| Forfatter |
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvad er det bedste program til HTPC brug?
jeg vil godt have et program, hvor det hele kan køres fra et program så man ikke skal have en masse instaleret på sin computer!!
jeg vil godt have finger i et program hvor jeg kan sætte en dvd eller cd i drevet, også bliver den kopiert ind på Hardisken tabsfrit helt automatisk uden at jeg skal bruge en masse extra programmer.
også skal det være nemt at sætte op og nemt at styre!
har set at Ear har lavet eAR RT-OS men prøgsmåler er hvor godt det er, en der har prøvet det?
jeg har søgt og søgt på over alt nu og ikke fundet noget der kunne bruges!! så jeg håber der er en der kan hjælpe
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan et program kunne jeg også godt bruge 
Lytter lidt med.
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
slet ingen der kender til sådan et program?? for mig er det lige meget om det er linux da jeg har en computer der kun bliver brugt til Media center, så hvis vi skal over i noget af det er det også okey!
syntes jeg har set at mac bruger et der skulle være okey?
har også set at Ear har lavet et os, er der en der har prøvet det??
MVH
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
hej
slet ingen der kender til sådan et program?? for mig er det lige meget om det er linux da jeg har en computer der kun bliver brugt til Media center, så hvis vi skal over i noget af det er det også okey!
syntes jeg har set at mac bruger et der skulle være okey?
har også set at Ear har lavet et os, er der en der har prøvet det??
MVH |
|
|
Har desværre ikke prøvet ear, men hvis du har maskinen er det da bare at hente og installere.
Den nemmeset måde at ripper dvd'er på er dvd-decrypter den ripper dvd'en til en folder som du så bare kan åbne i dit favorit afspiller program. Hvis du vil re-encode og strippe ekstra materiale etc er processen lidt mere besværlig, hvis du bare vil have en tro kopi af din dvd så er decrypter vejen frem. VLC Player kan vidst nok rippe dvd'er ti avi/mov/whatever på en gang, men har aldrig prøve det selv. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg vil bare have have en tror kopi til at ligge, kunne dog være fedt hvis man kunne fjerne alt det extra som man ikke ser aligevel men ikke et must!!
havd for et program er så det bedste at afspille i både dvd og blueray? har Windows vista media center! men er ikke 100% tilfreds med det, så hvis i har ander programer i syntes der vil være bedre, så ville det være fedt, og måske en lille beskrivelse om alle de programmer i pruger evt.
MVH
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mortenik Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 November 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud og virker fint med den ene DVD jeg lige prøvede med (kun title), men bliver det ikke lidt dyrt, når man skal købe alle tingene?
Rippe DVD :50$
Rippe CD: 50$
Etc....
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
mortenik Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Der er ikke noget der er 100 procent gratis, men dette program er så tæt på som muligt. Programmet er freeware, hvis man altså kan leve med at rippe film med andre freeware programmer som f.eks. dvdshrink.
Mymovies er desuden baseret på ”giv og modtag” princippet, og metoden er op til en selv. Hele DVD databasen med bl.a. covers som anvendes i forbindelse med mymovies er alt sammen bidrag fortaget af medlemmer, som så optjener point – databasen er enorm. Så, hvis man vil spare de 270kr. kan man bare bidrage med lidt data…
Hvis man er indstillet på at ofre lidt på mymovies, får man til gengæld et program der er ”second to none” – 270kr. er spotpris.. Prøv at bruge det lidt, så vil du se..
|
| Til top |
|
| |
JordanDK Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
hej
jeg vil bare have have en tror kopi til at ligge, kunne dog være fedt hvis man kunne fjerne alt det extra som man ikke ser aligevel men ikke et must!!
havd for et program er så det bedste at afspille i både dvd og blueray? har Windows vista media center! men er ikke 100% tilfreds med det, så hvis i har ander programer i syntes der vil være bedre, så ville det være fedt, og måske en lille beskrivelse om alle de programmer i pruger evt.
MVH |
|
|
Et godt program at bruge er klart XBMC http://xbmc.org/Dette program understøtter alle formater til afspilning, vob/iso/rar/ osv. Det kan afspille alt. Rigtig nemt at sætte op, og du kan lave det rigtig flot med covers, imdb info osv. Kan helt sikkert anbefale det 100%. Der findes også plugins, så du kan få diverse fjernbetjeninger til at virke til det. 2 screenshots fra XBMC, og du kan sætte det op på mange andre måder med filvisningen end lige præcis den jeg har. http://img204.imageshack.us/img204/5812/screenshot000dz.jpghttp://img693.imageshack.us/img693/3341/screenshot001cn.jpgDesværre ved jeg ikke om man kan finde et plugin så man kan rippe sine dvd'er i programmet.
|
| Til top |
|
| |