| Forfatter |
|
mr.morton Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har en DVD afspiller med HDMI og jeg vil gerne kunne se den på min fladskærm ELLER min projektor.
Kan det gøres med sådan en her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_switc h/standard_hdmi_switch_2_vejs_759_da.html
eller skal man have en splitter ? Jeg er lige glad med at kunne se billedet på både fladskærm og projektor samtidig?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil ikke du nej. Den er beregnet til at slutte 2 afspillere til et tv/projektor og ikke omvendt. Så du skal desværre ud i en splitter.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
mr.morton Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre mig bare at det ikke vil virke. Det skyldes naturligvis nok jeg ikke aner noget om hvorledes HDMI signalet fungere.
Men oppe i mit hovede drejer sig jo bare om at der er forbindelse også er det vel ligemeget om signalet skal ind eller ud. Bare ledningen er forbundet. Meeeen som sagt nok noget med digitalt ??
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har selvfølgelig en pointe, men det er HDMIder er begræsningen her (ikke at det er digitalt). HDMI skal lave noget handshake mellem in og output som switchen/splitteren sørger for, og det virker desværre ikke begge veje. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Du har selvfølgelig en pointe, men det er HDMIder er begræsningen her (ikke at det er digitalt). HDMI skal lave noget handshake mellem in og output som switchen/splitteren sørger for, og det virker desværre ikke begge veje. |
|
|
Han har en ualmindeligt god pointe. Boksen skifter lederne mekanisk, og der er ikke behov for noget fancy elektronik for at få det til at virke. Jeg bruger en tilsvarende boks
(http://www.av-connection.dk/?PGr=850&ML=434) og den virker glimrende
til at skifte mellem fjernsynet og projektoren.
|
| Til top |
|
| |
mr.morton Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Ney_ skrev:
Du har selvfølgelig en pointe, men det er HDMIder er begræsningen her (ikke at det er digitalt). HDMI skal lave noget handshake mellem in og output som switchen/splitteren sørger for, og det virker desværre ikke begge veje. |
|
|
Han har en ualmindeligt god pointe. Boksen skifter lederne mekanisk, og der er ikke behov for noget fancy elektronik for at få det til at virke. Jeg bruger en tilsvarende boks
(http://www.av-connection.dk/?PGr=850&ML=434) og den virker glimrende
til at skifte mellem fjernsynet og projektoren. |
|
|
Så kan det være det kun er de aktive bokse der har problemer med handshake. Jeg lærer åbenbart også noget nyt en gang imellem så :) __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er flink giver du en tilbagemelding på hvordan det virker, er trodsalt en ganske billig måde at få splittet på. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
hifisalg Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Står over for samme spørgsmål, som tråden startede.
Altså skal have mulighed for at splitte et hdmi signal ud til projektor ELLER tv. I mit hoved kan jeg heller ikke se hvorfor en switch ikke skulle virke, men er der nogle der har prøvet?
fx. sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PNo=22-103&ML=434
Der står jo rent faktisk også i beskrivelsen: "2x HDMI ind/ud -> 1x HDMI ind/ud" hvilket jeg læser som at den kan fungere som: 2xhdmi ud og 1x hdmi ind...
Hvad siger I?
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifisalg skrev:
Hej.
Står over for samme spørgsmål, som tråden startede.
Altså skal have mulighed for at splitte et hdmi signal ud til projektor ELLER tv. I mit hoved kan jeg heller ikke se hvorfor en switch ikke skulle virke, men er der nogle der har prøvet?
fx. sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PNo=22-103&ML=434
Der står jo rent faktisk også i beskrivelsen: "2x HDMI ind/ud -> 1x HDMI ind/ud" hvilket jeg læser som at den kan fungere som: 2xhdmi ud og 1x hdmi ind...
Hvad siger I? |
|
|
Har du læst tråden? Du finder svaret hvis du gør det. :)
|
| Til top |
|
| |
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Du kan godt bruge en Switchbox, som den du linker til, til formålet.
Men måske skulle du overveje en med fjernbetjening eller auto-detect(skifter automatisk til den enhed som er tændt).
Bruger selv en switchbox i mit set-up og ville hurtigt blive træt af at skulle bevæge mig hen til den hver gang man skal switche i mellem enhederne.
Du skal dog være opmærksom på at der kan være handshake issues med en switchbox med auto-detect.
Endelig skal du være opmærksom på at den box du linker til er HDMI 1.3 kompatipel, og altså ikke vil virke til/med 3D Tv.
__________________ dmp
|
| Til top |
|
| |
hifisalg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak for svar.
Men er aktiv switch boks har vel en ensretttet spænding på udgangen, der med dette "omvendte formål" i stedet sender spændingen tilbage til receiver?
Kan du linke til hvilken en du har prøvet og haft succes med?
|
| Til top |
|
| |
dan.mp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifisalg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ok, tak for svar. Har nu købt en mekanisk af slagsen. Det går nok lige er skifte manuelt først...
Havde også en betænkelighed ved at købe en aktiv switch, da av-connection påpegede at en aktiv sender en spænding ud af det tiltænkte output. Dette vil ved den "omvendte" brug så sende en spænding ind i receiveren, der ligeledes sender samme spænding ud....
Ved ikke om det kunne blive et problem...?
HIlsen
|
| Til top |
|
| |