Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
He he , der er åbenbart ikke grænser for hvor elendige enheder kendte mærker vil lægge navn til . jeg flåede mig af grin da jeg pillede basenhederne ud af et sæt Jamo D365
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
Jeg synes at det er sjovt at eksperimentere. og med de højttalere er det ikke svært at lave forbedringer for de kan næppe blive værre .
Basenheden er udelt mellemtone og diskant har hver en 2,2 mfd kondensator men spolerne er lidt forskellige og det er bare to højpas filtre , dvs mellemtonen bliver ikke skåret opad.
Men det er da positivt at jamo er så optimistiske 200 watt vedvarende og 365 watt musik(næppe)
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
Ja sød er vist det eneste den er jeg overvejer flere ting 1: at forbedre dem med nyt delefilter og sætte bedre mellemtoner i , afstivninger og dæmpemateriale.
2: at spænde dem for den ene af nine nad218 forstærkere og se hvor lang tid de lever med en sinustone på 20hz
Sendt: 04 November 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
Nå nu fandt jeg udaf hvor meget de IKKE kunne klare
jeg ville lige teste dem (uden at brænde dem af) jeg har en skive med testsignaler sinustoner fra 20hz til 200hz.
Jeg havde sat testskiven på og afspillede 20hz tonen jeg stod med enheden i hånden og havde lige ryggen til anlægget i ca 20 sekunder , imens havde min lille knægt på 3,5 år listet sig hen til kontrolforstærkeren.
signalet stopper og et sekund før at den skifter til 25hz signalet vender jeg mig om mod anlægget og ser at knægten har vredet volumenkontrollen om til kl 3 , og så kom signalet og en kraftg gnist inde fra svingspolen.
Så faktum er at de IKKE kan klare 700 watt i mere end et sekund (2 stk nad218 thx brokoblet) ha ha
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum