Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAD T747 - lag problemer ved x360 hdmi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gombafrugten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er den stolte ejer af en ny-indkøbt NAD T-747 surround receiver. Men! - Bedst som jeg havde koblet højtalere, fjernsyn og xbox til, stillet mig i rock pose med min plastic guitar (guitar hero) i hånden og var klar, opdagede jeg med det samme et stort problem. Video-outputtet lagger/ frameraten er faldet ENORMT meget. Jeg vil tro, at den ligger på en 10-15 fps.

Mit setup er; Xbox 360 elite - HDMI 1080p - NAD T-747 - HDMI 1080p - Panasonic 42''

Er receiveren simpelthen ikke istand til at videreformidle 1080p uden synligt lag? I så fald, er der kun én vej, og det er direkte retur til hifi-klubben. Jeg formoder dog ikke, at det er tilfældet, for sådan en ny sag..

.. så jeg tænkte på, om i kunne give mig lidt hjælp med på vejen?
Til top Vis Gombafrugten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gombafrugten

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder mere som om at der går et eller andet galt mellem Xbox og T747. T747 har ingen problemer med at håndtere 1080p-signaler f.eks. ved tilslutning med en Bluray.

Det kan naturligvis ikke udelukkes at din T747 har en defekt, men det plejer typisk at være mellem apparaterne, at fejlen opstår.

Hvilken Panasonic-skærm er det iøvrigt?

Gombafrugten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Det drejer sig om en TH42PZ700EA, som vel kan betragtes som en lidt ældre model efterhånden.

Men en direkte kobling af xbox til fjernsynet har ikke forsaget problemer før, så mit umiddelbare bud ville da være, at problemet ikke er at finde her?

Alternativt, efter at have støvsuget forskellige fora på nettet, lader det til, at Guitar Hero generelt har tendens til at lagge ved forskellige setups.

Så løsningen må blive, at jeg afprøver diverse andre spil/ evt. tilslutning af en PS3 for at se, om problemet vedbliver
Til top Vis Gombafrugten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gombafrugten

punger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med lag. Men hvis det audio- og videolag som skaber en forsinkelse mellem det du gør på guitaren og det du ser og hører så havde jeg samme problem efter jeg fik min Pioneer VSX-1019AH. Det var totalt umuligt at spille og jeg havde ikke held af at få noget ud den funktion i spillet som kan kalibrere lag automatisk. Jeg fandt dog en anden metode som virkede perfekt. Metoden kan du se her: http://myone.dk/joomla/index.php/teknik/kalibrering-af-video -og-audio-lag-i-guitar-hero-pa 

Det skal lige siges at det er Wii jeg har men jeg går ud fra at problemet er det samme på alle konsoller.

Til top Vis punger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af punger Besøg punger's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes