| Forfatter |
|
SMEDEN77 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Har fået til opgave at tilslutte kærestens nyindkøbte grammofon (Den er antik, skal lige siges) til hendes beomaster 900M. Der sad to phono stik på grammofonen. Dem har jeg klippet og istedet loddet et 5pn DIN stik på.Gul på treeren, sort på femmeren og skærmene på toeren.MEN, lyden er meget lav, selv når der er skruet helt op. Mangler der en forstærker imellem eller er der noget andet galt. Har 900èren indbygget forstærker?? Hvad kan være problemet her??
På forhånd tak! 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt der er en RIAA i. Er der kun det ene DIN input?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMEDEN77 skrev:
|
Hejsa!
Har fået til opgave at tilslutte kærestens nyindkøbte grammofon (Den er antik, skal lige siges) til hendes beomaster 900M. Der sad to phono stik på grammofonen. Dem har jeg klippet og istedet loddet et 5pn DIN stik på.Gul på treeren, sort på femmeren og skærmene på toeren.MEN, lyden er meget lav, selv når der er skruet helt op. Mangler der en forstærker immellem eller er der noget andet galt. Har 900èren indbygget forstærker?? Hvad kan være problemet her??
På forhånd tak! 
|
|
|
Jeg kan da sige at du har loddet kablet på de rigtige ben i DIN-stikket, hvis du har gjort som du skriver.
Jeg er også næsten sikker på at du selv har svaret på spørgsmålet. Problemet er manglende RIAA-forstærker.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der ikke noget med at nogle af B&O 900 modellerne ikke havde indbygget riaa, da der sad en riaa i den tilhørende grammofon? PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Var der ikke noget med at nogle af B&O 900 modellerne ikke havde indbygget riaa, da der sad en riaa i den tilhørende grammofon?
PQR
|
|
|
Ja, det mener jeg også. RIAA-forstærkeren sad som "indstiksmodul" i grammofonen. Det er dog længe siden, så jeg kan ikke huske med 100% sikkerhed hvilke modeller der var med RIAA-forstærker.
|
| Til top |
|
| |
SMEDEN77 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Jeg mener bestemt der er en RIAA i. Er der kun det ene DIN input? |
|
|
Hmm, der er vist to, men det andet er til båndafspiller.... Symbolet ser nogenlunde sådan ud.
O_O
Har ikke prøvet det andet stik, da der jo er et, specifikt til pladespiller..
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMEDEN77 skrev:
|
Hmm, der er vist to, men det andet er til båndafspiller.... Symbolet ser nogenlunde sådan ud.
O_O
Har ikke prøvet det andet stik, da der jo er et, specifikt til pladespiller..
|
|
|
Ja, det er til båndoptager. Det er dog samme benforbindelser i stikket, så du kan godt prøve. Her vil lyden bare være svag, da der med sikkerhed ikke er RIAA-forstærker i den indgang. Hvis du så har samme lydniveau som nu, ved du at der heller ikke er RIAA-forstærker i grammofonindgangen.
|
| Til top |
|
| |
SMEDEN77 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok, det vil jeg da lige prøve.. Låner en forforstærker en af dagene, så må jeg se om ikke problemet løser sig...Mon ikke. Tak for hjælpen allesammen! :)
|
| Til top |
|
| |
j_mil Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke riaa i en Beomaster 900. Det kunne fåes som modul til Beogram 1000 og andre af B&O's grammofoner.
//jm
|
| Til top |
|
| |