Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede headphones til omkring 700 kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 December 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 December 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har læst lidt på forummet og er lidt i vildrede. Min kæreste ønsker sig hovedtelefoner og det har hun gjort i lang tid, og nu skal det så endelig være. Hun lytter til meget forskellig musik som ACDC, Taxi! Taxi! m.m. Altså alt fra rock til blød indie-pop - dog mest indie-pop blandet med lidt elektronisk.
Pt. bruger hun de earphones, der følger med iPod Nano'en, og som vi alle ved, er de jo forfærdelige.

Prislejet ligger på omkring de 700 kr. Jeg har kigget lidt på MS-1, SR-60i og ATH-M50, men problemet med disse er jo prisen for porto og told :( De ligger ellers forholdsvis tæt på den ønskede pris.

Er der andre forslag? Jeg må desværre prioritere udseendet over lyden i første omgang, da det jo trods alt er et pigebarn, jeg vil give dem til.
Til top Vis Nousername's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nousername

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
Hejsa,

Jeg har l�st lidt p� forummet og er lidt i vildrede. Min k�reste �nsker sig hovedtelefoner og det har hun gjort i lang tid, og nu skal det s� endelig v�re. Hun lytter til meget forskellig musik som ACDC, Taxi! Taxi! m.m. Alts� alt fra rock til bl�d indie-pop - dog mest indie-pop blandet med lidt elektronisk.
Pt. bruger hun de earphones, der f�lger med iPod Nano'en, og som vi alle ved, er de jo forf�rdelige.

Prislejet ligger p� omkring de 700 kr. Jeg har kigget lidt p� MS-1, SR-60i og ATH-M50, men problemet med disse er jo prisen for porto og told :( De ligger ellers forholdsvis t�t p� den �nskede pris.

Er der andre forslag? Jeg m� desv�rre prioritere udseendet over lyden i f�rste omgang, da det jo trods alt er et pigebarn, jeg vil give dem til.

Velkommen til.

Tja hvis det skal være direkte ud fra en lydpotte, så er det nok også en god ide at finde noget med en lille klinke som standart, dvs 3,5mm.
Går du fra at de også skal bruges udenfor, for så er grado nok et dårligt valg. Men der er jo altid akg 518, det er gode allroundere hvor jeg vil sige du for meget for pengene. Der er også de små denon eller creative modeller, men dem kender jeg ik så meget til. Du kunne også kigge på noget clipons, eks ATH ew9 eller em7, de er også udemærkede, men kan ikke købes her i landet. Du kunne også være fræk og finde et par IEMs, måske et par Phonak PFE, de er ret lækre.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Mange tak, har dog været her før på en tidligere bruger ;)

Jeg tror ikke IEM eller clip-ons er noget hun ønsker sig dog. Jeg har hørt at AKG ikke skulle være helt så fantastiske igen? Af hvad jeg har forstået har de fleste AKG headphones en svag bas eller er det bare et par enkelte brådne kar?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
Mange tak, har dog v�ret her f�r p� en tidligere bruger ;)

Jeg tror ikke IEM eller clip-ons er noget hun �nsker sig dog. Jeg har h�rt at AKG ikke skulle v�re helt s� fantastiske igen? Af hvad jeg har forst�et har de fleste AKG headphones en svag bas eller er det bare et par enkelte br�dne kar?

En svag bas? hmm ved ik hvem der har sagt den salgs vrøvl. Altså lydkarakteristikken er forskellig på diverse AKG, ligesom med alle andre mærker, nogen AKG er relativt neutrale og rigtige i lyden, en som ikke ved noget om hifi vil tro at det er tegn på dårlig bas
K518 er ikke neutrale, de er farvede over mod det mørke, de har mere bas end jeg kan lide, men jeg kan også lide helt neutrale høretelefoner. Men tror din kæreste vil kunne lide dem, min kæreste kunne hun kunne også lide mine esw9

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Tja, der er sikkert nogle AKG med svag bas. Kan ikke lige huske detaljerne omkring det, har været igennem en hel del forums threads rundt omkring

Nu har jeg dog læst lidt på de AKG 518 LE/DJ og de skulle være temmelig gode til prisen, men nogle sange kunne godt lyde lidt mudret. Er det noget du/I har bemærket?

Ellers har jeg også kigget på Superlux HD681 som også er blevet nævnt i et par tidligere tråde. De ser interessante ud - billige og gode - dog en smule grimme

EDIT: Derudover skulle AKG 518 også være ubehagelig for nogen, men sådan er det vel for de fleste. Dog har hun ikke så stort et hoved, så det bliver nok ikke et problem

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
Tja, der er sikkert nogle AKG med svag bas. Kan ikke lige huske detaljerne omkring det, har v�ret igennem en hel del forums threads rundt omkring

Nu har jeg dog l�st lidt p� de AKG 518 LE/DJ og de skulle v�re temmelig gode til prisen, men nogle sange kunne godt lyde lidt mudret. Er det noget du/I har bem�rket?

Ellers har jeg ogs� kigget p� Superlux HD681 som ogs� er blevet n�vnt i et par tidligere tr�de. De ser interessante ud - billige og gode - dog en smule grimme

Altså k518 er ikke guds gave til folket, men til prisen er de gode, men det er set i lyset af at de kan foldes osv osv.
De superlux er nok ikke de bedste for hende hvis de skal bruges udendørs, dernæst tror jeg de er for svære at trække.

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er problemet da med at bruge dem udendørs og er de for svære at trække for en iPod?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
Hvad er problemet da med at bruge dem udend�rs og er de for sv�re at tr�kke for en iPod?

hehe man ligner et rumvæsen med dem på Og når man har et lille hovedet, hvilket piger gerne har, så vil bøjlerne sidde et godt stykke oppe og det ser ik så smart ud.
Ipods er ikke særligt kraftige, de spytter noget i stil med 16mW ud per kanel (er ik helt sikker på tallet) og generelt så skal du ikke smide noget der kræver ret meget på en ipod. Nogen afspillere e.g. Cowon er noget bedre, men de kan nok heller ikke trække de superlux, hvis de altså minder om deres AKG "brødre" da de jo er lavet til studiebrug og kræver noget juice for at spille op til deres potentiale.
Du bør finde noget der er beregnet til bærbart brug, hvis du da ikke også vil finde en lille forstærker til hende og evt bedre kilde (måske kan den rockboxes, hvilket vil hjælpe på SQ)

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Ak ja, hvis bare der ikke var så mange faktorer, der spillede ind. Umiddelbart tror jeg godt en iPod kan trække dem og der findes en del AKG, der også skulle kunne klare sig fint på en sådan kilde.

Men anyways, ja, de er sgu ikke så pæne. Det gør dem dog ikke mindre rare for min pengepung D: Som det ser ud nu, hælder jeg også lidt mere til AKG 518, dog har jeg min tvivl omkring farverne. Hun elsker lilla, desværre, og de fås skam også i lilla, men på nogle af billederne skinner de som død og helvede i en nuance, der slet ikke er til at tage. De fleste almindelige forhandlere (non-internethandel) har dem kun i blå, så kan ikke engang se dem.

Min iPod trækker mine Creative Aurvana Live ganske fint (har dog aldrig testet dem med en amp - ødelægger portabiliteten) og de har da nogenlunde samme impedans og sensitivity, hvilket er de afgørende faktorer ?
Er dog meget ny, så har højst sandsynligt misforstået det

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2009 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:

Min iPod tr�kker mine Creative Aurvana Live ganske fint (har dog aldrig testet dem med en amp - �del�gger portabiliteten) og de har da nogenlunde samme impedans og sensitivity, hvilket er de afg�rende faktorer ?
Er dog meget ny, s� har h�jst sandsynligt misforst�et det

Der er flere faktorer, impedans og sensitivitet (SPL) er vidst de vigtige. Er ikke selv helt inde i det tekniske, eks. mine k1000 er 120 ohm, men kræver en alm forstærker, helst omkring 15w til at lyde godt. De er simpelthen meget ueffektive, tilgengæld er de så nogen af de bedste der findes og har fandtes.

Var ik klar over at k518 kunne fåes i lilla, men da kun godt hvis din kæreste kan lide lilla og du så kan få dem i den farve :) Min holder af tyrkis, heldigvis kan man ik finde noget med den farve

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Superlux HD681 er 32 ohms ligesom mine Creative, hvilket skulle være ganske fint for en iPod.

Må lige undersøge det med farverne. Hvis de skriger bliver det en neutral farve ;) Men hvad er den umiddelbare foreskel mellem LE og DJ-versionen? Synes ikke jeg kan se nogen.

Men flere foreslag fra andre head-fi geeks ville også være rart. De er dog nok gået i seng

Indtil videre bliver det AKG 518..

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 December 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

clazlol skrev:
Superlux HD681 er 32 ohms ligesom mine Creative, hvilket skulle være ganske fint for en iPod.

Må lige undersøge det med farverne. Hvis de skriger bliver det en neutral farve ;) Men hvad er den umiddelbare foreskel mellem LE og DJ-versionen? Synes ikke jeg kan se nogen.

Men flere foreslag fra andre head-fi geeks ville også være rart. De er dog nok gået i seng

Indtil videre bliver det AKG 518..

Jeg mener at forskellen  bare er at LE versionen, kan fås i alle de farver som den kan :)
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 December 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hd 681 er ikke lukket.
Jeg får både 681 og 660 i løbet af kort tid (de burde faktisk have været her)
660eren er lukket og ligner meget en beyer DT770, det ser ud til at de har billigere puder, men ellers er de meget lig hinanden.

Der kommer en tråd på begge når jeg får lyttet lidt til dem.

Der er tre versioner af dem der hedder 681 en normal, en baslight og en med kraftig bas. Forskellen er farven på ringen, som nok ville have godt af en sort "posca" tush, så tror jeg de bliver lidt kønnere, på rockgrotto er der en der har drejer nogle aluringe til dem og det ser herregodt ud, men mere om det på et senere tidspunkt

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 December 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

her er et billede med aluringe lidt nede af siden

LINK

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Har godt set det, men det er jo ikke noget os almindelige mennesker kan lave uden videre ;) Har dog overvejet at skære det røde af, spraymale det eller farve det med en tusch.

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget lyd de lækker.

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ultrasone Dj1 koster omkring 700 kr og ser super godt ud..

Samtidig synes jeg de giver en rigtig god lyd til pengene.. en af mine venner har dem og jeg har selv den større model (dj1 pro)

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart er de lidt for dyre, da hovedtelefonerne ligger til omkring 1000 kr. de fleste steder :/

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Har set dem til salg herinde til 350 kr. (brugte godt nok)
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Nousername
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 05 December 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Meget brugte, omkring 4 år. Foretrækker noget lidt nyere. Er da trods alt en julegave.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes