Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilke hovedtelefoner til kontorbrug? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stefan_SN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på jagt efter to ens sæt hovedtelefoner, som skal bruges til lytning af mp3 og netradio på kontoret. De skal tilsluttes onboard lydkort på bærbare og stationære computere, så et 2-3 meter kabel med 2.5” jack er at fortrække. Grundet den relativ dårlige og ofte forskellige lydkilde, er det absolut nødvendigt at hovedtelefonerne ikke er for afslørende, men i stedet skjuler lydkvaliteten en smule og gengiver en varm og behagelig lyd.
Hovedtelefonen må gerne være så diskret som muligt, give fornemmelsen af kvalitet og have god bærekomfort. Hovedtelefonerne skal florere mellem 4-5 kollegaer, så de skal kunne justeres nemt. De skal være lukkede, da de skal bruges i et kontormiljø og selvfølgelig ikke genere de øvrige kolleager, men alligevel åbne nok til at man kan komme i kontakt med vedkommende J

Budgettet er ikke særlig fast, men det er jo ikke HighEnd der jagtes, så regner med et sted mellem 400-800 kr. pr. stk.

Jeg har selv kigget på følgende to:

Creative Aurvana Live!

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405180

JVC HA-RX700 – kan ikke finde DK forhandler.
http://www.jvc.dk/product.php?id=HA-RX700-E&catid=100075

Tak for hjælpen.
Mvh. Stefan Pedersen

Til top Vis Stefan_SN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stefan_SN

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Stefan_SN skrev:

Hej

Jeg er p� jagt efter to ens s�t hovedtelefoner, som skal bruges til lytning af mp3 og netradio p� kontoret. De skal tilsluttes onboard lydkort p� b�rbare og station�re computere, s� et 2-3 meter kabel med 2.5� jack er at fortr�kke. Grundet den relativ d�rlige og ofte forskellige lydkilde, er det absolut n�dvendigt at hovedtelefonerne ikke er for afsl�rende, men i stedet skjuler lydkvaliteten en smule og gengiver en varm og behagelig lyd.
Hovedtelefonen m� gerne v�re s� diskret som muligt, give fornemmelsen af kvalitet og have god b�rekomfort. Hovedtelefonerne skal florere mellem 4-5 kollegaer, s� de skal kunne justeres nemt. De skal v�re lukkede, da de skal bruges i et kontormilj� og selvf�lgelig ikke genere de �vrige kolleager, men alligevel �bne nok til at man kan komme i kontakt med vedkommende J

Budgettet er ikke s�rlig fast, men det er jo ikke HighEnd der jagtes, s� regner med et sted mellem 400-800 kr. pr. stk.

Jeg har selv kigget p� f�lgende to:

Creative Aurvana Live!

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405180

JVC HA-RX700 � kan ikke finde DK forhandler.
http://www.jvc.dk/product.php?id=HA-RX700-E&catid=100075

Tak for hj�lpen.
Mvh. Stefan Pedersen

Nogen gode valg du har fundet dig, de er begge varme i lyden og lette at trække, kig dog også på rx900, de fåes i landet til 600kr, ved dog ikke om de også har rx700 derinde (diskoworld, eller sådan noget hedder siden)

De creative er baseret på D1001 fra Denon (er begge lavet hos Foster i Japan, har samme driver), så til prisen er de også super

Men husk også AKG k518dj, de er så ikke fullsize, men jeg synes nu de sidder ret godt alligevel, og det at de kan foldes og er ret små er en stor fordel synes jeg hvertfald.

Der er også sony xb700, som skulle være ret gode (har kun hørt xb400 og de var hvertfald pengene værd!) Se dem her:
http://www.head-fi.org/forums/f4/headphone-worth-checking-ou t-under-100-sony-mdr-xb700-417226/

Jeg ville nok tage enten de creative eller de akg, hvis de skal købes i landet, xb700 er lidt sværere at finde, men jeg tror umiddelbart at det er de bedste rent lyd mæssigt. Rx900 er super! men ved ikke hvor gode de er på en kontor hvor de kan blive tabt osv.

Det er svært at finde nogen sammenligninger i tests, da creative ikke nævnes så meget og de denon er heller ik dem man hører mest om, det samme gælder de sony. Jeg tror dog du blir rigtigt glad for dem alle sammen uanset hvilken du vælger. For man kan sige at de kan alle trækkes direkte fra en computer, de er ikke så afslørende og de er lukkede. Og da du ikke kan høre dem alle og heller ikke finde sammenligninger, så ville jeg gå efter hvad min mave siger mig og eller hvad der er mest praktisk.

Jeg har fundet et par link til dig hvor du kan læse en lille test, desuden bør du selv lige søge derinde og se om du kan finde noget.

http://www.head-fi.org/forums/f4/review-5-sub-150-sealed-hea dphone-compared-250041/

http://www.head-fi.org/forums/f4/sony-xb700-denon-1001-a-420 539/
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Stefan_SN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

techtrino

Tak for dit dybdegående svar, det var absolut brugbart.

Jeg har kigget lidt på de forskellige modeller og har besluttet at gå videre med enten AKG'en eller Creative Aurvana, da begge er at finde hos vore distributører og størrelsesmæssigt passer bedre ind i et kontormiljø end de fysisk mere voldsomme Sony XB700 og JVC RX900.

Tror dog jeg bestiller en RX900 selv, for at se om den er noget for mig.

Mange tak for hjælpen med at præcisere beslutningen

Stefan_SN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Det endelige valg blev AKG K518DJ, som netop er ankommet i to eksemplarer.

Mit første indtryk er positivt, selvom jeg først blev en smule bekymret over størrelsen af ørekopperne, men efter at have taget dem i brug har størrelsen vist sig at dække øret ganske fint.
Hovedtelefonen isolere ganske godt, både udad og indad. En klar fordel ved DJ modellen er at den bliver ganske lydtæt, når den placeres på bordet med ørekoppen nedad. Det betyder at den ikke støjer, når man lægger dem fra sig, ved f.eks et opkald eller forlader sit bord. Eneste minus ved den er komforten og en noget stram hovedbøjle.

Det skal dog siges at min kollega har haft et sæt på uafbrudt i snart to timer, uden brok - så det er muligt det er mig der er en smule sart

Lyden er lidt svær at vudere på out of the box. Den er meget nem at drive og lydstyrken er mere end tilpas høj. Umiddelbart giver den ganske god plads til detaljer, men er en smule for kontant i bassen.

Men alt i alt en rigtig god og funktionel kontorbøf til en fornuftig pris.

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Stefan_SN skrev:

Det skal dog siges at min kollega har haft et sæt på uafbrudt i snart to timer, uden brok - så det er muligt det er mig der er en smule sart

Nej da , komfort er skam vigtigt. Personligt foretrækker jeg ørepuder der ligger udenpå øret, og det har både Creative (vistnok?) og din kommende RX-900.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes