Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Inspiration til PreAmp/DA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 04 December 2009 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Efter lidt flirten med head-fi er erkendelsen klar, der skal andet til.

Jeg er blevet hooket på et sæt Martin Logan Purity. Hertil skal der så sættes en da-converter/pream ind mellem squeeze og højtaler.

Krav:
Den SKAL kunne fjernbetjene volume, gerne indgang.

Jeg er ude efter en one-box løsning. Bruger p.t. kun sb som lydkilde, men der skal nok et drev til på et tidspunkt.

Ideer?

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg har netop købt et par puritys, og skal også i gang med at finde en forforstærker/dac med nogenlunde samme krav som dig.
Hvad har du gjort dig af overvejelser mht forforstærker?
Hvad har du tænkt dig at bruge som signal kabel?

Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 16 December 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Den lyder spændende.

Jeg har fiflet lidt med tanken om en cd-spille med digital in. Så kunne man lege lidt med skiver også.

HDR 1 går for omkring 12.500, så det er vel relativt rimeligt.

Var inde og høre nogen Adam aktive højttalere via en RME dac, det var ikke skidt, slet ikke skidt. Det fylder ingen ting, det er let at betjene, kablerne er til at holde styr på.

Er der ligeledes nogen kinesiske modeller på ebay, koster omkring €350.

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

KarstenKK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ikke for at ødelægge hele tråden, men er det bare mig der tager fejl, og har mistforstået den artikel Tweaker linker til, eller siger manden der har skrevet artiklen, at en DAC ingen forskel gør? :S Se bare her:

The Sound
I am adding this paragraph strictly for the sake of my newer readers. The old regulars know exactly my position regarding the stupidity of ascribing a “character” to the sound of an utterly neutral signal path. Oohing and aahing over the vast improvement in soundstaging, front-to-back depth, bass delineation, or treble sweetness obtainable with this or that electronic component may sell high-end magazines but is totally unscientific and delusional. What the Benchmark DAC1 HDR adds to or subtracts from its input signal is borderline unmeasurable, so the sonic character of its output is obviously the sonic character of its input. It’s as simple as that. It has no sound of its own. Furthermore, its measurements could be 20 or 30 dB worse and it would still sound the same. I have convinced myself of that over and over again in double-blind listening comparisons of all sorts of electronic components at matched levels. The 100% purity of the DAC1 HDR is of benefit mainly in professional systems, where the integrity of the equipment chain needs to be verified and guaranteed. To audiophiles it’s a somewhat abstract luxury—but not an excessively costly one.
Til top Vis KarstenKK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KarstenKK

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 16 December 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

KarstenKK skrev:
Ikke for at ødelægge hele tråden, men er det bare mig der tager fejl, og har mistforstået den artikel Tweaker linker til, eller
siger manden der har skrevet artiklen, at en DAC ingen forskel gør? :S Se bare her:

The Sound
I am adding this paragraph strictly for the sake of my newer readers. The old regulars know exactly my position regarding the stupidity of
ascribing a “character” to the sound of an utterly neutral signal path. Oohing and aahing over the vast improvement in soundstaging, front-to-back
depth, bass delineation, or treble sweetness obtainable with this or that electronic component may sell high-end magazines but is totally
unscientific and delusional. What the Benchmark DAC1 HDR adds to or subtracts from its input signal is borderline unmeasurable, so the sonic
character of its output is obviously the sonic character of its input. It’s as simple as that. It has no sound of its own. Furthermore, its
measurements could be 20 or 30 dB worse and it would still sound the same. I have convinced myself of that over and over again in double-blind
listening comparisons of all sorts of electronic components at matched levels. The 100% purity of the DAC1 HDR is of benefit mainly in
professional systems, where the integrity of the equipment chain needs to be verified and guaranteed. To audiophiles it’s a somewhat abstract
luxury—but not an excessively costly one.

Jeg læser det også som at han mener at konverteringen i en DAC altid vil være den samme... Interessant

EDIT: Sorry, for off-topic.. Det fortjener jo næsten sin egen tråd det her...
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Sendt: 16 December 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Altså, meget kan diskuteres indenfor Hifi, og jeg er selv skeptisk over for mange ting - men at D/A-konverteringen ikke er vigtig, den er alligevel sjælden. Det har da i mange år været accepteret, at lydkortet i en computer er altafgørende for ordentlig lyd - og det gælder jo, uanset hvilken digital kilde, man bruger. Min egen DAC er da noget af det, der har gjort den største forskel i mit anlæg, selvom jeg også havde et godt lydkort før.

Men ja, det hører vel til i en anden tråd
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes