| Forfatter |
|
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set Philips 32PW8609 hos Expert til 7999.- inkl. TV-bord og Philips 32PW8608 i Fona og Electric City til ca. samme pris inkl. TV-bord.
Er det en trykfejl hos Expert eller er der tale om en anden model af Philips TV'et? Jeg kan ikke finde nogle oplysninger om 8609-modellen på Philips hjemmesider. 8609 modellen har ifølge experts hjemmeside "kun" 100 siders TXT hukommelse mens 8608 har 1200 sider.
/nimand
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens være en anden model. Flere af de store kæder får lavet specialversioner af produkter hos bl.a. Philips og Sony.
/U.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv --> Tak for det gode link! Hentede lige specs på de to TV og her er de umiddelbare forskelle:
8608: Crystal Clear III, widescreen plus, 1200 siders TXT hukommelse (efterfølger til PW8707)
8609: Progressive scan (kan dette virkelig passe i et TV til 8000.-?? det står under product information på modellen), 2D comb filter, 100 siders TXT hukommelse (efterfølger til 8608!)
Det store spørgsmål for mig er om 8609 virkelig kan håndtere et progressive scan signal fra DVD med progressive scan?
/nimand
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Progressive scan til PAL duer ikke, det flimrer for meget (50 Hz). Ved NTSC er det derimod meget fint (60 Hz). Så derfor er det umiddelbart fuldstændig ligegyldigt om tv'et kan køre progressive scan, med mindre du da skal se mange amerikaner film.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
Progressive scan til PAL duer ikke, det flimrer for meget (50 Hz). Ved NTSC er det derimod meget fint (60 Hz). Så derfor er det umiddelbart fuldstændig ligegyldigt om tv'et kan køre progressive scan, med mindre du da skal se mange amerikaner film.
Hilsen Christian. |
|
|
Det kommer an på hvilket tv der er tale om! Endvidere afhænger det også af, om tv er kalibreret ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
chrliv skrev:
| Progressive scan til PAL duer ikke, det flimrer for meget (50 Hz). Ved NTSC er det derimod meget fint (60 Hz). Så derfor er det umiddelbart fuldstændig ligegyldigt om tv'et kan køre progressive scan, med mindre du da skal se mange amerikaner film. Hilsen Christian. |
|
|
Det kommer an på hvilket tv der er tale om! Endvidere afhænger det også af, om tv er kalibreret ordentligt. |
|
|
Det var da nye toner, osse fra dig i forhold til tidligere indlæg, eller husker jeg forkert ? Nå , lad det nu ligge, jdg1 hvordan kører du selv fra A-11'eren til dit TV ?
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej chrliv,
hehe...det er skam ikke noget nyt, jeg tror din hukommelse svigter dig lidt! 
Her er hvad jeg svarede dig i en anden tråd d. 25/1
jdg1 skrev:
chrliv skrev:
Til jdg1:
Nu går jeg ud fra at du kører komponent fra din nye super fede A-11 til dit TX-36PD30, og hvordan er det så i forhold til rgb? Jeg er selv ved at spare sammen til A-11, og har samme TV, dog kun i 32". En af mine venner har også A-11, og den lyder bare for fedt, specielt SACD har overrasket mig meget, dog først efter vi fik sat det ordentligt op inde i A-11'erens menuer, idet ved stereo, DVD-audio og SACD er det A-11 der styrer lyden, (kører selvfølgelig analog) og ved film, DD & DTS er det forstærkeren (digital koaxial).
Hilsen Christian.
|
|
|
Hej Christian,
Jeg går ud fra, at du med rgb mener scart? Det har jeg ikke prøvet med A11'eren. Jeg kan dog sige så meget, at billedkvaliteten er lysår foran min gamle denon 2800 (jeg nu skal sælge), der jo også havde et rigtigt godt billede. A11'eren er bare suveræn!
Mht. progressive scan i PAL skal du dog være opmærksom på, at det kører i 50 HZ og kan flimre en anelse. Men hvis du f.eks. har sat det op med DVE og indstillet kontrast, lys m.fl. korret, så er der tale om minimal flimren, man kun lægger en smule mærke til ved meget lyse scener.
............
|
|
|
og hvordan jeg "kører" mellem A11 og mit tv; mener du kabel?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, mener ikke det er en afløser til 8807, derimod er 8817 afløseren.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
hej chrliv,
hehe...det er skam ikke noget nyt, jeg tror din hukommelse svigter dig lidt! 
Her er hvad jeg svarede dig i en anden tråd d. 25/1
jdg1 skrev:
chrliv skrev:
| Til jdg1: Nu går jeg ud fra at du kører komponent fra din nye super fede A-11 til dit TX-36PD30, og hvordan er det så i forhold til rgb? Jeg er selv ved at spare sammen til A-11, og har samme TV, dog kun i 32". En af mine venner har også A-11, og den lyder bare for fedt, specielt SACD har overrasket mig meget, dog først efter vi fik sat det ordentligt op inde i A-11'erens menuer, idet ved stereo, DVD-audio og SACD er det A-11 der styrer lyden, (kører selvfølgelig analog) og ved film, DD & DTS er det forstærkeren (digital koaxial). Hilsen Christian. |
|
|
Hej Christian,
Jeg går ud fra, at du med rgb mener scart? Det har jeg ikke prøvet med A11'eren. Jeg kan dog sige så meget, at billedkvaliteten er lysår foran min gamle denon 2800 (jeg nu skal sælge), der jo også havde et rigtigt godt billede. A11'eren er bare suveræn!
Mht. progressive scan i PAL skal du dog være opmærksom på, at det kører i 50 HZ og kan flimre en anelse. Men hvis du f.eks. har sat det op med DVE og indstillet kontrast, lys m.fl. korret, så er der tale om minimal flimren, man kun lægger en smule mærke til ved meget lyse scener.
............
|
|
|
og hvordan jeg "kører" mellem A11 og mit tv; mener du kabel? |
|
|
Ja og nej (sikke en åndsvagt svar), jeg mener, kører du rgb via scart eller component, og hvis du kører component, kører du så progressive ? Og fortæl gerne med hvilke kabler, nu vi er inde på det. Jeg skal prøve at formulere mine spørgsmål lidt bedre. Håber det her var bedre !
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kører component (supra av3) og kører progressive.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så fik vi det på plads. Tak for det. Glæder mig til at se hvad Belden component kablet udvikler sig til.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
he...ja...skal lige samle mod til at sende checken til ham først  . Men hvis det er så godt som folk siger....tjjaaa så er det vel lækkert nok
|
| Til top |
|
| |
nimand Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|