Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: S-VHS indgange i en receiver, til hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hvad er det lige man skal bruge S-VHS stik til i en receiver? Hvornår har man et behov for at føre billeder til sin receiver?
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du har for lidt indgange (scart etc.) på dit tv eller projektor, så
kan du føre billedsignaler til receiveren og bruge den som
"omskifter" så lyd og billede følges ad. Der skal så bare et enkelt
kabel fra receiveren ("monitor out") til TV/projektor. Hvis du har
indgange nok på dit TV, så lad være at bruge det.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Det kan især være yderst nødvendigt hvis du har en projekor, men mange billedkilder af samme format. Som regel har en projektor nemlig kun en enkel af hver indgang.
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

det er heller ikke nogen dårlig idé hvis ens receiver har onscreen-display

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det er som nævnt en fordel hvis man mangler indgange på fx projektoren.

Er det ikke tilfældet bør det frarådes at anvende recievere som omskifter for ens videokilder, da kvaliteten kun kan blive dårligere end ved direkte kabelføring.

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

kingjolly2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Men.. man skal vel have et kabel hvis man skal gøre sig brug af OSD på sin Reciver? Men det bruger man måske ik så tit, har ik selv en med OSD nemlig...
Til top Vis kingjolly2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kingjolly2000

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

Er det ikke tilfældet bør det frarådes at anvende recievere som omskifter for ens videokilder, da kvaliteten kun kan blive dårligere end ved direkte kabelføring.

Er ikke helt enig for det er nu minimalt hvad du mister af kvalitet. Syntes faktisk at kvaliteten på min DVD afspiller bliver beder når jeg køre det igennem min NAD T753.(Skal lige siges at min DVD er en Lumatron fra kvickly så billede kan næsten ikke blive dårliger , men syntes absolute ikke man kan se kvaliteten falde ved x-box eller PS2.

Og det er helt klart en fordel, når man F.eks. har DVD Afspiller, Computer, X-box eller PS,PS2 osv... der skal køre på det samme Tv/Projektor. Og det bedste er selvfølgelig at bruge Komponent ind/ud gange. < =text/>

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:
kvestergaard skrev:

Er ikke helt enig for det er nu minimalt hvad du mister af kvalitet. Syntes faktisk at kvaliteten på min DVD afspiller bliver beder når jeg køre det igennem min NAD T753.(Skal lige siges at min DVD er en Lumatron fra kvickly så billede kan næsten ikke blive dårliger , men syntes absolute ikke man kan se kvaliteten falde ved x-box eller PS2.

Og det er helt klart en fordel, når man F.eks. har DVD Afspiller, Computer, X-box eller PS,PS2 osv... der skal køre på det samme Tv/Projektor. Og det bedste er selvfølgelig at bruge Komponent ind/ud gange. < =text/>

Ja nogen kvalitetsforbedring kan der naturligvis aldrig blive tale om. Hvis du selv tror på det så kan man måske opleve en pseudo-effekt -- det er selvfølgelig godt nok for dig, men virkeligheden er en anden :)

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Tja, men pointen er vel at selvom teorien siger at billedet kun kan blive dårligere så behøves det bestemt ikke at være tilfældet hvis ens receiver er af en ordentlig kvalitet.

Jeg har selv en af Marantz lidt ældre modeller og der kan man IKKE se om signalet har været en tur igennem eller ej.

Angående OSD så ved jeg ikke hvordan det fungerer med andre mærker end Marantz, men jeg ved at min ville være totalt umulig at sætte op korrekt uden brug af OSD..

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Madzen skrev:

Tja, men pointen er vel at selvom teorien siger at billedet kun kan blive dårligere så behøves det bestemt ikke at være tilfældet hvis ens receiver er af en ordentlig kvalitet.

Jeg har selv en af Marantz lidt ældre modeller og der kan man IKKE se om signalet har været en tur igennem eller ej.

Angående OSD så ved jeg ikke hvordan det fungerer med andre mærker end Marantz, men jeg ved at min ville være totalt umulig at sætte op korrekt uden brug af OSD..

Næ, men bliver billedet ligefrem bedre af det? Næppe.

kingjolly2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det er da vist få antal dB der forsvinder, så man ik kan se det alligevel.....
Til top Vis kingjolly2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kingjolly2000

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

kingjolly2000 skrev:

dB ???

Og ja, i mange tilfælde er der måske ikke en mærkbar reducering i billedkvaliteten. Min pointe er at billedkvaliteten næppe bliver bedre af det.

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

kingjolly2000 skrev:

dB ???

Når du snakker tv signal og frekvenser så snakker du også db, og db mV, du taber også signal i dit TV stik i vægen, men det er så minimalt (hvis installationen er lavet rigtigt) at du ikke kan se forskel. Men der er selvfølgelig også nogle andre faktore der spiller ind når signalet køre i Phono kabel, ind når det køre i 50Ohm Coax kabel.

Men i bund og grund, kan jeg ikke se det skulle være noget som helst problem at sende signalet igennem reciveren, når den er af rigtig støbning. Det er i hver fald ikke noget der kan ses.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes