| Forfatter |
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set på Bang & Olufsen web-site at de har en alá guide for hvor lang man skal side fra sin skærm for at få den bedste billede kvalitet. Men jeg syntes godt nok man skal side tæt på skræmen. Jeg selv sider 3.7meter væk fra min 40" Full HD skærm og syntes det er en fin afstand. Se skema her
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give B&O ret. Sidder ca. 3,5 meter fra en full HD 80" skærm (lærred). Det virker fint! Vil dog inden længe opgradere til et bedre 92" lærred.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fruen og jeg sidder 2,80 meter fra et 52", og det, synes jeg, er bestemt ikke for tæt på - tværtimod, men afstanden skal jo også passe med højttalerne. Vi køber et større fjernsyn næste gang!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Jeg har set på Bang & Olufsen web-site at de har en alá guide for hvor lang man skal side fra sin skærm for at få den bedste billede kvalitet.
Men jeg syntes godt nok man skal side tæt på skræmen.
Jeg selv sider 3.7meter væk fra min 40" Full HD skærm og syntes det er en fin afstand.
Se skema her
|
|
|
Jeg vil også give B&O ret. Jeg sidder selv ca. 3 meter fra et 60" TV, og hvis man skal have noget der bare ligner en "biografoplevelse" så skal det ikke være mindre.
Nu kommer det jo også an på hvilke kilder man har. Mine primære kilder er Blu-Ray og Canal Digitals HDTV kanaler. Hvis du stadig får dit TV-signal via analogt kabel-TV, så passer et 40" TV sikkert udmærket til den afstand du sidder fra skærmen. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er mange der bruger den slags guides mere. Hvis man kigger på andre danske fora'er, får man klart indtryk af, at folk køber det TV de vil have (gerne så stort som muligt) og sidder på den afstand der passer dem.
De gange hvor guiden fra flatpanels nævnes, er det typisk når folk skal overbevises om at det ikke kan svare sig at købe et Full HD TV, når de sidder så langt væk fra det.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Jeg vil også give B&O ret. Jeg sidder selv ca. 3 meter fra et 60" TV, og hvis man skal have noget der bare ligner en "biografoplevelse" så skal det ikke være mindre.
Nu kommer det jo også an på hvilke kilder man har. Mine primære kilder er Blu-Ray og Canal Digitals HDTV kanaler. Hvis du stadig får dit TV-signal via analogt kabel-TV, så passer et 40" TV sikkert udmærket til den afstand du sidder fra skærmen. |
|
|
Som kilde har jeg også Canal Digital HDTV samt DVD, desværre ikke Blu-Ray endnu. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flat panel guiden er ved at være gammel man kan jo næsten ikke købe et TV der ikke er Full HD 1080p.
Men den tabel fra B&O er god, Samsung havde en næsten magen til for et par år siden hvor det var SD 576p man havde regnet udfra.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
Flat panel guiden er ved at være gammel man kan jo næsten ikke købe et TV der ikke er Full HD 1080p.
Men den tabel fra B&O er god, Samsung havde en næsten magen til for et par år siden hvor det var SD 576p man havde regnet udfra.
|
|
|
Det handler ikke kun om Tv'ets størrelse. Guiden fortæller præcis det samme som B&Os skema - bare i interaktiv form og med mere til.
Hvis du vælger SD og din skærmstørrelse, kan du jo netop få og vise hvor langt fra det anbefales du sidder. Ligeledes hvis du ser HDTV.
Det er derfor jeg siger den virker på både den ene og anden måde. Både som grundlag for skærmstørrelsen men også som indikator for hvor langt man skal sidde fra skærmen. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo fint med sådan nogle guider, men hvordan er man kommer frem til disse retnings linjer.
__________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
| Det er jo fint med sådan nogle guider, men hvordan er man kommer frem til disse retnings linjer. |
|
|
Det står alt sammen forklaret i linket til artiken jeg gav oven for. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |