Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony Vaio til hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurkess
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg satte lige min Sony Vaio bærbar til min hjemmebio den anden dag.

Vaio'en har en digital optisk (mini toslink) udgang. Jeg har købt et mini-toslink til toslink kabel og koblet den til en af indgangene i Surround Processoren.

Jeg fik også lyden igennem, men der er regelmæssige udfald hver ca. 10-15 sekunder - en fast kardance hvor lyden forsvinder i ca. 1 sekund. Det er jo temmelig uholdbart.

Jeg har checket indgangene i processoren - det virker fint med toslink fra både PS3 og DVD-afspiller.

Er der mon nogen som har en ide om hvor jeg skal pille?

Udstyr:
Sony Vaio AW-serie
Aragon Stage One
HQ-Toslink-Minitoslink

Til top Vis Kurkess's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurkess Besøg Kurkess's Websted

hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Er computeren sat til strøm? Hvilke lyd/video filer afspiller du og hvilket program bruger du?

Kurkess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nej jeg havde ikke strøm på - prøvede både at køre optimized og strømbesparende uden effekt.

Jeg afspillede forskellige mp3-filer, lokal avi-fil og TV via AKG USB DVB-T. Primært med Windows Media Player/Media Center, men testede også lige med Winamp (mp3 filer).

Til top Vis Kurkess's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurkess Besøg Kurkess's Websted

Kurkess
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over mit halvgamle indlæg.

Jeg har fået løst problemet - og måske andre kunne komme ud for noget lignende.

Det var Toslink kablet som havde en produktionsfejl. Den lille metalspids (optikken) i toslink stikket som leder lyset var en halv til en hel millimeter for lang. De resulterede på en eller anden måde i at Surround Processoren ikke kunne læse de data som den modtog. Opdagede det ved at hive stikket ind og ud nogle gange og lagde mærke til at lyden var perfekt når jeg pillede.

Det virkede når jeg listede stikket lidt ud af "klikket" måske en millimeter - så var der ingen problemer. Har fået kablet byttet men har stadigvæk det gamle freaky toslink kabel som reminder ;-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes