ktards har p***ed mig totalt af!!!!

Stod op kl. 5 i morges og tog ind til Århus H, for at tage toget til Kbh. Og det gik også fint det hele, lige indtil jeg står på hovedbanegården og skal med linie C, ud til klampenborg, hvor jeg skulle nå en bus.

Meeen nææ nej... Toget er aflyst pga. en eller anden bro, de er ved at bygge? I informationen henviser de mig dog til toget der kører helt til Helsingør. Fint nok, jeg tager toget mod Helsingør, lettere forsinket, men ikke noget vildt.

Det kører og kører og kører, og de eneste informationer der kommer er self. fra en svensker? Og det skal lige siges, at jeg nok ikke er særlig stærk i de sjællandske byer, så efter et stykke tid begynder jeg at kigge efter en rute plan....... FINDES IKKE!
Lige indtil jeg ser deres fesne små plastik poser der hænger under bordene. Der er af sku fandme en ruteplan påtrykt. Og der er næste stop Humlebæk ?

Skynder mig at stå af her, men absolut ikke det der ligner DSB personale i miles omkreds. Går over på den anden side for at køre tilbage igen.

45min. senere kommer toget igen (samme tog tror jeg)

Ombord er konduktøren i hvert fald lige så svensk som i den anden retning. Hun klipper mystisk nok min billet endnu en gang, på trods af at den er en hel del zoner for langt ude, og for længst udløbet... Men fair nok!
Det eneste jeg kan tolke mig frem til er at der holder et godstog midt på øresundsbroen, og de derfor er forsinket, og derfor ikke synes de behøver at sætte kunderne af igen, på de mindre stop?  Så heller ikke noget stop den anden vej.

Ved 14 tiden er jeg tilbage på hovedbanegården, og brokker mig højlydt til deres billetkontor. Men han fatter ikke en skid, han kan kun se toget er forsinket, men ikke at de hopper stop over.

Er på det tidspunkt begyndt at nærme mig det blodrøde felt på mit "need to punch something" barometer. Og da jeg mere eller mindre har opgivet at komme til headfimeet, så bliver han da heldigvis sammen med sin chef, enig om at give mig 100% rabat på en tur med næste tog til Århus, så jeg ikke skal vente til kl. 18.

Så det var det headfimeet

Har selvfølgelig allerede krævet alle mine penge retur, og har både fået nummer til kunde service, og rejse garanti ordnings formular og alt mulig pis. Men hvad skriver man mon på sådan en formular, når man skal skrive et aktuel ankomst tidspunkt.... ("Aldrig")?

Og hvad så når det er sidste del af rejsen. Men hele rejsen er jo mislykket, når det kommer til stykket!

Mit krav er SELVFØLGELIG at, udover at refundere alle DSB billetterne, så kommer de også til at dække alle mine andre rejse omkostninger. De slipper fandme ikke let fra den her!

For guds skyld, rejs aldrig med DSB!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Ja s� det sagt! De f**ktards har p***ed mig totalt af!!!!

Ahh nedern, tror ikke ret mange er tilfredse med DSB, de er lidt som PostDK kun i live idag fordi at de har et i praksis monopol. Men altså regn ikke med at det blir let at få penge ud af dem, jeg har engang siddet i et tog fra Aalborg også hjem til sønderjylland som tog lidt over 8 timer, hvor det normalt tager 4 timer, og jeg fik intet refunderet

Men kæmp for det, du har hvertfald min sympati
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Nu skal det lige siges at det var DSB First du rejste med fra hovedbanen og mod Helsingør.
Det et engelsk og svensk styret firma, som styres fra sverige OG HAR INTET MED DSB AT gøre udover navnet.

Du skal klage til DSB First og ikke til DSB, da de ikke kan hjælpe dig , eftersom de IKKE var skyld i missæren.

Der er udlån materiel(tog) samt personale til DSB First da de ikke er klar til at står på egne ben endnu..... men igen det er ikke samme firma.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Det med brobyggeriet er Banedanmarks skyld som er et firma der er skildt fra DSB for lidt over 10 år siden så dette er heller ikke DSBs skyld, da de ikke står for skinnerne men kun for togene.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Nu skal det lige siges at det var DSB First du rejste med fra hovedbanen og mod Helsingør.Det et
engelsk og svensk styret firma, som styres fra sverige OG HAR INTET MED DSB AT gøre udover navnet.Du skal klage til
DSB First og ikke til DSB, da de ikke kan hjælpe dig , eftersom de IKKE var skyld i missæren.Der er udlån materiel(tog)
samt personale til DSB First da de ikke er klar til at står på egne ben endnu..... men igen det er ikke samme firma.

Netop. Udliciteringernes velsignelser. I Tyskland kan man ikke længere (kunne man i hvert fald ikke for nogle år siden - det
er muligvis blevet bedre) sende et almindeligt brev med postvæsenet til udlandet, hvis man vil være sikker på at det når
frem inden for nogle dage - man er nødt til at bruge hundedyre private kurer-firmaer. Hvorfor? Udlicitering havde ødelagt
sammenhængen i post-systemet. Det samme har jeg oplevet i Spanien.

Var alt bedre i gamle dage? Nej, selvfølgelig ikke. Der trængte til at blive strammet op i de fleste offentlige "væsener", men
det "fedt", dvs. medarbejdere, der var i "væsener" som postvæsen og DSB gav en øget driftssikkerhed, fordi man havde en
buffer af mandskab når noget gik galt et sted. Noget som samfundsøkonomisk nok alt i alt er bedre end at hundredtusinder
af mennesker (på årsbasis) spilder deres tid med forsinkelser.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

headaudio.dk
Branchemedlem
Branchemedlem
headaudio.dk

Bruger siden: 23 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

f**k hvor surt !  Jeg kiggede efter dig og kunne ikke forstå hvor du blev af :o(

Grado ørepuderne er tilbage på lager, så du siger bare til, så sender jeg dem.

Til top Vis headaudio.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af headaudio.dk Besøg headaudio.dk's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

DSB First som driver Öresundstog er et joint venture mellem DSB (som er pære dansk) og First (som er engelsk) og ja, det har som sådan ikke noget med DSB direkte at gøre andet end at de er delvis ejet af DSB og "låner" tog dels fra det gamle Öresundstog og dels fra DSB hvilket til dels er skyld i at jeg på ruten til Kalundborg stadig må nøjes med de gamle blå vogne.

Omkring det at komme med Öresundstog til Klampenborg, så er der er trick der. Hvert andet tog kører helt til Helsingør og det stopper ikke på en række stationer, bl.a. Klampenborg, mens hvert andet tog kun kører til Nivå men tilgengæld stopper på alle stationer inkl. Klampenborg, men hvis man enten ikke er lokalkendt eller nærlæser perronskiltene så opdager man ikke dette før det er for sent og man er endt i Humlebæk eller andre spændende steder.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft mange dårlige oplevelser med DSB. Jeg vil gerne gøre mit for at passe på miljøet og lade bilen stå, og jeg cykler og går gerne - men alligevel har jeg det altså sådan, at det skal være VÆSENTLIG dyrere for mig at tage bilen, før jeg kan finde på at tage et tog i stedet.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt ærligt ikke vi overall kan klage over DSB når man sammenligner med tog i mange andre lande. Dermed ikke være sagt at DSB ikke kunne gøre det bedre for det kunne de godt men det kræver også at banestyrelsen gør det tekniske omkring sopr og signaler bedre.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

DSB First som driver Öresundstog er et joint venture mellem DSB (som er pære dansk) og First (som er engelsk) og ja, det har som sådan ikke noget med DSB direkte at gøre andet end at de er delvis ejet af DSB og "låner" tog dels fra det gamle Öresundstog og dels fra DSB hvilket til dels er skyld i at jeg på ruten til Kalundborg stadig må nøjes med de gamle blå vogne.

Omkring det at komme med Öresundstog til Klampenborg, så er der er trick der. Hvert andet tog kører helt til Helsingør og det stopper ikke på en række stationer, bl.a. Klampenborg, mens hvert andet tog kun kører til Nivå men tilgengæld stopper på alle stationer inkl. Klampenborg, men hvis man enten ikke er lokalkendt eller nærlæser perronskiltene så opdager man ikke dette før det er for sent og man er endt i Humlebæk eller andre spændende steder.

Ifølge rejseplanen og DSBs information, så skulle dette tog stoppe ved klampenborg. Og de siger jo selv det skyldes forsinkelse, at de ikke gider at stoppe...

DSBfirst skriver desuden i deres forretningsbetingelser:
"For rejser ud af hovedstadsregionen til øvrige Sjælland, Fyn og Jylland gælder priser og rejseregler udarbejdet af DSB herunder også regler om tilbagebetaling. Herudover gælder DSBFirsts regler for salg, kontrol m.v. "
Men hvor går grænsen for hovedstadsregionen?

Men sålænge jeg princippielt kun har brugt DSBs rejseplan og billetkontor, og på intet tidspunkt blevet afvist, med begundelse at det ikke var deres bord. Så hænger jeg DSB op på det!
Og når det er så nært beslægtet, og når man kigger betingelser osv. igennem, så er de fuldstændig identiske, bortset fra navnet

Ved godt det er flueknepperi, men jeg finder mig bare ikke i sådan noget, og slet ikke når de med fuldt overlæg spilder min tid på den måde!

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg bør måske ikke nævne det her - men er lige kommet hjem efter en ganske behagelig rejse med DSB tur/retur fra Herning til Kbh H.

En skam du ikke lige skrev - du kunne da have kørt med mig? Jeg tog kun toget fordi de to andre havde lagt sig syge.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Micma 18 fat det nu.... Du skal klage til Dsb First og IKKE til Dsb.

Og til NC8000 : Dsbfirst og Dsb er to helt selvstændige selskab som ikke deler tog eller mandskab. Dsb hjælper Dsb first i øjeblikket grundet at de har drevet drift på kystbanen før Dsbfirst kom til verden.

Men hvis har haft SÅ mange dårlige oplevelser med DSB , så der jo altid den mulighed at finde alternativ transport...på den en eller anden måde.

DSB er idag et Privat selskab og derfor ikke et statslig væsen mere.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Dsb First ejer De øresundstog de anvender samt lånet et antal IR4 tog fra Dsb.

Dsb First bestilt en række nye øresundstog så når de er leveret kom Dsb´s IR4 Tog tilbage i drift.

Og Når det sagnomspundende IC4 kommer i drift ryger de gamel blå tog til iran.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Til NC8000 : Det med at du stadig køre med de gamle blå tog til Kalundborg, har intet med DSBs hjælp til Dsb First at gøre.

Alle IR4 og IC3 Togsættene bliver først frigivet fra intercity drift til regional drift i større omfang når IC4 togsættene endeligt bliver overtaget og sat i regelmæssig drift af DSB... ikke før.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Nej, det kunne jeg heller aldrig drømme om.

Føler iøvrigt med dig. Det er træls at få sin dag ødelagt på den måde. Forstår godt at du vil klage. Om ikke andet så for at få afløb for frustrationerne.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

>> Tonykart
Jeg har forberedt en klage til DSBfirst, og så må jeg se hvad de siger. Og jeg beder dem i samme omgang dække mine andre rejseomkostninger, som de er skyld i, er blevet spildt.

Men DSBfirst er et firma som er drevet af DSB og First i et samarbejde, så de har altså hånden nede i honning krukken!

Desuden er det under DSB's henvisning og billettering, så de kan ikke uden videre bare løbe skrigende væk... Hvilket de heller ikke har gjort! De har slet ikke brugt argumentet at det ikke var deres bord.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:

Til NC8000 : Det med at du stadig køre med de gamle blå tog til Kalundborg, har intet med DSBs hjælp til Dsb First at gøre.

Alle IR4 og IC3 Togsættene bliver først frigivet fra intercity drift til regional drift i større omfang når IC4 togsættene endeligt bliver overtaget og sat i regelmæssig drift af DSB... ikke før.

Jo lidt har det. Vi havde en morgen og en eftermiddagsafgang der blev kørt med IC3 togsæt men disse blev snuppet til IC drift fordi DSB skulle afgive et ekstra antal ER4 togsæt fra IC driften til Öresundstog og derfor var nødt til at have fat i flere IC3 togsæt. Vi slipper dog for de fleste af de blå vogne efter nytår når DSB får yderligere (64 tror jeg) dobbeltdækker vogne. Og vi har da også stadig IC3 materiel afgange blot på tdspunkter midt på dagen og om aftenen hvor DSB ikke har så stort behov for dem til IC driften.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Men DSBfirst er et firma som er drevet af DSB og First i et samarbejde, så de har altså hånden nede i honning krukken!

DSB First er et fuldt selvstændigt selvskab der blot ejes af DSB og First men de har bestemt ikke fingrene nede i samme honningkrukke, det tillader EU's konkurrenceregler ikke, så de er lige så uafhængige som Arriva og DSB er det på de jyske lokalstrækninger.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

micma18 skrev:

DSB First er et fuldt selvstændigt selvskab der blot ejes af DSB og First men de har bestemt ikke fingrene nede i samme honningkrukke, det tillader EU's konkurrenceregler ikke, så de er lige så uafhængige som Arriva og DSB er det på de jyske lokalstrækninger.

Vist ikke helt...

"Velkommen som kunde i DSBFirst

DSBFirst er et partnerskab mellem danske DSB og engelske First Group. Vi kombinerer erfaring og nytænkning for at kunne levere en stabil, sikker og kundeorienteret togdrift.

Vores kundeorientering betyder, at vi tager ansvar for kvaliteten af hele din rejseoplevelse. Vi vil gøre vores bedste for at betjene dig før rejsen, på stationen, i toget, og efter rejsen."

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Til Micma18 Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Dsb first nok skal dække dit tab, men det er ikke samme firma som Dsb. Det er rigtig at der er et samarbejde, men Dsb First må ikke forveksles med Dsb , da det stadig ikke er samme firma.

Til NC8000. Nu er jeg tilfældigvis ansat i Dsb og har indgående kendskab til driften samt materiel og personale i Dsb  og ved at det ikke er på grund af Dsb First at der ikke køre flere IC3 togsæt på strækning 5 til kalundborg. De togsæt som er udlånt er IR4 Togsæt(Der er noget der hedder ER4) og der er elektriske og kan ikke køre længere end til Roskilde. De fleste IC3 og IR4 togsæt er stadig i intercitydrift. Dsb First låner ikke IC3 togsæt som er de eneste togsæt der kan køre til kalundborg, så derfor kan brugen af Me og gamle klapstammer ikke tilskrives Dsb first. Hvornår vi får de omtalte dobbeltdækkervogne ( Litra ABS, B og Bk) vides endnu ikke, men jeg tvivler på at der sker noget omkring årsskiftet og nu kommer de mange vogne( de 64 er helt rigtigt, det er 63 indtil videre) ikke på en gang men over i hvert falde et år.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes