Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forslag til et par lukkede høre-bøffer?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aqqaluk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kigger efter et par lukkede headphones.

Skal hovedsagelig bruges på arbejde, til min IPod Nano 2.gen og foran computeren.
Bruger Audiotrak Prodigy Cube til PC'en og til IPod'en har jeg ikke noget.

Har selv kiggede efter RX700 og RX900, men de er måske lidt upraktiske, at have om halsen pga. størrelsen, men lidt ala den stil.

Nogen forslag?? :o)
Til top Vis Aqqaluk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aqqaluk Besøg Aqqaluk's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Audio-teknica M50. De ligger prismessigt omkring de 1200kr, så ved ikke om det er over budgettet.
Jeg er selv meget tilfreds med mine. Det er Audio-teknicas topmodel inden for studiehørebøffer, og de spiller alt fra den lyseste diskant til den dybe
bund uden problemer. Og det bedste er nok komforten. Jeg bruger ofte mine i over 6 timer i træk, har det nogle gange med at glemme at de er der.
Det betyder så ikke at de sider løst. De sidder rigtigt godt på hovedet, og de sidder fast uden at stramme. Der ud over lukker de rigtigt godt af for
lyden fra omgivelserne.
Jeg stod på et tidspunkt som DJ og øvede foran et 12000W anlæg, som fik rimeligt godt smæk, og alligevel havde jeg ikke behov for at skrue
specielt højt op for hørebøfferne for at høre hvad jeg lavede.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 December 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Aqqaluk skrev:
Hej

Jeg kigger efter et par lukkede headphones.

Skal hovedsagelig bruges p� arbejde, til min IPod Nano 2.gen og foran computeren.
Bruger Audiotrak Prodigy Cube til PC'en og til IPod'en har jeg ikke noget.

Har selv kiggede efter RX700 og RX900, men de er m�ske lidt upraktiske, at have om halsen pga. st�rrelsen, men lidt ala den stil.

Nogen forslag?? :o)

Velkommen til :)

Ja rx700/rx900 er beregnet til hjemmebrug. Hvad hører du af musik og hvad er budgettet? Til ca 100usd (ebay) skulle M50 faktisk være okay, på par med denon d1001 eller de der Creative som er rebrandede denon (ka bare ik huske hvad de nu hedder).
Har du kigget på evt Akg k518dj, de er ret lækre og kan foldes, men de sidder ikke udenpå øret. Der er også superlux som er meget oppe og vende for tiden, men de er jo også store som de JVC.
Der er også mange andre alternativer, men så skal vi lige kende budget osv
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 December 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Jeg får et par Superlux HD660 i denne uge, de minder meget om et par DT770, men da jeg har købt dem i blinde sammen med et HD681, ved jeg intet om lyden.

Men jeg ved at de er møgbillige jeg gav omkring 500 for begge par incl porto, så helt galt kan det jo ikke gå..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Aqqaluk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Velkommen til :)Ja rx700/rx900 er beregnet til hjemmebrug. Hvad hører du af musik og hvad er budgettet? Til ca 100usd (ebay) skulle M50 faktisk være okay, på par med denon d1001 eller de der Creative som er rebrandede denon (ka bare ik huske hvad de nu hedder).Har du kigget på evt Akg k518dj, de er ret lækre og kan foldes, men de sidder ikke udenpå øret. Der er også superlux som er meget oppe og vende for tiden, men de er jo også store som de JVC.Der er også mange andre alternativer, men så skal vi lige kende budget osv

Jo, tak ;o)

Jeg lytter meget til House musik/mixes, men også Rock og alternativ rock.

Jeg ligger nok under de 1000,- for tiden, men kan let fristes til 1200 - 1500,- for et par gode headphones, så man kan opgrader resten af sit udstyr til, sener hen.

Denon d1001 og M50, ser faktisk temmelig fede ud, har selv kigget lidt på AH-D2000'eren og Beyerdynamic DT 880 PRO(semi åbne) eller måske DT 770 PRO(closed), men de er nok liiiige lidt i overkanden for mig, lige nu.

AKG k518 dj, ser også temmelig fede ud, men hvis de ikke sidder over hele øret, kan jeg måske godt fristes til M50(hvis de sidder så godt, som Christian Jense nævner) eller AH-D1001.

Flere forslag, altid velkommen
Til top Vis Aqqaluk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aqqaluk Besøg Aqqaluk's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Aqqaluk skrev:

Jo, tak ;o)

Jeg lytter meget til House musik/mixes, men ogs� Rock og alternativ rock.
Jeg ligger nok under de 1000,- for tiden, men kan 'let' fristes til 1200 - 1500,- for et par gode headphones, s� man kan opgrader resten af sit udstyr til, sener hen.

Denon d1001 og M50, ser faktisk temmelig fede ud, har selv kigget lidt p� AH-D2000'eren og Beyerdynamic DT 880 PRO(semi �bne) eller m�ske DT 770 PRO(closed), men de er nok liiiige lidt i overkanden for mig, lige nu.

AKG k518 dj, ser ogs� temmelig fede ud, men hvis de ikke sidder over hele �ret, kan jeg m�ske godt fristes til M50(hvis de sidder s� godt, som Christian Jense n�vner) eller AH-D1001.

Tja en skam at de skal være lukkede, ellers kunne du kigge på et par grado (sr225) da de lyd mæssigt nok er det du leder efter. Men de Denon du nævner er også super! men jeg ved så ikke hvad de kræver af forstærkning. Dt880 skal du kun kigge efter hvis du sætter en forstærker foran, dt770 80ohms kan sagtens trækkes okay uden forstærker, men tror du ville blive mere glad for rx700.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 04 December 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Til ca 100usd (ebay) skulle M50 faktisk være okay, på par med denon d1001 eller de der Creative som er rebrandede denon (ka bare ik huske hvad de nu hedder).

Hvor stor lighed er der mellem Denon D1001 og Creative Aurvana Live (har selv Denon)?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Aqqaluk skrev:
techtrino skrev:

Velkommen til :)Ja rx700/rx900 er beregnet til hjemmebrug. Hvad hører du af musik og hvad er budgettet? Til ca 100usd
(ebay) skulle M50 faktisk være okay, på par med denon d1001 eller de der Creative som er rebrandede denon (ka bare ik
huske hvad de nu hedder).Har du kigget på evt Akg k518dj, de er ret lækre og kan foldes, men de sidder ikke udenpå øret.
Der er også superlux som er meget oppe og vende for tiden, men de er jo også store som de JVC.Der er også mange andre
alternativer, men så skal vi lige kende budget osv

Jo, tak ;o)

Jeg lytter meget til House musik/mixes, men også Rock og alternativ rock.

Jeg ligger nok under de 1000,- for tiden, men kan let fristes til 1200 - 1500,- for et par gode headphones, så man kan
opgrader resten af sit udstyr til, sener hen.

Denon d1001 og M50, ser faktisk temmelig fede ud, har selv kigget lidt på AH-D2000'eren og Beyerdynamic
DT 880 PRO(semi åbne) eller måske DT 770
PRO(closed), men de er nok liiiige lidt i overkanden for mig, lige nu.

AKG k518 dj, ser også temmelig fede ud, men hvis de ikke
sidder over hele øret, kan jeg måske godt fristes til M50(hvis de sidder så godt, som Christian Jense nævner) eller AH-
D1001.

vil stærkt fraråde dig at købe den førstnævnte denon model. Den blegner i forhold til D2000. Har selv et par HA RX700 og de
er fremragende- Og BILLIGE. mener jeg gav 370 inkl fragt for mine. Bruger dem kun foran computeren derhjemme. Men de
er lidt store at have med på farten som du også selv nævner.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

LINK

Det er en rigtig god pris på et par rigtigt dejlige bøffer, lidt over budget, men de er hver en øre værd.

Jedi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

LINK

Det er en rigtig god pris på et par rigtigt dejlige bøffer, lidt over budget, men de er hver en øre værd.

Claus, hvor godt skærmer de lyd ind og ud? Hvordan er deres signatur lyd? Har selv D5000, der er rigtig fine til bundløs 80'er metal , men jeg er fristet af de der JVC'er + det er jo snart jul.
Til top Vis Jedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jedi

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Det er ikke høreværn, men de er bedre end ATH W1000 til at skærme lyden af, men jeg synes de er OK og konen siger de er dejligt tavse udefra.

Deres signatur er fløjlsagtig, med en god fyldig bas, jeg har indtryk af at det er en enten ælsker du den eller også er den ligegyldig, der er en ret lang tråd på Head-fi.org om dem, hvor du kan læse mere om hvad folk kan lide og ikke lide hos dem..
nogle rangerer dem højere end Denon 7000 andre kan bare ikke lide dem..

Hvis du med bundløs hentyder til bassen i D5000 har du ikke hørt DX1000.

Det jeg holder mest af er at de formår at have en utrolig stor og dyb bas, som IKKE dominere lydbilledet, samtidigt er diskanten ikke rullet ret meget af og er på intet tidspunkt siblant eller skrigende..

Forstærkermæssigt synes jeg de til at begynde med spillede de næsten ens uanset hvilken forstærker jeg koblede dem op med, men efterhånden som de er blevet motioneret lidt er de blevet både bedre, men også mere krævende rent forstærkermæssigt

De trives rigtigt godt med Xcan V2 og V8, Ibasso D10 er også vældig fin med den, headsixen er de ikke gode venner med, ej heller min Headphonia lyrix (meier move2) er en særlig god sengekammerat til den.

De var ikke mindre end fantstiske med Nuggis forstærker til det sidste jydetræf, men da de har ændret sig noget siden da, hvor de var ret nye, glæder jeg mig til at høre dem til næste træf med lige netop den forstærker og rør..

Jeg hører selv lidt tung musik af og til og hvis 80 metal er Ac/Dc, Iron maiden, accept, Scorpions og den slags er de meget fine, det nye lynhurtige råben uforståligt amfetaminmetal, ved jeg ikke hvordan de klarer, for jeg hører ikke sådan noget bras, de er derimod skønne til det meste Jazz, specielt med kvindestemmer Diana Krall lyder bare som hun skal..

Nå det blev da lidt langt det her, men jeg holder så meget af dem

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

LINK

Aqqaluk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Tja en skam at de skal være lukkede, ellers kunne du kigge på et par grado (sr225) da de lyd mæssigt nok er det du leder efter. Men de Denon du nævner er også super! men jeg ved så ikke hvad de kræver af forstærkning. Dt880 skal du kun kigge efter hvis du sætter en forstærker foran, dt770 80ohms kan sagtens trækkes okay uden forstærker, men tror du ville blive mere glad for rx700.

Jaaa, det er fordi jeg gerne vil bruge dem på arbejde, hvor der er temmelig meget baggrundsstøj. Lidt derfor jeg kigger efter et par lukkede headphones.

Aqqaluk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
LINKDet er en rigtig god pris på et par rigtigt dejlige bøffer, lidt over budget, men de er hver en øre værd.

Ja, det er nok liige lidt over mit budget, men de ser gode ud :o)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes