| Forfatter |
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er en lykkelig ejer af en Nad 7240Pe. den er 2*40 watt kontinuerligt i 8 ohm. Jeg bruger den til at spille mine b&w DM10 højtalere op(100 w 8 ohm ca. tilsvarende b&w 601 eller 602). Dem er jeg selvfølgelig glad for, men nu så jeg lige noget lækkert.
System Audio 1550, nøøh de er flotte.
Jeg fandt dem i en expert STÆRK NEDSAT, eneste problem var at ekspedienten ikke var til megen gavn. (som sædvanligt for expert)
Højtaleren er nemlig kun 4 ohm med 170 w
Jeg har 3 problemer
1 Nogen bud på hvordan højtaler og forstærker kører sammen? og hvad betyder ohmene egentlig?
2 Jeg har ikke plads til dem (men hvor der er en vilje er der en vej)
3 Min mor giver mig helt sikkert ikke lov. (Det må kunne kringles)
Må det regne med julegaver på jer alle
Nissemanden
|
| Til top |
|
| |
Hallas Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kørt nad 320c på mine 1550'er.
Men var da straks sjovere da jeg smed min nye marantz pm15s1..
har også kørt noget ældre sony ES serie på den, lød da også meget godt.
Dog mest glad for min marantz lyd på dem!!! ;o)
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke råd til ny forstærker, men du er glad for højtalerne?
og mangler stadig at vide hvad 8 ohm forstærker og 4 ohm højtaler gør?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis forstærkeren er meget strømstræk, så bør den fordoble effekten
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt spille på dine system audio´er med nad´en men lyden bliver bedre(mere kontrolleret og velopløst) med mere effekt og ikke mindst strømstyrke.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er de gamle NAD forstærkere underopgivet. Dine SA'er bør ikke være så svære at trække da følsomheden ligger omkring de 90 dB
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tak for det :)
Tror desværre ikke det bliver til noget, fornuften vinder nok.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Jeg siger tak for det :) Tror desværre ikke det bliver til noget, fornuften vinder nok.
|
|
|
Jeg benytter 40watt pr. kanal, til mine SA 1280MKII uden problemer, de er også 4 Ohm.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
m_k_t Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Off-topic og lidt egoistisk, men nu skriver du jo de er stærkt nedsatte, hvis du så ikke selv skal have dem, kunne du jo sende "tilbuddet" videre til folk herinde, der kunne have interesse i SA1550 :) Hvilken by står de i?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror altså ikke du bør være nervøs for ikke at kunne trække dem med din Nad 7240Pe. Evt. kunne du slæbe din forstærker ned i butikken og høre om du må sætte den til at lige tage et lyt.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du sagtens. Go for it!
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@m-k-t
De står/stod i expert Viborg
Pris i alt 2k - sikkert en udstilligsmodel, men stadig vildt billigt. Jeg ved dog ikke om de stadig har dem eller om prisen er den samme.
mor siger nej, og jeg bor jo hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så gav mor pludselig lov - så jeg løb :)
(sammen med en ven - 2 stk højtalere er sku tunge at bære 1,5 km hjem :p - især når sandkamrene er fyldte.)
Nu står der 2 stk system audio 1550 i hvid høglans på mit værrelse :) Tak for alle de gode råd. Min forstærker kan trække dem og min lyd er væsentligt forbedret.
der er 2 mærker, hvor man kan se træet under lakeringen og det hvide frontstof er beskidt - ellers ingen fejll
TOTAL PRIS 2000 KR.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit køb. Det bliver du sikkert rigtig glad for. Var det ikke noget med at smide et par billeder af dem op?
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/ SA1550/SA1550
Det andet er sku lidt halvbøvlet :p
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de opmuntrene ord :) Jeg er virkelig blevet tilfreds med dem!!!!
Købte dem fredag, og de 50 timers tilspilning er snart ovre :p
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imponerende  - men ja det går hurtigt når man først kommer i gang
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men lige en advarsel til alle derude! Lad være med at få den tåbelige ide at man da sagtens kan bære 2 gulvhøjtalere med fyldte sandkamre 1,5 km hjem. (vi var 2)
Vi fik SÅ ondt i armene - og Fjolset (mig) valget selvfølgelig også lige at placere løftehånden oveni et spike. Det gør sku ondt !
Men alternativet var at FLERE TIMER på at en bil kunne hente dem.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
 - så spørg du også selv om det  . Men nej det kan ikke betale sig, og hvis du skulle gå hen og tabe udstyret så vil du også blive meget ked af det.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke, og velkomme i "SA klubben"  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |