Jeg bruger min HTPC til storset alt...
Jeg har en dobbelt tuner i, således så jeg kan optage en kanal og se en anden. Om jeg bruger min HTPC eller TV'et direkte til at se tv med er meget forskelligt (alt efter hvad det lige er indstillet på), kvalitet er den samme, dog har jeg faktisk bedre lyd via HTPC da det så kører over mit anlæg.
Det eneste jeg faktisk ikke rigtig udnytter er billedfunktionen, jeg tager rigtig mange billeder og på et rimelig plan, så jeg vil godt have lidt mere struktur på det end mediecenteret kan tilbyde - men konceptet i det fejler bestemt ikke noget, hvis man vil sidde og kigge billederne fra ferien eller lign igennem.
Musik kører bare og det er nemt at lave playlister etc.
Jeg bruger Windows Vista og har så "opgraderet" med Mymovies til at organisere alle mine film, der så er langt ind på nogle store harddiske, så man hurtigt og nemt kan vælge og se en film uden at skulle finde disken frem.
Derudover har jeg også installeret et lille program så jeg kan få adgang til mediecentret via internettet, for fx at logge ind og sætte den til at optage, eller hvis man fx er på hotel eller lign, kan man streme live tv eller optaget tv (jeg kan ikke lige huske hvad det hedder, men et ganske kendt plugin og både det og mymovies er gratis)
Jeg har så invisteret i en universal fjernbetjening fra Logitech, så jeg kun har en fjernbetjening til det hele - den tager lidt tid at sætte op men så kører det også bare. Med et klik bliver tv, mediecenter, forstræker etc tændt... p..... smart :-)
Lige nu går jeg så at overvejer at sætte en Windows Home server op, så jeg kan smide mine store harddiske i den i stedet med film, musik, billeder, optaget tv etc. derved kan man fjerne lidt støj og varme fra HTPC - alternativ kunne det også være en NAS
Vedr musik afspilning vil jeg ikke sige det er kluntet, det kan selvfølgelig godt være lidt træls at skulle have gang i hele møllen bare lige for at "sætte en cd på" - her overvejer jeg at købe et af de kabinetter man kan få med en lille touch skærm på, så man på den kan navigere sig frem til hurigt at få startet musikken. - alt kan man evt. ha en alm. computerskærm stående til det.