Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Udskiftning af ophæng (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har nu skiftet ophæng på mine basser og monteret dem i højtalerkasserne. Mit PROBLEM er, at jeg ikke fik centraliseret det
ene ophæng helt :( Dvs. når jeg trykken ind på midtan af bassen kan jeg hører at der er noget der "gnider mod hindanden" og
når jeg spille kan jeg høre - når jeg lægger øret ind til højttaleren at der er en lille mislyd. Mit spørgsmål er, om det er noget
der på sigt vil ødelægge basserne?

MVH
Casper
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

ingen der ved det? :) Der må da være nogle hifi geeks med et svar :D
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Casper_W skrev:
Hej!

Jeg har nu skiftet ophæng på mine basser og monteret dem i højtalerkasserne. Mit PROBLEM er, at jeg ikke fik centraliseret det
ene ophæng helt :( Dvs. når jeg trykken ind på midtan af bassen kan jeg hører at der er noget der "gnider mod hindanden" og
når jeg spille kan jeg høre - når jeg lægger øret ind til højttaleren at der er en lille mislyd. Mit spørgsmål er, om det er noget
der på sigt vil ødelægge basserne?

MVH
Casper


Her er en tegning som måske kan forklare hvad der sker - det er spolen som er ved at blive slidt over - , så det er en ommer stop med at spille mere inden svingspolen får et brud

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Casper_W
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

okay, tusind tak! :) Et nyt sæt er bestilt fra staterne. Der er mange forsøg endnu før det kunne ha betalt sig at få det gjort hos
en prof :D
Til top Vis Casper_W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_W
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Næste gang sæt et 9v batteri på teminalerne efter du har limmet ophænget fast på membranen. Derved opnår du at spideren centrere spolen i spolegabet, sæt klemmer på chassiet/kurven og kobel battriet fra. Nu er membanen centreret, og du kan limme mellem klemmerne.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Brug shims, det kan ikke betale sig, at spare de få kroner det koster.
Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes