| Forfatter |
|
Jesper L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, kigger efter en trådløs hovedtelefon, da jeg nu igen igen har fået en løs forbindelse i forlænger kablet. Jeg ved godt kvaliteten aldrig bliver helt super, men det er også kun til alm. tv kiggeri. Dvs. ikke high-end krav til lyden. Den må dog gerne være ok alligevel. Jeg har mest kig på Sennheiser RS130 til 875.- inkl. levering. Har læst mange reviews af RS serien, og fælles for alle RS´erne er, at der kan være en smule FM sus. De fleste har dog afhjulpet problemet med korrekt indstilling af sender/modtager lyd. Andre der har gode erfaringer med RS 130 eller blot generelt trådløse bøffer i den prisklasse? Takker
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Hej,
kigger efter en tr�dl�s hovedtelefon, da jeg nu igen igen har f�et en l�s forbindelse i forl�nger kablet. Jeg ved godt kvaliteten aldrig bliver helt super, men det er ogs� kun til alm. tv kiggeri. Dvs. ikke high-end krav til lyden. Den m� dog gerne v�re ok alligevel.
Jeg har mest kig p� Sennheiser RS130 til 875.- inkl. levering. Har l�st mange reviews af RS serien, og f�lles for alle RS�erne er, at der kan v�re en smule FM sus. De fleste har dog afhjulpet problemet med korrekt indstilling af sender/modtager lyd.
Andre der har gode erfaringer med RS 130 eller blot generelt tr�dl�se b�ffer i den prisklasse?
Takker 
|
|
|
Hmm nu er trådløse høretelefoner ik noget vi så godt kan lide herinde, men de har dog stadig deres berettigelse, men nogen  Jeg ved at rs130 for knap så gode ord med på vejen generelt, og vil mene at du istedet bør kigge på de philips jeg aldrig helt kan huske navnet på, men noget med 1500.. det er så en udgået model, så du skal finde dem på ebay.de. Ellers laver AKG nok de bedste trådløse vil jeg mene, kig evt på Hearo serien. Hvad er budgettet?
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej techtrino. Tak for respons  Er heller ikke meget for trådløs, men jeg er bare så træt af ledningen til tv´et nu. Med Philips mener du nok Philips SBC-1500. Har set den, men den er efterhånden ret sjælden. AKG er jeg også faldet over et par gange...har bare læst nogle tests af dem, men dem jeg har set fik dårlig kritik bl.a. pga. komfort. Hmm..what to do?  Problemet er også, at næsten alle (undtagen Sennheiser RS) har meget kort batterilevetid.
Budgettet er på max 900.-
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde RS140 en periode og den var vel OK men absolut ikke fantastisk
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
DjArnieH Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan (igen) anbefale Hearo 787. Laannnng levetid på batteri. Surrond der virker ;-) og ingen støj. Mener man kan finde dem isvreige til 1100-1300 svenskepesetas.
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha..skal love for I anbefaler produkter der er svære at finde  Men tak alligevel. Har søgt længe nu efter Hearo 787 da de ser ret fede ud. Nogen der har set dem til salg et sted? __________________
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hva' er'et lige i har imod RS130??? - Den er da ganske fantastisk, jeg er superglad for mit sæt, spiller perfekt, lang tid på batterierne, og rækker mageligt hele huset!!!?
- Korrekt, hvis ikke du kan smide signal nok ind i dem, kan der være sus, men hælder du rigelligt ind ( Skru' op for TV'ets volumen ), så spiller de da som GULD, og har aldrig haft bedre bærekomfort!!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Hva' er'et lige i har imod RS130??? - Den er da ganske fantastisk, jeg er superglad for mit s�t, spiller perfekt, lang tid p� batterierne, og r�kker mageligt hele huset!!!?
- Korrekt, hvis ikke du kan smide signal nok ind i dem, kan der v�re sus, men h�lder du rigelligt ind ( Skru' op for TV'ets volumen ), s� spiller de da som GULD, og har aldrig haft bedre b�rekomfort!!!
JBLfan |
|
|
Alt er relativt, hvis du er glad for dine super, men når man læser om folk der har prøvet flere par og testet dem op imod hinanden kommer de til kort ret hurtigt
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer skam stadig Sennheiseren  Men hvad mener I ellers om AKG K940 AFC Den koster det samme som Sennheiser 130...og er uden auto power-off...som jeg kan læse mange steder kun er til irritation.
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Overvejer skam stadig Sennheiseren 
Men hvad mener I ellers om AKG K940 AFC Den koster det samme som Sennheiser 130...og er uden auto power-off...som jeg kan l�se mange steder kun er til irritation.
|
|
|
Dem har jeg aldrig hørt om, og inde på head-fi.org blir de ik nævnt en eneste gang  Så de må være ret nye
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
|
- Hva' er'et lige i har imod RS130??? - Den er da ganske fantastisk, jeg er superglad for mit sæt, spiller perfekt, lang tid på batterierne, og rækker mageligt hele huset!!!?
- Korrekt, hvis ikke du kan smide signal nok ind i dem, kan der være sus, men hælder du rigelligt ind ( Skru' op for TV'ets volumen ), så spiller de da som GULD, og har aldrig haft bedre bærekomfort!!!
JBLfan
|
|
|
Jeg ved ikke med RS130 men RS140 havde en rimeligt kedelig, tynd og flad lyd og jeg fandt dem ikke specielt komfortable. Og ja der var sus også når senderen ellers mente at den havde fint nok signal. Så til deres listepris (eller ½ listepris) mener jeg ikke at de lydmæssigt kan konkurrere med hvad man kan købe kablet så man skal nok gøre op med sig selv om det er lyden eller det trådløse der er det afgørende. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene - ja kabel er altid bedre end trådløs, men trådløs skal det være. Spurgt på en anden måde..hvilken trådløse hørebøf er den mindst dårlige?  Lige nu er jeg mest tændt på AKG K940 AFC men kan ikke rigtig finde nogle seriøse reviews af den.
| |

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse denne tråd fra head-fi og følg de links den henviser til __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Takker for svarene - ja kabel er altid bedre end tr�dl�s, men tr�dl�s skal det v�re. Spurgt p� en anden m�de..hvilken tr�dl�se h�reb�f er den mindst d�rlige? 
Lige nu er jeg mest t�ndt p� AKG K940 AFC men kan ikke rigtig finde nogle seri�se reviews af den.
|
|
|
Tja som sagt, jeg tror de er nye, men AKG plejer at være de bedste til trådløst, så tror ik du går helt galt i byen med dem. Desuden så kan du skrive et review
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige en test på Forbrugerrådet Tænks hjemmeside og der havde bla. testet AKG K940. Den fik middel karakterer og kom ind på en anden plads efter Beyerdynamic RSX 700 - som koster det dobbelte af AKG´en. Tror jeg hopper på AKG så  __________________
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hvis du spørger mig, så er AKG'en decideret ubehagelig og have på i mere end 5 minutter, så sørg for at teste godt og grundigt inden du køber!!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Jesper L Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
- Hvis du spørger mig, så er AKG'en decideret ubehagelig og have på i mere end 5 minutter, så sørg for at teste godt og grundigt inden du køber!!!
JBLfan |
|
|
Takker for advarslen - vil jeg lige gøre så. Hmm...Træls den Beyerdynamic er så dyr. Lader til at have rigtig god lyd... __________________
|
| Til top |
|
| |