Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 01:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: rør kombi icepower (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  


hej herinde

vidste ikk helt hvilken kategori jeg skulle poste det her indlæg under, da det både er analog og digital (tror jeg nok:) )

sidder lidt og roder med tanken om at sammensætte noget rør og icepower? er der nogen der har erfaringer inde for dette??


mvh
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
Joakim
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har kørt med ICE-power effekttrin bundet for en Audio Research LS-2 og det fungerede rigtigt godt. Det skal dog siges at LS-2´eren er en hybrid hvis gain foretages af et rør mens den trækker effekttinnet vha mosfet transistorer, så vidt jeg har forstået. Min forståelse er at ICE-power samt de fleste andre digitale udgangstrin har en meget lav indangsimpedans hvorfor de kan være problematiske at trække med rør som jo ikke bryde sig om at levere strøm.... LC sælger til deres effekttrin en OP-amp buffer som skulle afhjælpe dette hvis du sidder inde med en ren rør forforstærker. -Om det kommer til at lyde godt ved jeg dog ikke... Men jeg har været meget tilfreds med mit setup.

Håber at det var til hjælp :)

mvh Joakim

 

Til top Vis Joakim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  


hej Joakim

det et ganske fornuftigt svar du kom med. de rør forforstærkere jeg nok hovedsageligt vil kigge efter er også en hybrid, som du også nævner.

grunden til at jeg egentlig spørger, er fordi de moduler jeg skal have, skal bestilles hjem fra usa. derfor vil det jo være rart nok at vide om det vil
virke. det er dog ikke fastlagt om det bliver en rør forforstærker. har også kigger lidt på pass labs, som jeg sys ser fantastisk lækre ud

nu må vi se. tror i hvertfald jeg giver det en chance.

joakim, hvilke icepower effekttrin kører du med? jeg har overvejet noget seymour. de ser fantastiske ud og er vist et røverkøb til prisen - kan vi
godt li


mvh Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ja de Seymour mono blokke er da til at komme til; f.eks i forhold til eAR 1001 - men det føles stadig som at gå over åen efter vand

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
Joakim
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej Bonde,

Jeg har et acoustic reality effektrin, den trekantede med de kraftige moduler(500W/4ohm) og konventionel strømforsyning med ringkerne. Jeg er meget tilfreds med mit effekttrin og har efterhånden prøvet en del forskellige forforstærkere som alle har været gode på forskellige måder. Det er min forståelse at når effekttrinnet når dette kvalitetsniveau, så bliver det i endnu højere grad forforstærkerens styrker og malger som kommer til udtryk.

Jeg kender ikke til de andre variationer over ICE-power som du nævner, men har indtrykket at som i alt andet hifi-elektronik at det er strømforsyningen som sætter standarten... -Personiligt tror jeg mere på konventionelle overdimensionerede strømforsyniinger hvor trafo´erne og ladelytterne kun kan være for små ;) (og kvaliteten ikke kan blive høj nok...) -Det er nok en smagssag, og der er med garanti nogen som taler for switchmode-løsningerne... -Kvaliteten af disse kan jeg ikke gennemskue. Men eftersom Mark Levinson, Linn og andre begynder at gå den vej når med deres dyrere sager, så taler det måske for at teknologien kan yde, hvis der gøres nok ud af den -med andre ord at de dyre løsninger er gode, hvor de "billige" og DIY tilgængelige måske ikke nødvendigvis er så gode.... -Ren spekulation fra min side dog :)

Jeg har i øvrigt en LS-2´er stående hvis den kunne have interesse og at du ender med at gå den vej...

mvh Joakim

 

Til top Vis Joakim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joakim
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  


Jeg kører Rogue Perseus for- og Murano P-1000S+ (ice 1000asp) og kan kun sige, de gøre det overbevisende...



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Ja de Seymour mono blokke er da til at komme til; f.eks i forhold til eAR 1001 - men det føles stadig som at gå over åen efter
vand



tænker du her på at det ca koster det samme at få dem hjem, som hvis man købte nogen i DK??
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:

Jeg kører Rogue Perseus for- og Murano P-1000S+ (ice 1000asp) og kan kun sige, de gøre det overbevisende...



har også selv haft kigget lidt på de der murano'er. det ser dog ud til at firmaet ikk eksisterer mere. man kan i hvert fald ikke rigtig finde noget på
nettet...
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  


Jeg kender ikke til de andre variationer over ICE-power som du nævner, men har indtrykket at som i alt andet hifi-elektronik at det er
strømforsyningen som sætter standarten... -Personiligt tror jeg mere på konventionelle overdimensionerede strømforsyniinger hvor trafo´erne og
ladelytterne kun kan være for små ;) (og kvaliteten ikke kan blive høj nok...) -Det er nok en smagssag, og der er med garanti nogen som taler
for switchmode-løsningerne... -Kvaliteten af disse kan jeg ikke gennemskue. Men eftersom Mark Levinson, Linn og andre begynder at gå den vej
når med deres dyrere sager, så taler det måske for at teknologien kan yde, hvis der gøres nok ud af den -med andre ord at de dyre løsninger er
gode, hvor de "billige" og DIY tilgængelige måske ikke nødvendigvis er så gode.... -Ren spekulation fra min side dog :)


Jeg har i øvrigt en LS-2´er stående hvis den kunne have interesse og at du ender med at gå den vej...


mvh Joakim


 

[/QUOTE]

det er også præcis min holdning til hifi anlæg, altså mht strømforsyningen. denne teknologi jeg er på vej ud i, er noget helt nyt for mig. så jeg er
spændt på hvad den kan tilbyde. dog denne monoblok jeg referer til har faktisk fået rigtig fine anmeldelser, så selvom den bruger switch mode,
tror jeg alligevel snildt den kan hamle op med langt mere strømstærke effektblokke. vi får se nu har jeg i hvert fald skrevet til producenten,
så må vi se hvad han siger...

tak for tilbudet, dog rent designmæssigt falder den ikk helt ind i den stil jeg gerne vil have når jeg bliver færdig med udvidelesen af mit set-up.
ellers mange tak for tilbudet
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes