Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 22:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nyt brugt stereo setup - Mangler hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Tak for det hele :-) Prisen spiller en rimelig stor rolle da jeg også skal have købt en masse andre ting, nyt TV, møbler osv, pga. en flytning. Dvs. Det kunne sagtens blive opgraderet på et senere tidspunkt. Et par brugte DIVA kan jeg få til 7500, hvorimod at Evidence 470 kan købes for 3000. Så er spørgsmålet jo om jeg får for 1000kr mere højtaler i et sæt Evidence 470 i forhold til en DM 603 S 2?

Jeg kommer fra et Samsung Surround sæt (det der vandt Eisa for et par år siden), så uanset hvad vil det alt sammen være en opgradering :) Dog vil jeg helst undlade at købe sub lige og her, da det bliver hårdt med pladsen til den. Så der skal være en god bund i, der kan tåle at blive spillet rimelig højt.

Hvis Tacten er der hvor jeg får mest for mine penge, og som samtidig kan trække meget større højtalere, kunne det jo måske være et meget godt bud? Den sælges jo til under halv pris af nyprisen. Troede dog at Denonen var en super skarp forstærker også, bare hvad jeg havde læst fra tests af.

Uden at vide det vil jeg tro at jeg kan presse Holfi sættet ned i 3500 uden problem. Så dem + B&W ville være 5500. Mit mål er at ramme det sæt der giver mest værdi for pengene, ikke nødvendigvis det bedste og dyreste. Bare bedst til prisen, når det handler om at kunne spille relativt højt, og give nogle gode detaljer i elektro og rock.

Mit lytteøre ved jeg ikke hvor godt er, har ikke noget specielt at sammenligne med. Ingen af mine venner har nogle af disse højtalere og forstærkere, så det bliver lidt et "vildskud", og håb om at ramme rigtigt første gang :-)
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Haapanens bud på en XTZ Class A-100 er ikke helt ved siden af. Bør du måske overveje
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:
Tak for det hele :-) Prisen spiller en rimelig stor rolle da jeg også skal have købt en masse andre ting, nyt TV, møbler osv, pga. en flytning. Dvs. Det kunne sagtens blive opgraderet på et senere tidspunkt. Et par brugte DIVA kan jeg få til 7500, hvorimod at Evidence 470 kan købes for 3000. Så er spørgsmålet jo om jeg får for 1000kr mere højtaler i et sæt Evidence 470 i forhold til en DM 603 S 2?

Jeg kommer fra et Samsung Surround sæt (det der vandt Eisa for et par år siden), så uanset hvad vil det alt sammen være en opgradering :) Dog vil jeg helst undlade at købe sub lige og her, da det bliver hårdt med pladsen til den. Så der skal være en god bund i, der kan tåle at blive spillet rimelig højt.

Hvis Tacten er der hvor jeg får mest for mine penge, og som samtidig kan trække meget større højtalere, kunne det jo måske være et meget godt bud? Den sælges jo til under halv pris af nyprisen. Troede dog at Denonen var en super skarp forstærker også, bare hvad jeg havde læst fra tests af.

Uden at vide det vil jeg tro at jeg kan presse Holfi sættet ned i 3500 uden problem. Så dem + B&W ville være 5500. Mit mål er at ramme det sæt der giver mest værdi for pengene, ikke nødvendigvis det bedste og dyreste. Bare bedst til prisen, når det handler om at kunne spille relativt højt, og give nogle gode detaljer i elektro og rock.

Mit lytteøre ved jeg ikke hvor godt er, har ikke noget specielt at sammenligne med. Ingen af mine venner har nogle af disse højtalere og forstærkere, så det bliver lidt et "vildskud", og håb om at ramme rigtigt første gang :-)
Lige en rettelse, diva sættet står til 6500 kr og hvis sælger ellers er til at handle med, så bør du kunne komme ned i 5700-6000 kr.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Kan ikke umiddelbart finde nogle XTZ forstærkere, brugte. Hvor kan jeg finde den?

Ang Diva. Hvis jeg får den ned i 5000, er vi så dernede hvor pris/kvalitet overgår alt det andet?

Hvis i har links til noget andet godt på dba.dk så send endelig. Det er rart at blive lidt klogere, og hvis jeg skulle investere i 2 sæt :-) får 2 etager i min nye lejlighed, så kan godt være at jeg skal have 1 fest sæt og 1 lytte sæt. Så længe jeg ved at penge/kvalitet går rigtig fint sammen, så er jeg glad :-)
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:
Kan ikke umiddelbart finde nogle XTZ forstærkere, brugte. Hvor kan jeg finde den?Ang Diva. Hvis jeg
får
den ned i 5000, er vi så dernede hvor pris/kvalitet overgår alt det andet?Hvis i har links til noget andet godt på dba.dk så
send
endelig. Det er rart at blive lidt klogere, og hvis jeg skulle investere i 2 sæt :-) får 2 etager i min nye lejlighed, så kan godt
være at jeg skal have 1 fest sæt og 1 lytte sæt. Så længe jeg ved at penge/kvalitet går rigtig fint sammen, så er jeg glad :-)


De kommer også sjældent på brugtmarkedet, da XTZ først er på vej på markedet. Men mærket giver utrolig meget value for
money, og imo kan deres produkter hamle op med andre mærkers brugtpriser.

XTZ Class-a 100
til ca 4300kr inkl fragt. En seriøs forstærker til menneskepenge med rigtig gode anmeldelser bag sig.

Ellers har de den i Dans TV & Hifi-Center til 4500. Og så kunne du evt også give XTZ højttalere et lyt. Det spiller :)

(kan du få et sæt grand diva til 5000, er der ikke andet for end at slå til)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Takker :-) Det er ca. samme pris som Lyngdorf/TACT forstærkeren. Kan denne XTZ følge med der? Nogen der har set eller hørt dem i direkte duel?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 December 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Grandmuul skrev:
Tak for det hele :-) Prisen spiller en rimelig stor rolle da jeg også skal have købt en masse andre ting, nyt TV, møbler osv, pga. en flytning. Dvs. Det kunne sagtens blive opgraderet på et senere tidspunkt. Et par brugte DIVA kan jeg få til 7500, hvorimod at Evidence 470 kan købes for 3000. Så er spørgsmålet jo om jeg får for 1000kr mere højtaler i et sæt Evidence 470 i forhold til en DM 603 S 2?

Jeg kommer fra et Samsung Surround sæt (det der vandt Eisa for et par år siden), så uanset hvad vil det alt sammen være en opgradering :) Dog vil jeg helst undlade at købe sub lige og her, da det bliver hårdt med pladsen til den. Så der skal være en god bund i, der kan tåle at blive spillet rimelig højt.

Hvis Tacten er der hvor jeg får mest for mine penge, og som samtidig kan trække meget større højtalere, kunne det jo måske være et meget godt bud? Den sælges jo til under halv pris af nyprisen. Troede dog at Denonen var en super skarp forstærker også, bare hvad jeg havde læst fra tests af.

Uden at vide det vil jeg tro at jeg kan presse Holfi sættet ned i 3500 uden problem. Så dem + B&W ville være 5500. Mit mål er at ramme det sæt der giver mest værdi for pengene, ikke nødvendigvis det bedste og dyreste. Bare bedst til prisen, når det handler om at kunne spille relativt højt, og give nogle gode detaljer i elektro og rock.

Mit lytteøre ved jeg ikke hvor godt er, har ikke noget specielt at sammenligne med. Ingen af mine venner har nogle af disse højtalere og forstærkere, så det bliver lidt et "vildskud", og håb om at ramme rigtigt første gang :-)
Lige en rettelse, diva sættet står til 6500 kr og hvis sælger ellers er til at handle med, så bør du kunne komme ned i 5700-6000 kr.
Hej, det er et svært spørgsmål du stiller, ¨så lad mig svare sådan, syntes selv at dali grand dive er den beste af de tre nævnte, men også den dyreste, forstærker messigt stiller den også større krav en de to andre, så det var en del nemmer hvis du sage at det max. måtte koste x antal kroner, for det kan vel ikke komme som en overraskelse at jo flere penge du er villig til at bruge, jo bedere anlæg kan du købe . Best til prisen er udefinert bart, men man kan snakke om at finde det beste til prisen inden for et givet buget.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det er klart. Tjah jeg er sgu lidt i tvivl. Vil bare gerne føle bagefter at jeg virkelig har gjort et superkøb. Og jo større anlæg jeg skal have dets mindre fladskærm og møbler skal jeg have :-) Men hvis i mener at både Evidence 470 og Grand diva er mange klasser bedre end DM 603 S 2, så er det jo nok det jeg skal kaste mig ud i. Og på forstærker delen troede jeg faktisk at både Denonen og Cambridgen var ganske fornuftige, men hvis Tact'en slår dem begge med længder, jamen så er det jo fair deal :-) Men hvis man skulle have bedste løsning under 7000 og bedste løsning under 11000, hvad ville i så mene?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 December 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

De bud der er kommet er fine, B&W+Tact til 7K, dali grand dive+Holfi sæt til 10-11K, det er kun et spørgsmål om hvordan du priotere, som noget midt i mellem de to systemer kunne det være dali evidence 470+Holfi sæt, som nævnt før så får man ikke det hele for det halve, så bolden ligger hos dig. 

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Det er klart. Tact og Holfi kan jeg få for nogenlunde samme pris. Der går jeg ud fra at Tacten er en bedre forstærker? eller hvad?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 02 December 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:
Det er klart. Tact og Holfi kan jeg få for nogenlunde samme pris. Der går jeg ud fra at Tacten er en bedre forstærker? eller hvad?


Det er en anderledes forstærker, ikke nødvendigvis bedre. Det kommer igen helt an på dine prioriteringer. Har du mulighed for at lægge ører til noget forskelligt inden du køber, vil det være en klar fordel.

Hygge,
Brok


__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 December 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Må give brok ret, personlig kan jeg best lide Holfi, syntes der er mere sjæl med i musikken via holfi, Tact er mere analytisk, men det er jo smag og behag.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hm ok. Kan være det bliver svært at lytte først, må jeg lige prøve at se på. Jeg kan nok få Dali Evidence 470 ned til 2500kr eller deromkring. Ved ikke om det ville være "best buy"? :)

Den lyd jeg godt kan lide er noget skarpt med punch. Altså ikke fløjlsblødt, men mere hardtslående, med god kontrolleret bas, klar skarp stemme og detaljeret lyd når der høres f.eks. elektronisk. Man skal kunne mærke keyboardet.

Ved ikke om det giver mening :-D
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 02 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Tror godt at jeg kan spendere omkring 8000 på hele sættet. Ikke at det er en smertegrænse, men kunne man få noget rigtig godt til den pris ville det være alle tiders. Hvis i tilfældigvis er faldet over noget herinde eller noget på dba.dk , må i da meget gerne sige til, så kan jeg tage et kig på det :-)
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 03 December 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jeg er faldet over at sæt DLS R 66 , som jeg kan få til ca. 3000kr for et par. Derudover er der en der sælger et par Audiovector M3, til 2500kr. Er der nogle af jer som har erfaring med disse? Kan de komme bare i nærheden af et sæt Grand Diva, eller er de langt fra? Jeg hører også at Grand Diva skal bruge en del plads til bagvæggen, og der bliver sgu ikke meget mere plads end 10-20cm. Så måske jeg skal kigge efter noget andet? Det er en rund stue samtidig, så den er lidt speciel at indrette. Ville Evidence 470 være et bedre alternativ? Kan nok få et sæt til omkring 2800, hvilket jeg går ud fra er en fin pris.

Hvis jeg i såfald valgte en 470'er, ville den så passe bedre til den ene forstærker frem for den anden? Og er der ligeså meget bund som i en DM 603 S 2'er? Sorry for alle spørgsmålene, er bare lidt novice på stereo området.

Hvad jeg umiddelbart kan forstå, så ville Tact + B&W 603 S2 eller Evidence 470 være et godt valg, hvis man gerne vil have noget hårdt og kontant, men samtidig med en fed lyd. Hvis M3 eller DLS R 66 kunne være et bedre alternativ til ca. samme penge, må i meget gerne sige til :-)

Der bliver også solgt nogle Dali Suite 1.7 og 2.8 til ret gode priser, omkring 3000 for et sæt, plus minus. Ved ikke om de er bedre end Evidence 470?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 03 December 2009 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Hej, nu du bringer DLS på banen, så kommer jeg i tanke om at Tape connection har bud på dem. Jeg har kun hørt den lidt mindre R55, bestemt en fin speaker som ved normalpris er et fint køb, om R66 besider de samme fine kvaliteter som R55 ved jeg ikke, men hvis du har mulighed for at besøge en TC butik, så anbefaler jeg dig at få et lyt. Audiovector er også fine speakers, men syntes personlig at man skal op i M3 signature MKII som min. for der sker noget.

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28& amp;product_number=1361425



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 03 December 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Hej Dan,

Regner med at tage ned i TC idag. Min kammerat havde også hørt R 55 og siger at de er rigtig gode! Så jeg håber at "storebroderen" er ligeså god eller bedre. Jeg så dem brugt til 3000, måske han vil gå ned til 2500kr, så er der vel intet forgjort. Så er de også spillet til , og de er kun 1 år gammelt :-) Ang. Audiovector, alright, går efter noget andet så.
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 03 December 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Dali Suite er ikke på højde med Evidence serien, men kan sammenlignes med Dalies Blue Serie - f. eks. Dali 5005.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 03 December 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Ok. Og Evidence 470 kontra B&W DM 603 S2? Får jeg en væsentligt bedre højtaler i Dalien? Også til at spille højt med? Tager ned og hører på R66 i Tape connection idag. Tager forbi Hifi klubben også. Ved du hvad man kan sammenligne Evidence 470 og DM 603 S 2 med, af de højtalere som er på markedet idag? Så kunne jeg jo få dem til at sætte Lyngdorf forstærkeren op med et par B&W eller Dali højtalere, som svarer lidt til de tidligere modeller?
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 03 December 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Bare for at forstyrre og gøre det hele endnu mere besværlig http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63400179
Hvis du skal i tape connection så giv Monitor Audio et lyt. Kunne forestille mig de kunne passe din musikstil ganske fint

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes