Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye front højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har for nyligt anskaffet mig en Marantz SR 4300 receiver, som jeg indtil nu er godt tilfreds med, og jeg er nu begyndt at kigge mig omkring efter et par nye front højtalere til denne. Jeg har kigget på et sæt B&W DM602 S3 som ligger ca. i mit prisleje. De skal primært bruges til musik lytning, og jeg regner ikke med at anskaffe mig en sub.

Er dette et godt bud, eller går B&W slet ikke sammen med Marantz?

Jeg kan se at B&W og har nogle gulvhøjtalere, som ikke er ret meget dyrere end ovenstående. Hvordan performer disse i forhold til DM602 S3?

Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

jokkemokke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan hjælpe mig?
Til top Vis jokkemokke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jokkemokke Besøg jokkemokke's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

JOOHHH. Vi kan nok hjælpe. MEN. Hvor meget vil du ofre? Påtænker du surround på sigt, så vi skal tænke på udbygningsmuligheder i fremtiden?? og hvor stor er dit lytterum?? Det var lige et par spørgsmål til at starte på.

MVH WRONG

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

jokkemokke skrev:

Hej. Jeg har for nyligt anskaffet mig en Marantz SR 4300 receiver, som jeg indtil nu er godt tilfreds med, og jeg er nu begyndt at kigge mig omkring efter et par nye front højtalere til denne. Jeg har kigget på et sæt B&W DM602 S3 som ligger ca. i mit prisleje. De skal primært bruges til musik lytning, og jeg regner ikke med at anskaffe mig en sub.

Er dette et godt bud, eller går B&W slet ikke sammen med Marantz?

Til musiklytning er B&W 602'erne bestemt et godt bud til prisen. Hvis du skal lege "hometheater" så bør du nok supplere med en sub -  Men den tid den sorg   Jeg må dog indrømme at jeg ikke kender ret meget til din Marantz forstærker

jokkemokke skrev:

Jeg kan se at B&W og har nogle gulvhøjtalere, som ikke er ret meget dyrere end ovenstående. Hvordan performer disse i forhold til DM602 S3?

Hvilken model nr. tænker du på? Hvis du tænker på 602.5'erne så har performer de ikke bedre end 602'erne - efter min mening. 602.5'erne er vist udelukkende lavet til de personer der ikke ønsker at placere deres højttalere på standere eller på væggen. Husk i den forbindelse at indregne et par standere i dit budget til 602'erne.Men giv dem begge et A/B lyt, og vælg da den med den bedste lyd efter din mening.

Jeg vil personligt også foretrække 602'erne frem for 603'erne - men når du op til 604'erne så er der simpelthen mere dynamik, saft og kraft, hvilket også er forståeligt nok qua 604'ernes opbygning. En anden faktor der spiller ind er jo rummets størrelse og hvis du kun har en lille stue på ca. 16-20kvm mener jeg godt at du kan klare dig med 602'erne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes