| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen!
Jeg er lige kommet hjem fra kt radio og er ret besluttet på at købe mig et par Martin Logan højtalere.
Men for at starte fra starten må jeg nok hellere fortælle om hvad jeg har nu. mit nuværende setup består af et par
Audiovector m3 signature mk. II med superstands. En Thule AV100 forstærker. En Cambridge Dacmagic. En Pioneer PD-
S703 cdafspiller, og sidst men ikke mindst er der to computere tilsluttet.
Hvis jeg køber højtalerne i kt radio, så kan mine nuværende højtalere indgå i prisen. Hvis jeg køber Source højtaleren der
står til 20.000 kr. så kan jeg få 6.000 kr. for mine højtalere, og hvis jeg køber purity der står til 30.000 kr. kan kan jeg få
9.000 kr. for mine højtalere. Så det skal også lige indgå i betragtningen.
Lige nu hælder jeg mest til at købe purity, pga. dens indbyggede forstærker, da jeg tvivler lidt på hvor vidt thulen kan
trække dem 'ordentligt', og så sælge min thule og købe en anstændig forforstærker.
Nu har jeg så læst lidt rundt omkring omkring purity, og jeg synes jeg kan læse at de er ret svære at placere ordentligt.
Hvad er jeres erfaringer omkring det? Det rum de skal spille i er: 3,70m x 4x10m hvor jeg spiller på den korte led, så det er
ikke det største rum der er med at gøre.
Men hvad er jeres erfaringer med de to højtalere oppe mod hinanden? Jeg har kun haft mulighed for at høre source i
butikken, de lød rigtig godt i mine øre, men så kan jeg heller ikke lade være med at tænke at de blev trukket af en Mcintosh
forstærker til 50.000 kr så det er nok ikke helt det samme når de kommer hjem i min stue.
Hilsner fra
Martin logan nybegynderen
|