| Forfatter |
|
krampe Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke kan finde en løsning, der ligger lige til, søger jeg hjælp her.
Vi står og skal flytte, og i den forbindelse, prøver jeg at bringe mit hifi lidt up to date.
Logitechs løsning med streaming, virker klart som det mest optimale, når jeg ønsker at kunne afspille mine mp3 filer, kombineret med ønske om netradio/dabradio. Men det kræver så, at computeren står tændt hele tiden? eller?
Egentlig ville en docking station til en ipod kunne gøre det for mig, men jeg vil jo gerne kunne kombinere dabradio - kan det overhovedet lade sig gøre?
Lyden må gerne være lækker, og prisen i bund :) men det kan nok slwet ikke lade sig gøre...
anyone?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Streaming løsninger kræver at en eller anden form for "server" står åben, når du skal høre musik. Så det vil jo nok i praksis sig hele tiden, da det jo er lidt bøvlet at skulle starte en PC inden man begynder at høre musik.
Jeg har bl.a. selv en Squeezebox løsning, hvor jeg bruge en gammel bærbar PC med en ekstern harddisk, som musikserver. Det fungerer fint, og den bærbare har jo et begrænset strømforbrug, så den er tændt 24/7.
|
| Til top |
|
| |
krampe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet, men det er slet ikke den løsning jeg er ude efter :)
En boomblaster havde været ideel, men der er jo ikke dab radio i... er det helt umuligt det jeg søger?
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du beskriver ikke særligt godt, hvad du søger efter. En start kunne være prisramme og krav.
|
| Til top |
|
| |
krampe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok jeg forsøger at uddybe det lidt bedre.
Prisen - tja, kan det lade sig gøre for under 2.000,- vil jeg da være glad, men pris og kvalitet plejer jo at hænge sammen.
Krav - der SKAL være mulighed for at tilslutte eksempelvis usb-stift eller ipod. Der SKAL være dab radio.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et anlæg i forvejen, cd-afspiller, forstærker, højttalere? Eller er det en moderne ghettoblaster, du søger?
|
| Til top |
|
| |
krampe Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam anlæg, men jeg syntes efterhånden det er for kluntet med alle de enheder, højtaler kabler osv... jeg søger noget mere moderne, og smartere.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech Squeezebox Touch er et godt bud. Den har dog ikke DAB, så du må "nøjes" med netradio. Du kan "føde" den med usb-drev og sd-kort, så du behøver ikke have computer tændt. Den koster lidt over 2.000 kr i DK, så den ligger tæt på dit budget. Kender så ikke til kvaliteten af den (dac'en), men det gør andre måske.
|
| Til top |
|
| |