Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DTS HD ingen lyd bagfra (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars Clausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg søgte tidligere rådgivning om valg af ny reciever og valgtet faldt på en NAD T747 som jeg indtil videre er glad for. Dog er jeg stødt ind i et problem jeg håber i kan hjælpe med. Når jeg ser BD i DTS HD er det ikke altid der er lyd i baghøjtalerne, det kommer an på filmen. Ser jeg Hellboy Golden Army virker alt perfekt, men ser jeg fx. x-men origins som også er med DTS HD er der ingen lyd i baghøjtalerne. Min Samsung BD er sat til at bitstreame lyden videre til forstærkeren.
Jeg syntes det er underligt det virker på nogle film og ikke på andre selvom jeg ikke ændrer indstillinger mellem filmene.
Jeg har læst manualen til forstærkeren og den siger ikke noget om det her problem.

Håber i kan hjælpe, for kan virkelig ikke se hvor problemet er henne.

MVH
Lars Clausen
Til top Vis Lars Clausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Clausen

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Er der 7.1-lyd på de BD'er, hvor du har lyd i baghøjttalerne?

Kører du med 5.1- eller 7.1-højttaleropstilling?

Hvis du kører med 5.1-højttaleropstilling, har du så slået 7.1-lyd fra på receiveren?

Mit gæt er, at du kører med 5.1-højttaleropstilling uden at have slået 7.1-lyd fra på receiveren. Samtidigt har du sat baghøjttalerne i de forkerte udgange, som kun får lyd, når der er 7.1-lyd på en BD.

Hvis du kører 5.1-opstilling, skal baghøjttalerne sættes i udgangen "Surround", ikke i "Surround Rear".
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Lars Clausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Ja er ikke meget for at indrømme det, men lavede lidt af en brøler. Jeg har kun 5.1 da min gamle forstærker kun var 5.1. Så da jeg fik den nye forstærker havde jeg tilsluttet baghøjtalerne forkert. Forklarede en del da jeg opdagede fejlen...
Så alt virker nu som det skal og jeg må sige det er en super forstærker jeg har købt.
Til top Vis Lars Clausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Clausen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes