| Forfatter |
|
Xplized Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer derude.
Jeg søger noget info på hvad jeg kan købe af system for under 10k. Jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg skal købe...
Jeg har en Sony 40" w 4500 TV med skod dvd afspiller og en kiss harddisk optager. Stuen hvor systemet skal være er på ca 20m2.
Nogle der har forslag til hvad jeg skal kigge på hvor jeg får det bedste for pengene til under 10.000kr
Systemet skal primært bruges til Film og tv.
På forhånd tak :) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at være sikker, skal pengene række til både AV receiver, højtalere og Blu-ray afspiller? Skal højtalersæt være 5.0, 5.1 eller 7.1?
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Protoss skrev:
| Bare lige for at være sikker, skal pengene række til både AV receiver, højtalere og Blu-ray afspiller? Skal højtalersæt være 5.0, 5.1 eller 7.1? |
|
|
Ingen blu-ray afspiller pt. kører blu-ray fra computeren hvis det er det jeg skal afspille. Men alt det andet skal jeg bruge. Ved ikke lige hvad der er af fordele og ulemper med de forskellige lydsæt du kommer med der :) Så jeg håber på gode indput fra din/jeres side.
Jeg har ikke et kræsent øre men jeg vil stadig gerne have den ide at jeg har fået mest muligt ud af mine penge :) Og så vil jeg gerne kunne mærke en ordentlig gengivelse af surround sound, det savner jeg sku derhjemme :)
Og rent design mæssigt må højtalerne gerne være af den mindre slags og gerne lyse(hvid, sølv) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være nyt eller brugt ?
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
- 10K rækker vist osse lige til Harman / Kardon AVR255, HKTS11 højttalersæt og DVD37 som som systemtilbud - det har jeg da set hist og pist...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Skal det være nyt eller brugt ? |
|
|
Helst nyt men jeg går da ikke af vejen for et godt brugt tilbud :) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker lidt på dette højtaler sæt da jeg har ladet mig fortælle at det er rigtig godt til prisen http://www.av-precision.dk/1251467763.html Nogle kommentarer til det? Og hvilken receiver skal jeg vælge at købe til dem.
Protoss smider link til nogle 7.1 receivere, men er det ikke overkill at købe sådan en når man "kun" skal bruge 5.1? Jeg mener man betaler jo for 2 ekstra kanaler som man ikke bruger hvilket i mine ører lyder lidt tosset! Og jeg får alligevel ikke lov af konen til at smide flere højtalere op i stuen så jeg kommer ikke til at bruge mere end 5.1... __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xplized skrev:
|
Jeg tænker lidt på dette højtaler sæt da jeg har ladet mig fortælle at det er rigtig godt til prisen http://www.av-precision.dk/1251467763.html Nogle kommentarer til det? Og hvilken receiver skal jeg vælge at købe til dem.
Protoss smider link til nogle 7.1 receivere, men er det ikke overkill at købe sådan en når man "kun" skal bruge 5.1? Jeg mener man betaler jo for 2 ekstra kanaler som man ikke bruger hvilket i mine ører lyder lidt tosset! Og jeg får alligevel ikke lov af konen til at smide flere højtalere op i stuen så jeg kommer ikke til at bruge mere end 5.1...
|
|
|
Jeg tror, at højtalerne er ganske udemærket - især til prisen finder du nok ikke meget bedre. Det er i øvrigt også dem, jeg har linket til tidligere.
Mht. recieveren så er de fleste i dag 7.1. Om det er over kill, måske men når nu næsten alle i dag allugevel er 7.1 
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du linker til nogle hjemmesider hvor der er flere valgmuligheder på siderne. Kan du ikke lige skrive hvilke af dem du mener jeg bør overveje. Herligt at se at vi har valgt samme højtalere, havde ikke læst dit indlæg da jeg skrev mit. Men det bekræfter mig jo bare i at det er et rimelig godt køb til pengene :)
Hvilken af receiverne mener du vil være bedst til prisen og hvor ligger forskellen egentlig på de to? Blu-ray afspilleren har jeg ingen interesse i pt :)
Hvordan med leveringstider. Kan se på hififreaks.dk hvor fælleskøbet bliver lavet fra at de ikke har noget på lager af de nævnte varer... Jeg er rimelig utålmodigt anlagt og vil gerne have mine varer asap når jeg har besluttet mig for hvad det er jeg skal have :) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
For så vidt angår mit link til højtalervalg, så ville jeg vælge system 2, der består af 2 stk. K7 (venstre/højre), 3 stk. K5 (center/bag) og 1 stk. KX10 (subwoofer) - hvis du vel at mærke er interesseret i M&K højtalerne.
For så vidt angår reciever må jeg blank er kende, at jeg ikke kender meget til Sherwood. Jeg så blot, at de var prissat ret godt. Jeg har dog ladet mig fortælle, at kvaliteten skulle være udemærket samt at de også er underleverandør til mange andre mærker. Når du skal vælge reciever, ville jeg vælge en, der kan afkode de nye lydformater.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
|
For så vidt angår reciever må jeg blank er kende, at jeg ikke kender meget til Sherwood. Jeg så blot, at de var prissat ret godt. Jeg har dog ladet mig fortælle, at kvaliteten skulle være udemærket samt at de også er underleverandør til mange andre mærker. Når du skal vælge reciever, ville jeg vælge en, der kan afkode de nye lydformater.
/Henrik
|
|
|
Jeg har ingen ide om hvilke recievere der kan afkode hvad og hvilke ting de skal kunne afkode for at kunne afspille de nye lydformater... Jeg kan se at av-precision fører marantz receivere, som i mine øjne ser lidt dyre ud. Men jeg kan ikke lige finde noget info på deres hjemmeside omkring dem ud over at den billigste koster 4999 og hedder SR 4003...
Ved du noget omkring leverings tiden på de der fælleskøb som du linkede til? __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
pere Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en ide at få tilsvarende mærke som tv. Fordel: samme fj. betjening.
__________________ P. Ernst Vejle
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pere skrev:
| Var det ikke en ide at få tilsvarende mærke som tv. Fordel: samme fj. betjening. |
|
|
Det er ikke nødvendigt hvis jeg får mere for pengene ved at tage et andet mærke som spiller godt sammen med de højtalere jeg linkede til didligere. Er rimelig sikker på at det bliver det højtaler sæt jeg køber, så nu skal jeg "bare" finde en receiver der passer godt til dem :)
Jeg sidder og kigger på en Marantz SR 4003 Sølv som jeg har fundet til 2888 hos tapeconnection.dk. Farven er i orden og prisen er også rimelig lav, så hvis den kan afspille de nye lydformater som der blev snakket om tidligere er den vel et meget godt bud? Jeg er dog stadig åben for andre mærker :) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savner lidt nogle svar på alle mine spørgsmål :) __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
*bump*
__________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Marantz SR 4003 er en ok receiver, men den største styrke er musik. Du skriver at du mest skal bruge den til film og så tror jeg du får mest for pengene med Denon eller Nad. Jeg valgte selv Marantz fra af samme årsag. Alle 3 kan afspille de formater du normalvis har brug for.
Jeg har selv NAD T747 og den er jeg vildt glad for, både til musik og film.
|
| Til top |
|
| |
Xplized Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Protoss skrev:
|
Hej igen
Marantz SR 4003 er en ok receiver, men den største styrke er musik. Du skriver at du mest skal bruge den til film og så tror jeg du får mest for pengene med Denon eller Nad. Jeg valgte selv Marantz fra af samme årsag. Alle 3 kan afspille de formater du normalvis har brug for.
Jeg har selv NAD T747 og den er jeg vildt glad for, både til musik og film.
|
|
|
Men nu er NAD T747 også i et lidt andet prisleje end Marantz SR 4003 __________________ OhhYeahhh!
|
| Til top |
|
| |
Protoss Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|