| Forfatter |
|
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogle af jer der kender musik hvor bassen er på styrke som resten af sangen. og man ikke skal skrue meget op for at kunne høre
bassen :-D
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
Hej er der nogle af jer der kender musik hvor bassen er på styrke som resten af sangen. og man ikke skal skrue meget op for at kunne høre bassen :-D |
|
|
Jeg kan stærkt anbefale gruppen der hedder "nyt anlæg", hvis det ikke lige falder i smag så prøv gruppen "nye højttalere". __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
kazze27 skrev:
Hej er der nogle af jer der kender musik hvor bassen er på styrke som resten af sangen. og man ikke skal skrue meget op for at kunne høre bassen :-D |
|
|
Jeg kan stærkt anbefale gruppen der hedder "nyt anlæg", hvis det ikke lige falder i smag så prøv gruppen "nye højttalere".
|
|
|

__________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad :-D jeg mente nu musik der har bas's nev så man ikke skal skrue særlig op :D
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
og ikke med at skrue op på bas's nen bare sange der har en bas's nev der er skruet op :)
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
| hvad :-D jeg mente nu musik der har bas's nev så man ikke skal skrue særlig op :D |
|
|
Musikken er forhåbentlig optaget med det basniveau man fra producerens side har ment er "korrekt". Men hvis du søger musik med meget bas, så prøv Trentemøller. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og derefter når man bliver lidt ældre, et høreapparat. Hvis der da stadig ér hørelse tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
| hvad :-D jeg mente nu musik der har bas's nev så man ikke skal skrue særlig op :D |
|
|
Det kan godt være det er uhøfligt at kommentere folks staveform, men hvorfor er det at yngre (beklager min forudindtagelse) bas-fanatikere ikke kan stave til BAS? Ét S, ikke to, og hvor hulen kommer den apostrof nu fra?
Hvis man nu lige skal forholde sig lidt seriøst til din forespørgsel, så leder du det forkerte sted efter en løsning. Det forholder sig sådan med den menneskelige hørelse at vores følsomhed er forskellig i forskellige frekvensområder. Vi hører ret dårligt i bassen, derfor skal musikken gengives ved et vist niveau for at opleves "rigtigt", blandt andet fordi bas er noget man mærker lige så meget som hører. Derfor, hvis bassen skal opleves lige så kraftigt som resten når du spiller lavt, så skal bassen ikke have "samme niveau" som resten, men være væsentligt højere, enten i indspilningen, eller i anlægget. Det er dét der er tankegangen bag Loudness funktionen. Det kan godt være at bas/diskant og loudness opfattes som mindre "hifi-rigtigt", men dét forudsætter at man spiller højt nok. Hvis man spiller lavt, så er brug af loudness MERE korrekt end ikke at bruge det. Det er der bare ikke ret mange hifi-entusiaster der helt har forstået, det er meget nemmere at blive enige om at bas/diskant reguleringer og loudness er sådan noget fy-fy skamme noget man ikke skal røre ved.
Ergo: Hvis du vil spille lavt, så skru op for bassen. Hvis du vil være så seriøst hifi-rigtig at du ikke vil regulere på frekvensgangen, så skru op. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry var på min Iphone 3g da jeg laved den her toptic og den gjordte sån der var Apostrof :S
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken gerne af musik leder du efter? Eller er det bare sange hvor der næsten er bas konstant? lidt ligesom basstests, bare mere som normal sange, hvis du forstår det...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
kazze27 skrev:
|
|
Det kan godt være det er uhøfligt at kommentere folks staveform, men hvorfor er det at yngre (beklager min forudindtagelse) bas-fanatikere ikke kan stave til BAS? Ét S, ikke to, og hvor hulen kommer den apostrof nu fra?
Hvis man nu lige skal forholde sig lidt seriøst til din forespørgsel, så leder du det forkerte sted efter en løsning. Det forholder sig sådan med den menneskelige hørelse at vores følsomhed er forskellig i forskellige frekvensområder. Vi hører ret dårligt i bassen, derfor skal musikken gengives ved et vist niveau for at opleves "rigtigt", blandt andet fordi bas er noget man mærker lige så meget som hører. Derfor, hvis bassen skal opleves lige så kraftigt som resten når du spiller lavt, så skal bassen ikke have "samme niveau" som resten, men være væsentligt højere, enten i indspilningen, eller i anlægget. Det er dét der er tankegangen bag Loudness funktionen. Det kan godt være at bas/diskant og loudness opfattes som mindre "hifi-rigtigt", men dét forudsætter at man spiller højt nok. Hvis man spiller lavt, så er brug af loudness MERE korrekt end ikke at bruge det. Det er der bare ikke ret mange hifi-entusiaster der helt har forstået, det er meget nemmere at blive enige om at bas/diskant reguleringer og loudness er sådan noget fy-fy skamme noget man ikke skal røre ved.
Ergo: Hvis du vil spille lavt, så skru op for bassen. Hvis du vil være så seriøst hifi-rigtig at du ikke vil regulere på frekvensgangen, så skru op. |
|
|
sig mig engang hvad er det du lærer de unge? brug af loudness FY!! skam dig!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
| Det kan godt være det er uhøfligt at kommentere folks staveform, men hvorfor er det at yngre (beklager min forudindtagelse) bas-fanatikere ikke kan stave til BAS? Ét S, ikke to, og hvor hulen kommer den apostrof nu fra? |
|
|
Det kunne jo tænkes at være fordi de aldrig har fået en opdragelse, hvor i en af forudsætningerne er at man gør ting korrekt. Prøv at gå ind i et klasselokale idag og se/hør hvad der foregår. Totalt anarki!! Hvorfor har de "gamle" ikke opdraget deres unger? Kunne man jo spørge  Selv staver jeg bass med to s'er, fordi jeg bedre kan lide det sådan. Simpelt. Linie staver jeg jo også forkert ikk´  De eneste af mine lærere der staver et korrekt dansk er dem der underviser i netop dansk. Så laver de til gengæld så mange andre faktuelle fejl. Prøv at kig lidt på stavningen indenfor Dk´s bedst begavede profession, journalistik  Argh  Der er altså intet at sige til at de yngre ikke kan et korrekt dansk idag, når nu alle dem der burde lære dem at begå sig bare lader stå til og hutler deres eget. Dog giver jeg dig gerne ret i at det burde være en selvfølge at kunne stave korrekt dansk når man er færdig med 9. klasse, hvis det er det du mener. Men det er jo ikke det tråden handler om. Trådstarter: Du skal da ikke spille højt så længe du har din hørelse. Det er noget de gamle og døve gør  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wolfsheim har nogle fantastiske bass-lines (undskyld brug af fremmedord  ).
Heimataerde har også nogle numre med dejlig meget synth bas.
Infected Mushroom hvis du er til lidt mere trance/dance.
Mellow Trax har nogle sange med fantastisk dejlig dyb 4 takt bas. Ved bare ikke hvor nemme de er at få fat på. Men chek deres cd Techno Vibes ud hvis du kan.
HVis du er til industrial kan ministry anbefales, f.eks. et nummersom Lava fra Filth pig.
Omnia er storforbruger didgediroo(sp?) til bas i mange af deres sange og er værd at kigge på hvis man er til akustisk bas (eksempelvis i dele af Etrezomp ni kelted fra Pagan Folk).
Det nye Rammstein album sparer bestemt heller ikke på den øvre del af bas spektret. Klart anbefalelseværdigt.
Schiller har lækker bas på albummet LEben hvis du har brug for lidt chillout.
Ellers ka du jo altid smide lidt Thunderdome på __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Prøv at gå ind i et klasselokale idag og se/hør hvad der foregår. Totalt anarki!!
Mvh. l´Blundt
|
|
|
hmmm - hvis du går ind i et klasselokale i dag - vil det nok være ret tomt!! - det er jo søndag!! VH
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spil noget rigtig reggae - luk op for volumen - Hvis der stadig ikke er bas nok, så køb nogle højttalere med noget 15" i - og stil dem på gulvet i hver sit hjørne.
L`Blundt skrev: "Prøv at kig lidt på stavningen indenfor Dk´s bedst begavede profession, journalistik Argh "
- Det er vist den mest opportunistiske påstand i nyere tid - siden hvornår er journalistik blevet udråbt som "Danmarks mest begavede profession? - udover dette, så er jeg meget enig i, at stavning vist langtfra det, som alle går lige højt op i - og det synes jeg er trals - irriterende og synd for god kommunikation - desværre heller ikke særlig respektindgydende.
Freddy
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision, og andre, har nogle vigtige pointer.
Ser man lidt historisk på det, har almindelige musikinstrumenter i realiteten heller ikke meget niveau i bassen, slet ikke i det dybere toneområde - det gælder f.eks. kontrabas og tuba. Visse slagtøjsinstrumenter har niveau, og osse (kirke)orgler. Slagtøj og bas har dannet (rytmisk) basis for musikken, men har ikke været opfattet som noget, der i den forstand skulle 'høres' tydeligt - det var i baggrunden.
Det er først med elektrisk forstærket musik, og dedikerede elektriske basinstrumenter, at niveauet i bassen begynder at komme op - og det tager endda sin tid, prøv blot at høre, hvor 'svage' umanipulerede ældre råk&rul indspilninger ofte er i bassen.
Det er vel først fra sidst i tresserne, at man på indspilningssiden begynder at skrue lidt op for navnlig basguitar og stortromme, måske tildels for at kompensere for niveauet i forhold til livekoncerter - en slags 'loudness' .
Jeg hører til antipuritanerne, jeg bruger mine tonekontroller hvis jeg vil - og jeg elsker en god basguitar!
M.h.t. stavning, så er det blot ét problem - noget andet er formuleringsevne. Desværre følges de to problemer ofte ad, jeg læser jævnligt indlæg her, som jeg simpelthen ikke forstår . Det kan naturligvis være min fejl... 
|
| Til top |
|
| |