Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny Martin Logan. Source eller purity? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!
Jeg er lige kommet hjem fra kt radio og er ret besluttet på at købe mig et par Martin Logan højtalere.

Men for at starte fra starten må jeg nok hellere fortælle om hvad jeg har nu. mit nuværende setup består af et par
Audiovector m3 signature mk. II med superstands. En Thule AV100 forstærker. En Cambridge Dacmagic. En Pioneer PD-
S703 cdafspiller, og sidst men ikke mindst er der to computere tilsluttet.

Hvis jeg køber højtalerne i kt radio, så kan mine nuværende højtalere indgå i prisen. Hvis jeg køber Source højtaleren der
står til 20.000 kr. så kan jeg få 6.000 kr. for mine højtalere, og hvis jeg køber purity der står til 30.000 kr. kan kan jeg få
9.000 kr. for mine højtalere. Så det skal også lige indgå i betragtningen.

Lige nu hælder jeg mest til at købe purity, pga. dens indbyggede forstærker, da jeg tvivler lidt på hvor vidt thulen kan
trække dem 'ordentligt', og så sælge min thule og købe en anstændig forforstærker.
Nu har jeg så læst lidt rundt omkring omkring purity, og jeg synes jeg kan læse at de er ret svære at placere ordentligt.
Hvad er jeres erfaringer omkring det? Det rum de skal spille i er: 3,70m x 4x10m hvor jeg spiller på den korte led, så det er
ikke det største rum der er med at gøre.

Men hvad er jeres erfaringer med de to højtalere oppe mod hinanden? Jeg har kun haft mulighed for at høre source i
butikken, de lød rigtig godt i mine øre, men så kan jeg heller ikke lade være med at tænke at de blev trukket af en Mcintosh
forstærker til 50.000 kr så det er nok ikke helt det samme når de kommer hjem i min stue.

Hilsner fra
Martin logan nybegynderen
Til top Vis kennethp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethp

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis jeg var dig ville jeg få dem hjem på prøve og se om din Thule kan trække dem.

Jeg har selv ML Prodigy og de er ikke specielt svære at trækker. Jeg havde en på besøg som har et sæt ML af nyere dato ( en mindre model og kan ikke lige huske hvilken ) og hans var meget svære at trække, så da han så mine som er kæmpe store faktisk, blev han noget overrasket over hvor lette mine er at drive i forhold til hans egne. Han havde en Copland effekt som slog fra ved ikke ret højt nivaue. Den prøvede vi på mine, og kunne nemt drive dem, så det er spørgsmålet om de nye ML er blevet lidt for tung drevne, i forhold til den lidt ældre gen.

Bach4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

kennethp skrev:
Hej alle sammen!
Jeg er lige kommet hjem fra kt radio og er ret besluttet på at købe mig et par Martin Logan højtalere.

Hvad er jeres erfaringer omkring det?

Men hvad er jeres erfaringer med de to højtalere oppe mod hinanden? Jeg har kun haft mulighed for at høre source i
butikken, de lød rigtig godt i mine øre, men så kan jeg heller ikke lade være med at tænke at de blev trukket af en Mcintosh
forstærker til 50.000 kr så det er nok ikke helt det samme når de kommer hjem i min stue.

Hilsner fra
Martin logan nybegynderen

Hej - hvordan gik det så? Købte du source og hvad er dine erfaringer?

Mvh. en nysgerrig evt. kommende MARTIN LOGAN bruger...  :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes