Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 00:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: high fidelity R.I.P. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 27 November 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Meget er sagt og nu lagt bag...High Fidelity var suveræn læsning i 80erne og en del af min dannelsesvej og opdragelse til god
lyd. Ikke mindst KS Møller og en troldmand som Poul Ladegård, står for mig som ikoner over en tid hvor beherskelse af luften,
rummet, gode råvarer og gyldne ører var hele sagen i en brance, som idag er rådnet væk i profitspekulationer og hysteri om
kabelforskelle og desligende idiotier. . Lytter folk overhovedet til musik mere...og lader hjertet vokse derved...?

Én skal dog have æren for at bladet, trods alt var til inspiration også i nyere tid, Jan Nielsen, som formåede at holde vinyl-fanen
højt til det sidste, - børn I skylder ham respekt.





__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd.
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce Besøg Dolce's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 27 November 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

JoeD skrev:


"Da vi åbnede forretningen, for 12 år siden, skulle enhver ung mand med respekt for sig selv have et kæmpestort
stereoanlæg og en knallert. Sådan er det bare ikke i dag. Der skal man have en multimediecomputer og en
mountainbike!"


Jeg ved ikke rigtigt... For 70 år siden mente alle over 30 også at "ungdommen i dag er af lave". Jeg tager mig selv i at tænke det samme, og føler mig pludselig gammel. Jeg tror ikke interessen er _mindre_, den er _anderledes_. Der bruges mindst de samme penge stadigvæk - hvis vi nu skal tage lidt bogstaveligt fat i det, er det mere sundt at interessere sig for knallerter end for mountainbikes? Nærmere det modsatte. Og er man nødvendigvis mere hifi-interesseret og kvalitetsbevidst, fordi man ejer et sæt Cerwin Vega højttalere, end hvis man ejer en iPod? Det er jeg ikke så sikker på. "Os gamle" har det bare med at forlange at ungdommen skal have præcist den samme ungdom som vi selv havde. Måske fordi de fleste drømmer sig tilbage til den, i stedet for at leve i nuet.

Jeg sender lige én ud gennem sidebenene: At ungdommen i dag ikke kan overbevises om at et 12.000,-s USB-kabel er vejen til ultimativ lykke, er sgu ikke ensbetydende med at de er fuldstændigt tabt for hifi-verdenen. Måske skulle vi andre bare lære at modificere vores opfattelse af hvad "god hifi" er for en størrelse, bare en anelse, og ikke mindst hvilke krav vi stiller til ungdommen. Da jeg var 16 læste jeg som sagt samtlige HF&E forfra og bagfra. Men mit "anlæg", det bestod af et par Sennheiser hovedtelefoner og en walkman, indtil jeg fik råd til en discman. Da jeg var 19, havde jeg et konfirmand-anlæg med en Jamo Concert center på den ene kanal, indtil jeg fik råd til en surround-forstærker. Jeg var tæt på de 20 før jeg havde noget der var bare minimalt inden for dét man vil kalde et hifi-system. Så spørgsmålet er om en 17-årig med en iPod i dag, nødvendigvis er fuldstændigt tabt? Det mener jeg absolut ikke, men det jeg MENER er at hvis vi skaber en osteklokke for os selv, hvor man kun kan få lov at interessere sig for god lyd hvis man læser "morfar-bladet" High Fidelity med alenlange artikler, og folk griner ad én hvis ens højttalerkabler koster under 100,- meteren, så er vi ret sikre på at de mennesker netop ikke bliver samlet op, og bliver indført i en verden der hedder "god lyd", en verden der ikke burde være forbeholdt "nørderne". Men det bliver den, hvis vi gør det til en lukket verden hvor man kun må være med hvis man går hele vejen fra starten.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 27 November 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er jo altid let at hakke på nogen der ligger ned, men jeg synes nu High Fidelity altid har været et godt magasin.

Som så mange andre, har jeg ikke læst det så dybt i de senere år, som jeg gjorde da jeg var 20, men det gælder nu også for læsning af alle de udenlandske magasiner. Jeg tror mange kritiserer, istedet for at indse de er blevet ældre, og at det man synes var et fedt magasin da man var 20 i firserne, ikke er det samme man synes er fedt når man er over 35..

Jeg kender faktisk ingen magasiner, som jeg synes var overfede som tyveårig, som jeg også her som 45årig synes er lige så fremragende..

High Fidelity har udsendt en mail, om lukningen, og jeg tillader mig at bringe den:

Kære alle,


High Fidelity ApS er ophørt med at udgive bladet High Fidelity. Beslutningen skyldes vigende tilgang af annoncer samt stærkt forøgede distributionsomkostninger, bl.a. som følge af Bring Citymails beslutning om at ophøre med at distribuere i Danmark pr. 31/12-2009.


Siden vi overtog High Fidelity i 1997 har vi udsendt 99 udgaver af bladet i Danmark, Norge og Sverige og det er vi faktisk ganske tilfredse med af at have opnået på et stadigt vanskeligere marked.


Tak for de mange års tætte samarbejde og for de gode oplevelser hifi-branchen har givet os.

Med venlig hilsen


Karen, Sven og Michael


Der er ingen tvivl om at flere annoncer havde gjort magasinets økonomi bedre, og dermed givet dem muligheder for at lave et endnu bedre magasin. Og så er vi tilbage til den med hønen og ægget. Skal bladet blive bedre, før man annoncerer, eller løfter man netop bladet ved at annoncere.

Problemet med Bring City mail er derimod endnu mere alvorligt. Det betyder ret meget om man betaler kr 5,20 hos Bring, eller kr 18,00 hos PostDanmark for at få sendt et magasin ud.

Desværre ser det jo ikke ud til at postmarkedet bliver liberaliseret til den tid som var planlagt. Og monopolforetagenet PostDanmark, kan så fortsætte med de priser, der nok ikke kun knækker nakken på High Fidelity, men også mange andre magasiner.

Og slutteligt kan man sige, at dem der ikke læste High Fidelity, og nu føler trang til at hakke på bladet, nok ikke har tænkt så langt som at:

a) Selvom bladet ikke var noget for dem, så havde bladet trofaste læsere, og det der er relevant, er om de værdsatte det.

b) Hvordan man end vender og drejer det, er hifi verdenen i Danmark blevet fattigere af dette, mangfoldighed er altid godt, nu har vi ikke vort eget magasin i Danmark mere, og måske går det en dag op for kritikerne, at bare det at de kunne tage stilling imod bladet, viser vigtigheden af bladet. Har folk ikke en mening, er en ting jo irrelevant.



__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 27 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Fornuftige synspunkter fra Otto og Sillesen.



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 27 November 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Æv bæv....det var ellers hyggeligt når det kom med posten, lige sætte sig til rette i sofaen med en god kop kaffe og musik på anlægget :-)

Nå men så kan jeg jo bare sige tak for indsatsen og besøget hos mig ;-)



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 November 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Der er ingen tvivl om at flere annoncer havde gjort magasinets økonomi bedre, og dermed givet
dem muligheder for at lave et endnu bedre magasin. Og så er vi tilbage til den med hønen og ægget. Skal bladet blive
bedre, før man annoncerer, eller løfter man netop bladet ved at annoncere. Problemet med Bring City mail er derimod endnu
mere alvorligt. Det betyder ret meget om man betaler kr 5,20 hos Bring, eller kr 18,00 hos PostDanmark for at få sendt et
magasin ud. Desværre ser det jo ikke ud til at postmarkedet bliver liberaliseret til den tid som var planlagt. Og
monopolforetagenet PostDanmark, kan så fortsætte med de priser, der nok ikke kun knækker nakken på High Fidelity, men
også mange andre magasiner.


Helt enig. Frafaldet af portostøtten kostede i sin tid mange magasiner livet, og Post Danmarks prispolitik klarer vist resten.
Synd, for vi havde ellers i Danmark en pragtfuld underskov af magasiner (dog desværre kun et om hi-fi).

Bladet var givetvis ikke perfekt. Ligesom hos Thomas er min kritiske sans en anden end i teenageårene for 30 år siden.
Uheldigvis følger mange magasiner deres læseres udvikling - og bortgang. Det gør fornyelse svært.

High Fidelity var f.eks, i de tidlige 70'ere med til at starte hornbølgen i Danmark. Dengang byggede den typiske læser sine
voigthorn hos AOF på aftenskole og proppede 100-kroners Isophon-bredbåndsenheder i dem. Det var med andre ord
forholdsvis billigt at deltage...

...årtier senere (2009) kunne man opleve at se en 10.000-kroners cd-afspiller omtalt som "økonomisk"! Ja, den var
økonomisk, hvis man tale til de samme læsere som dengang, blot tilsvarende ældre og mere etablerede.

Der er ikke noget galt i at beskæftige sig med High End, men det begrænser publikum i svær grad. Men bladet blev vel som
sine læsere - og sine annoncører. Man får nok ikke Coop til at indrykke annoncer, selv om de i mellemtiden er blevet en af
de største leverandører af folkeligt musikudstyr.

__________________
The truth lies between the ones and the zeroes
Til top Vis JoeD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeD
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 27 November 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Øv bøv... Er der nogle der ved om man får pengene tilbage når man nu abonnerer på bladet?

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 27 November 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Øv bøv... Er der nogle der ved om man får pengene tilbage når man nu abonnerer på bladet?


Der står ikke noget om en konkurs, i meddelelsen.
Så mon ikke man får sit tilgodehavende?

Da Hifi & Elektronik lukkede i sin tid, blev jeg futtet af, og fik ikke mit tilgodehavende.
Det var den delvise grund til at jeg ikke ville være abonnent på HIGHfidelity.

Ikke mere futten af til mig - og jeg købte trofast bladet i løssalg, meget længe efter.
Lige indtil min lokale bladhandler valgte ikke at tage bladet hjem længere.
Det var imens de stadig havde reference-CD'en, så nedturen startede allerede dengang.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 27 November 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Alle mine cd'er røg ud i forbindelse med en skilsmisse.....ÆV. Savner den optagelse af Mike & The Mechanics i et radiostudie.....

__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 27 November 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvornår startede nedturen, da der ikke rigtigt var noget at blive fasineret af.Jeg blev i sin tid fasineret af en
rega pladespiller, fordi den løftede lyden langt over hvad jeg havde før. Da jeg sammenlignede den med
en superdupper cdafspiller, faldt cdafspilleren totalt igennem. Jeg fik bygget et sæt egevang bånd, jeg sad
måbene og hørte på dem. Hvad er der idag, at blive fasineret af. Kabler der koster en kvart mill. dæmpe
fødder der koster spidsen af en raket ovs. De unge er heldigvis ikke idioter.Er det så hf skyld det er gået
den vej næ. Det har været sådan over hele kloden.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 27 November 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt, når man har været abbonement i mange år, det var et lyspunkt, især i den mørke tid, lækkert når posten havde været det, fed musik på stereoen, friskbrygget kaffe med lidt lækket til og så hen i "Godstolen" med bladet, så var man væk de næste par timer, det kan en PC skærm ikke erstatte, surt surt, håber andre vil tage handsken op så vi kan få genrejst et HI FI blad i DK.

VH. Madsen



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 
LarsGeisler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 27 November 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det var s.. en kedelig julegave!

Jeg har også læst High Fidelity siden de tidlige 70'ere, hovedsageligt som en kilde til drømme - da pengepungen ikke kunne være med i de luftlag det ofte har drejet sig om i High Fidelity.

Så RIP High Fidelity - jeg vil nu savne jer.

P.S. Ungdommen er af lave (Det har den altid været!)

Med højagtelse
Lars Geisler


__________________
Med venlig hilsen
Lars Geisler
Til top Vis LarsGeisler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGeisler Besøg LarsGeisler's Websted
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

 øv,øv.....men må da indrømme jeg læste det

 på biblioteket til sidst....men mange blade må

 bukke under for tiden..hifi eller ej

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 223
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

ØV, altså.

Selv om danmark er et llille land, er her da relativt mange producenter inden for HiFi. Ærgeligt at der ikke er økonomi i at drive et magasin.

Jeg har selv haft abbonoment på det de sidste 10 år.

ØV


__________________
Hilsen Peter
Til top Vis Peter.C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter.C
 
Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

DR skriver også om det

Skrevet af: Søren Nielsen
Til top Vis Jedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jedi
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Vemodigt med HighFidelity.

Har haft mange gode timer med det og hjem og læse det. Husker især anmeldelserne af det polske postbud, som jeg ikke lige kan navnet på.

HF var meget længe om at tro på CD'er husker jeg, blev i årevis ved at holde fast i det analoge. Noget som nu har fået en slags come back.

Mon ikke det genopstår?

Det spiller nok ind at man nu kan læse diverse anmeldelser på nettet, især Sterophile har jo et seriøst online tilbud, og HIFI4ALL dækker jo sikkert også noget af behovet.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Uanset hvor meget hifi-stof der er tilgængeligt på nettet, er det hammerærgerligt at det skulle gå sådan. Det var så hyggeligt når HF dumpede i postkassen. At Danmark nu overhovedet ikke har noget hifi-magasin - det er virkeligt et tab. Bladet havde jo en slags autoritet -berettiget eller ej- der har betydet meget for mange hifi-interesseret gennem  mange år. Havde egentlig tænkt mig at skippe abonnementet på "HiFi-Choice", men...

P.S. Kommer især til at savne besøgsartiklerne - dem er da der ikke ret meget af på nettet

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 27 November 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke rigtig....

Tiden tilhører internettet - der kan man jo finde alt om alle og mere til.

Tiden går og vi udvikler os som forbrugere, på både godt og ondt.

"Almindelige papir aviser? Nej de vil altid være her"

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 27 November 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Vemodigt farvel  , kan også jeg sige, efter at min Hifi opvækst er forgået med bladet i hånden, bygget forforstærker og filtre efter deres anvisninger, og klar inspirator for mange af mine ht byggerier, speciel HF 275, den var fin.

Selvfølgeligt kan man læse diverse internet portaler, men et blad i hånden er nu noget andet. Uanset hvad man syntes så er det annoncer der betaler gildet, om det hedder et fysisk blad eller en net ditto. Det er naturligvis langt mindre OMK til en net portal, men lidt skal den have. Hvordan skal man ellers få nyheder, hvis man ikke vil have annoncer?
Der behøver måske ikke være slet så mange så på http://www.positive-feedback.com/ det er lidt for meget efter min smag.

Men det stille et større krav til de hjemlige net portaler, at stramme op på mængden af test og skriverier, som ligger i den meget lave ende. 

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 498
Sendt: 27 November 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er da også ked af at "vores allesammens" danske blad lukker. Jeg har læst det i 30 år!

Men jeg er også ked af at der ikke er tilgået abonnenterne nogen information. Bladets hjemmeside er lukket og telefonen bliver ikke taget.

Jeg savner information om, hvor indbetalingen fra mit netop fornyede abonnement er blevet af.

Nu er jeg ikke økonom - men det lugter da lidt af konkurs - jeg håber jeg tager fejl.

Mon ikke en eller flere af de personer, beskæftigede med arbejde på High Fidelity som vi ved, besøger dette site, kunne oplyse os om de nærmere omstændigheder?

Hvordan og hvornår får vi vores tilgodehavende?

I tilfælde af konkurs - hvem er kurator?

Mvh

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke
 

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes