| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dette bliver standarden, må der vist nytænkes mange steder: http://politiken.dk/tjek/digitalt/article852642.eceLove om hvad, der må importeres - uha.  Men... man kan vel bare lade standby strømmen være nul, og så anbefale i brugervejledningen, at apparatet står tændt altid.  Så skriver man bare on/off ved den knap, hvor der før stod standby.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har langt de fleste hifi produkter da en rigtig off knap, så det er vel ikke et problem. Problematikken er vel kun for produkter du ikke kan slukke (som nævnt i artiklen, ladere etc.)
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Nu har langt de fleste hifi produkter da en rigtig off knap, så det er vel ikke et problem. Problematikken er vel kun for produkter du ikke kan slukke (som nævnt i artiklen, ladere etc.) |
|
|
Visse forstærkere har en standby-knap på fronten, og en on/off knap på bagsiden af apparatet. Andre har ikke en on/off knap, men kun standby. Min nye Denon AVR-2310 har både en on/off og en standby knap - begge på fronten. Den bruger 0,3W i standby - og vil ikke have problemer, med at leve op til de strammede regler. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke den største fare der lurer.
Hørte at der er skrappere krav på vej om hvad man skriver i reklamer. Det skal være sandt! Hvordan det så tolkes må jo vise sig. Men hvis man skriver "XXX-kabel giver dig bedre top og bunden bliver mere stram". Eller hvis man skriver "Denne forstærker driver alle højttalere til deres optimale ydevne". Ja, så skal det BEVISES! Hvordan beviser man noget subjektivt? Skal rødvin YYY så også smage bedre end rødvin ZZZ og for damernes vedkomende bliver det nok lidt svært for producentere at bevise hvilken af de små franske flasker der har den bedste duft.
På den anden side, så er det nemt nok med whisky. "Drikker du for meget af dette, så bliver du fuld". Det er 100% sandt!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Det er nu ikke den største fare der lurer.
Hørte at der er skrappere krav på vej om hvad man skriver i reklamer. Det skal være sandt! Hvordan det så tolkes må jo vise sig. Men hvis man skriver "XXX-kabel giver dig bedre top og bunden bliver mere stram". Eller hvis man skriver "Denne forstærker driver alle højttalere til deres optimale ydevne". Ja, så skal det BEVISES! Hvordan beviser man noget subjektivt? Skal rødvin YYY så også smage bedre end rødvin ZZZ og for damernes vedkomende bliver det nok lidt svært for producentere at bevise hvilken af de små franske flasker der har den bedste duft.
På den anden side, så er det nemt nok med whisky. "Drikker du for meget af dette, så bliver du fuld". Det er 100% sandt! 
|
|
|
hehehehe din tosse  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med at strømforsyningen til den nye Cambridge DAC bliver pænt varm? Hvad bruger den mon af strøm, når den står ubelastet?
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad med f.eks. YouSee digitale tv-box. den bruger omkring 20 watt i standby  næsten lige så meget som i brug. Og den er meget varm også i standby. Gad vide om det så er en bytter  ...
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Primare I30 forstærker bruger ~30 watt i standby. Jeg må indrømme at det irriterer mig rimelig meget når jeg nu har energisparepære osv over det hele, men det går nok lige op i den sidste ende
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Og hvad med f.eks. YouSee digitale tv-box. den bruger omkring 20 watt i standby næsten lige så meget som i brug. Og den er meget varm også i standby. Gad vide om det så er en bytter ...
|
|
|
Netop den boks er jo en prima grund til at loven er en god ide. Det er jo ikke noget problem at lave produkter der bruger
under en halv watt i standby.
Personligt kan jeg ikke se noget problem med det. Det er vel ikke værre end at noget skal være CE godkendt. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der hvor reglen betyder at der vil blive brugt trafojern af bedre kvalitet, bifalder jeg reglen. Men der hvor det betyder små SMPS forsyninger, i stedet for større, af den gammeldags type, mener jeg at det er et skridt baglæns, for hifi-verdenen. Visse SMPS-forsyninger støjer ovenikøbet i en sådan grad, at elmålere i Sverige tager skade af støjen. De bruger målere af en anden type, end i Danmark. Mht. det med reklamerne, mener jeg at det er et skridt væk fra alle fanstasiprodukterne, med høje watt-opgivelser. Ikke nødvendigvis et skridt baglæns.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok et led i en større international målsætning, om at energien skal kunne nå ud til alle. Med 1.4 milliarder kinesere, over 1 milliard indere og den muslimske verden, der vil vokse til det dobbelte, over 3 milliarder mennesker, de næste 2-3 årtier, bliver der jo mere end nok at bruge energien på i fremtiden. Connie Hedegård nævnte det faktisk i et indslag.
|
| Til top |
|
| |