| Forfatter |
|
leakker-fyr Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg søger alt om en cerwin vega a600
__________________ heeeej har brug for hjælp til sub byg
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
leakker-fyr skrev:
| jeg søger alt om en cerwin vega a600 |
|
|
Jeg kender én, som har sådan en - den er sort - den kører stabilt og roligt og har det godt!
Jeg har på et tidspunkt for en del år siden serviceret den - rengøring udmåling - justering osv. Den fejlede egentlig ikke rigtigt noget, men ejeren kunne godt tænke sig et check-up og undersøgelse af helbredstilstand. Der er en meget solid trafo i den og et par udgangsprint og ikke så meget andet. En halvtung ting.
Hvad vil du vide? udover "alt"? Man må da kunne finde nogle specs om den på nettet.
Hvordan den spiller?-- det har jeg svært ved at vurdere, da jeg aldrig har hørt den - sammenlignet med andet grej på samme set-up, men i hans set-up lyder det ok.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet de her data på nettet, men vil ikke ligge hovedt på blokken og sige de er 100 % korekte.
Performance Data • Frequency Response: 0/-0.5dB ; 20Hz-20KHz, 0/-3dB: 5Hz-60KHz • Rated Output Power (Stereo): 400 watts at 8 ohms; 600 watts at 4 ohms; 900 wats at 2 ohms • Rated Output Power (Mono): 1200 watts at 8 ohms; 1800 watts at 4 ohms • At Full Power @4 ohms: 19.5A / 9.5A • Signal to Noice Ratio: 20 Hz - 20k Hz - 102dB • Distortion (SMPTE-IM): .01% • Output Circuitry: AB • Damping Factor (400 Hz): 280
Og så skulle sådan en fætter veje 45 kg.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke sikker på, at det er den samme forstærker der tales om så - set i relation til mit bidrag. Jeg husker den som en slags 200 watter (vægten) - ingen metre og en stor rød tænd/slukknap. vægten kunne vel være mere i retning af 20-25 kg. Det er en gammel svend fra slutningen af 70'erne. Jeg tror, at nogen tager fejl her?
Man kunne også få en A-1800 - A-3000. Desuden blev de selvsamme forstærkere solgt under navnet "Metron"
Jeg skal være sammen med den pågældende ejer af den ,som jeg har kigget på - i morgen - og så må jeg lige se på, hvad det er for én- men jeg er overbevist om, at der står A-600 på den.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
leakker-fyr Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki jeg kender os en der har den han ved den vejer 35 kg 2x350 watt / 8 ohms .. 2x550 watt / 4 ohm .. 2x750 watt / 2 ohm
men den jeg får skal have nye transister lidt nedern menm det er ikke ret dyrt
|
| Til top |
|
| |
leakker-fyr Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er i jylland men vil da gerne købe dne nær svebølle vis dene r tilsalg
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
leakker-fyr Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifigalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=91 det er den der
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok- så har jeg været ude hos min bekendte og kigget på hans Cerwin vega - og det er så en A-1800 - og ikke en A-600, som jeg ellrs troede.
Det er en sort forstærker, som ikke vejer mere end ca. 20 kg - og jeg poster nogle billeder i morgen. Jeg er sgu træt nu, men tog nogle halvsløje, men dog illustrerende billeder.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener Plastikbertram der er bruger på forum har en, men er ikke helt sikker.
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Metron A-4000 som er fra 1978
Metron brandet var Cerwin Vega's forsøg på at blive anerkendt som "High End" producent, hvilket alene mislykkedes pga. brugen af forceret køling (blæser) afstedkom negativ omtale fra konkurrenter bla. på CES messen
Resultatet var at CV's datterselskab Metron tabte penge på alle apperater som blev solgt
jeg kan kun sige en ting, kvaliteten er for årgangen "High End" bla. kan nævnes;
Dual Mono forstærker, relæstyring hele vejen igennem ink. tænd/sluk, omfattende sikringskredsløb som inkludere HF detektor, power-metere drivere som inkludere RMS detektor og peak hold funktion, store "sorte" Alps pots fælles for de 2 sæt indgange, 2x 1100WA indstøbte ringkærne trafoer, 2x 2 stk. til apperatet specielt fremstillet 22.000µF/100V- el-lytter som er i en kvalitet, som der er bedre end "Computer Grade" typer, 5 sæt Toshiba 2SB645/2SC665 pr. kanal i udgangen, gennemført kvalitet af metaldele 
Hvis der skal nævnes detaljer som kan siges, at være mindre godt ?
ledningsføring fra PSU'en og til udgangen samt Ampere' værdien af udgangsrelæerne kunne godt ha' været kraftigere 
Metron A-4000 har følgene konservative specs 

den levere en del mere end opgivet nemlig min. 2x365W/8Ohm - ca. 2x650W/4Ohm 
Jeg har også Cerwin Vega A-400 specs 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billed af bæstet 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
leakker-fyr Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
heejsa han solgte den som defekt for 5500 istedet så jeg kunne ikke bytte når det er der intet at gøre ved
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! for oplysningen  ..., min Metron "aktie" er steget kraftigt på "HiFi Børsen" __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm!
ja og nej er svaret ..., der er lavet mange mærker/udgaver af næsten tilsvarende PA/Disco forstærkere som er udstyret med mellem 3-6 sæt MOS-FET's pr. kanal, blæsekøling og en strømforsyningen med en eller som i dette tilfælde et par kraftige transformere og 5 sæt MOSFET's.
De levere Watt power ja! men hvis den ønskes drevet til dens rated musikpower & samtidigt lyde rimligt godt, skal den have en relativ nem belastning for ikke at blive enten HF ustabil eller slap i bassen, begge forhold kan opstå ved hård drift pga. MOSFET'ers naturlige egenskaber, men det der virkelig hæmmer deres lydkvalitet er indgangs & driver trinets kvalitet eller mangel på samme ink. strømforsyninger til hele indgangs/driver sektionen. __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok- her er så en række halvdårlige, men dog illustrative billeder af min kammerats A-1800. Den vejer max. 20kg - har én stor trafo - og trækker max. 900W fra nettet.

Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Der fandtes også en A 1801, det er en integreret forstærker med A 1800 effektdel, jeg har en test fra 1978 i high Fidelity hvor de er på besøg hos en for at høre hans store anlæg.
De er på 2*250watt hver. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |