Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner til irsk vejr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er efterhånden nået til den konklusion at mine Shure SE115 ikke fuldt ud udfylder mine ønsker til head-fi - så nu er jagten gået ind.

Lidt baggrund - jeg bor i Irland (hvilket vil sige generelt fugtigt vejr) - og jeg pendler til arbejdet (så der er gåture ned til bussen, og venten ved stoppe steder). Så de hovedtelefoner jeg går og har lidt kig efter skal kunne tåle lidt regn fra tid til anden.

Findes sådan nogle overhovedet? Desuden vil der kunne tænkes at være perioder på 1-2 timer af gangen hvor jeg kommer til at sidde med dem i træk - så de skal også være behagelige (også når man bruger briller).

En max pris vil være omkring 300 Euro.

Jeg hører alt fra klassisk til metal (intet hip-hop / hit liste musik) - men især høres der meget Indie Rock a la Bowerbirds, Grizzly Bear, Mew, Daniel Johnston o.lign.

Jeg var ikke istand til at finde en tråd lignende mit "problem" så jeg tager lige chancen med en sprit ny.

På forhånd tak

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

In-ears er nok en god ide til vejret og til offentlig transport. Hvis du har haft gode erfaringer med Shure - så er SE310 (og SE530) rigtig gode
lydmæssigt og et fornuftigt næste skridt.

Lydmæsigt er In-ears ikke langt fra fullsize ja på nogle områder vil jeg mene de er bedre - f.eks. micro-detaljer. Hvis du kan lide microdetaljer og
stor adskillelse mellem instrumenterne i musikken kan jeg også anbefale Etymotic - alle modellerne. Håber det hjalp dig lidt på vej. Men der er
efterhånden rigtig mange gode IEM som du kan overveje. SKAL det være fullsize?
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Sendt: 28 November 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

for 300 EUR deluxe iem's? (jeg er i øvrigt helt enig med Burning's IEM holdning til en vejr neutral headfi løsning)

Så ville jeg købe Westone UM3X, der pt. kan skaffes til ca. 300 EUR i nabolandet.

http://www.iheadphones.co.uk/headphones/23959/Westone+UM3X.h tm

Ellers er der jo også ebay, hvor du sikkert kan finde dem endnu billigere.

PS: For alternativer kig efter posts fra claus-dk, han har både god smag i musik og IEM's + en opskrift på hjemmelavede propper
Til top Vis Jedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jedi

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord

Jeg har brugt et par q-JAYS på jobbet i flere år og de kan virkelig tåle nogle tæsk, jeg arbejder som mejerist i vame og fugtige lokaler, hvor der bliver sprøtet en del med vand og andet sjovt, de er oveni købet billige pga den svenske krone, hvis du leder i svenske netbikse..

Hvis du er til Shurelyden skal du, holde dig til dem sæføllig, de er også begyndt at lave fullsize nu og de koster ikke mange håndører..

Jeg har Shure E500 og en hurtig sammenligning med q-JAYS er

E500 har mere og dybere bas, q-JAYS er lidt "fastere"

E500's mellemtone den er bare så lækker, fløjlsblød og glat, q-JAYS er mindre farvet (måske mere korrekt ?) ikke helt så blød og glat, men stadig rigtig god

E500's svage punkt er diskanten, som er meget rullet af og mangler tilstedeværelse, q-JAYS diskant er ikke skarp eller skærende og står meget klart

E500 ligner små juveler, q-JAYS er små.

E500 sidder du i lænestolen med, q-JAYS er til skrivebordet.

Håber det kan hjælpe for det er jo den Shure du bør kigge efter i det prisleje, evt. brugt hvis du kan leve med det.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 30 November 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar :)

Jeg havde lidt på fornemmelsen at der var generel enighed om at nogle IEM'ere - så havde lidt forberedt mig på det.

De eneste "gode" IEM'ere jeg har haft er Shure, så om jeg vil foretrække disse, frem for et andet mærke, er svært at sige. Men jeg vil lige få læst op på alle i har nævnt.

Det bringer mig så videre til næste punkt. Er der NOGET som helt hentet ved at købe sig en lille bærbar forstærker, a la iBasso o.lign. hvis man kører med IEM's? Jeg kører på en iPod Classic (nyeste generation, kan ikke huske om det er 5...?).

Meget af mit musik er købt over iTunes (jeg har NAS og SB Duet - med FLAC, men det gør sig ikke så godt med Apple's produkt her) - så da det meste af den musik jeg har med mig rundt, er enten købt via iTunes eller MP3 rips, af de samme skiver som ligger på min NAS.

Jeg kunne nemlig godt fristes til at købe et par cans ude til arbejdet, og dage med godt vejr (jo de findes faktisk herovre).

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes