Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 14:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: En ny Luxman-fan er født! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige investeret i en Luxman L-435 - og ja, jeg ved godt, at den er fra 84, lige efter Alpine overtog det, kun lige vintage, og ja, jeg ved også godt, at den er grim i forhold til de ældre Luxman, og ja, jeg ved også godt, at den efter sigende ikke er lige så varm i lyden som de ældre Luxman.

Men den var billig, og det er den første Luxman, jeg har hørt - og nøj, hvor lyder den lækkert! Jeg synes stadig, lyden er dejlig varm, behagelig og detaljeret på samme tid - også mere end min gamle NAD 1155 + 7130 kombination. Der var åbenbart stadig detaljer i min musik, jeg ikke havde hørt, og jeg er imponeret over dens fokus på mellemtonen. Jeg skulle lige vænne mig til lyden de første 10 minutter, for neutral er den jo ikke - men den er lækker. Den giver lyst til at høre musik, og jeg er rimelig sikker på, at jeg ikke kommer til at opleve nogen lyttetræthed med denne forstærker - det kunne jeg godt opleve med "skinger" musik på min gamle forstærker, selvom NAD jo også har en rimelig varm lyd.

Jeg havde egentlig drømt om at købe en ny XTZ Class-A 100 D3 forstærker til 4000, men jeg fandt Luxman'en her til 550, og så tænkte jeg, at jeg ville prøve det - for jeg kan jo godt lide varm lyd, må jeg indrømme. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Nu er jeg vist blevet Luxman-fan, og drømmen om en spritny forstærker er helt væk - hvis jeg skulle drømme om en anden forstærker, vil det nok blive en anden Luxman

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

velkommen til klubben jeg har en luxman m6000 - babyen. er også vild med luxmans lyd
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

tillykke med købet dysterland - hvilke højtalere og hvilke signalkilder har du sat sammen med den

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
tillykke med købet dysterland - hvilke højtalere og hvilke signalkilder har du sat sammen med den

Som i signatur - PC med V-DAC, og XTZ 89 Front højttalere

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Forresten, er der nogen der ved, om de 2x110 Watt, den efter sigende skulle være på, er i 8 Ohm?

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Tillykke med øjen/øreåbneren...så kan du jo begynde at drømme om alle de andre luxman du også er "nødt" til at prøve og eje
med tiden ... Luxhygge

...det 'rør' på sig...
Til top Vis TMFH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TMFH

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det, jeg måske er mest imponeret over, er dens tilgivende afspilning af musik, der ikke er supergodt produceret. Lige nu sidder jeg og hører Moonspell: Wolfheart - det er rigtig lækker musik, men ikke superlækkert indspillet. Men nu lyder det bedre end nogensinde

Det er jo dejligt med Hifi, som ikke absolut skal afsløre fejl, så man bare kan nyde musikken

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Det, jeg måske er mest imponeret over, er dens tilgivende afspilning af musik, der ikke er supergodt produceret. Lige nu sidder jeg og hører Moonspell: Wolfheart - det er rigtig lækker musik, men ikke superlækkert indspillet. Men nu lyder det bedre end nogensinde

Det er jo dejligt med Hifi, som ikke absolut skal afsløre fejl, så man bare kan nyde musikken

så prøv at lade luxmanen stå tændt 1-2 dage måske enda lade den spille lavt imens, så kommer der en helt anden glød over musikken, ved godt det er upopulært nu hvor der er klima topmøde i hopenhagen
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes