Emne: Rookie-spørgsmål ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
question mark Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det korte af det lange er, at jeg går utrolig meget op i musik, men jeg fatter ikke særligt meget af HIFI. Det er for det meste bare sort snak for mig. Men jeg tror dog ikke, at mit spørgsmål er så svært; deraf trådens navn.
I forlængelse af min interesse for musik har jeg fået samlet mig en lille pladesamling, fordi æstetikken tiltaler mig helt vildt. Nu har jeg så også besluttet mig for, at jeg skal have en pladespiller, hvor jeg kan afspille skidtet.
I den sammenhæng har jeg set mig lun på en Pro-Ject Debut III ( http://www.project-audio.com/main.php?prod=debut&cat=tur ntables&lang=en ), idet den står godt til mine Podspeakers og dertilhørende sub. Lidt et homoargument, det ved jeg godt... ;)
Mit spørgsmål er i den forbindelse... SKAL jeg have en forstærker imellem enhederne? Eller kan jeg nøjes med sådan en sag her: http://shop.djz.dk/product_info.php?products_id=354 ?
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
question mark skrev:
Okay, det korte af det lange er, at jeg går utrolig meget op i musik, men jeg fatter ikke særligt
meget af HIFI. Det er for det meste bare sort snak for mig. Men jeg tror dog ikke, at mit spørgsmål er så svært; deraf
trådens navn.I forlængelse af min interesse for musik har jeg fået samlet mig en lille pladesamling, fordi æstetikken tiltaler
mig helt vildt. Nu har jeg så også besluttet mig for, at jeg skal have en pladespiller, hvor jeg kan afspille skidtet.I den
sammenhæng har jeg set mig lun på en Pro-Ject Debut III ( http://www.project-audio.com/main.php?prod=debut&cat=tur
ntables&lang=en ), idet den står godt til mine Podspeakers og dertilhørende sub. Lidt et homoargument, det ved jeg godt...
;)Mit spørgsmål er i den forbindelse... SKAL jeg have en forstærker imellem enhederne? Eller kan jeg nøjes med sådan en
sag her: http://shop.djz.dk/product_info.php?products_id=354 ?På forhånd tak for hjælpen.
|
|
|
Den dims der skal du slet ikke bruge hvis du skal have en pladespiller  Har du ingen forstærker, hvordan afspiller du så
musik?
Du skal jo bruge en forstærker til at forstærke signalerne fra dine forskellige lydkilder (cd, ipod osv.). Disse to ting skal side
i de almindelige linie indgange. Disse indgange forstærker signalet fra fx cd-afspilleren. En pladespiller derimod, har et
meget lavere signal end en cd-afspiller, derskal skal den bruge en såkaldt "phono" indgang. Denne indgang må kun bruges
til pladespillere, da den forstærkere signalet endnu mere. Så hvis du har en forstærker uden Phono-indgang kan du ikke
spille plader - med mindre naturligvis du køber en dims, kaldet en Riaa-forstærkere, denne forstærker omdanner en
almindelig linie indgang til en phono indgang.
Den dims du linker til omdanner en phono indgang - til en normal linie indgang
Håber det giver lidt mening. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
question mark Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Har du ingen forstærker, hvordan afspiller du så
musik?
|
|
|
Ikke som det er i dag, nej. Min computer, hvor jeg afspiller mit musik fra, er forbundet til subwoofer med en Apple AirPort Express.
LouBP skrev:
En pladespiller derimod, har et
meget lavere signal end en cd-afspiller, derskal skal den bruge en såkaldt "phono" indgang. Denne indgang må kun bruges
til pladespillere, da den forstærkere signalet endnu mere. Så hvis du har en forstærker uden Phono-indgang kan du ikke
spille plader - med mindre naturligvis du køber en dims, kaldet en Riaa-forstærkere, denne forstærker omdanner en
almindelig linie indgang til en phono indgang. |
|
|
Aha. Der kan man bare se. Har du et bud på, hvad jeg evt. kan købe så? Samt en prisklasse. Det behøves ingenlunde at være high end-grej.
LouBP skrev:
| Håber det giver lidt mening. |
|
|
Det gjorde det, tak. Men det var vist også pladespillere for dummies, vi lige løb igennem der.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du bare kan sætte en riaa imellem din sub og pladespiller? Men jeg tvivler. Måske skal du have en moderne
forstærker for at bruge sub.
Jeg holder selv af det gamle grej og ville måske anbefale dig sådan en forstærker?
Link
God phonoindgang, spiller godt. Men om du kan bruge din sub og podspeakers tør jeg ikke sige. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg læser annoncen fra djz rigtig om den lille dims der, skulle du kunne bruge den til at forstærke signalet fra pladespilleren og fra den ind i din computer via et rca til minijack kabel. Omdan phono-line signal til almindeligt Hi-Fi signal
Den
lille smarte SC-15 Stage Cube kan omdanne et RIAA phono-signal til et
almindeligt hi-fi signal således, at du via denne boks kan tilslutte en
pladespiller til din mixer, der ikke har en phono-indgang.
Du
tilslutter ganske let din pladespiller til SC-15, og derfra tilslutter
et almindelig RCA stik/kabel videre til en AUX eller CD indgang på din
mixer. At ham, der har skrevet teksten, så ikke liige ved at der ikke er noget, der hedder et "RIAA phono-signal", er en anden snak. Ellers koster det 425 kr at prøve 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|