| Forfatter |
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 12 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Logitech Transporter som jeg leger med at bruge som preamp/dac.
Hvis jeg beder den om at afspille et digital signal (fx optisk) uden der kommer et signal ind (fx slukket fjernsyn eller intet kabel monteret) er kommer der støj i højtalerne. Så snart der kommer signal ind er der ingen støj. Det er det samme på alle digitale indgange.
Er der nogen der har været ude for det, hørt om, eller evt. har mulighed for at prøve det samme med deres Transporter?
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da lige tilføje at jeg har prøvet at skifte netkabler, stikdåse, pille udstyr fra osv., men problemet bliver ved med at være der.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gør det samme...
Jeg er overbevist om at det er en software "bug". (er dog for doven til at installere en nyere udgave)
Jeg plejer bare at pause den, når der ikke er hul igennem til de digitale kilder. Så er den total tyst som graven...
Mine højttalere er ikke videre følsomme, så jeg oplever det ikke som et problem, men kan da godt høre en svag susen hvis der er stille i stuen, og signalkilderne ikke er tændt...
Men kunne da godt forestille mig at det vil være belastende hvis man har meget følsomme højttalere (og ikke "pauser" maskinen). __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror efterhånden også det er en software bug og har indrykket et indlæg i deres forum her. Mine højtalere ligger på 89dB og jeg har rimelig kraftig effektblok på (ICEPower) så jeg ved ikke om det har noget at sige. Software på både Transporter og Squeezebox Server er nyeste versioner.
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Jeg tror efterhånden også det er en software bug og har indrykket et indlæg i deres forum her. Mine højtalere ligger på 89dB og jeg har rimelig kraftig effektblok på (ICEPower) så jeg ved ikke om det har noget at sige. Software på både Transporter og Squeezebox Server er nyeste versioner.
|
|
|
89dB er jo ikke voldsomt meget, og dine Icepower burde bestemt ikke tilføje nogen former for støj...
Det er en noget ældre software jeg kører med, men da den ellers virker upåklageligt, (med undtagelse af den svage susen når der ikke er signal på indgangene) så gider jeg ikke opdatere. Jeg plejer bare at pause maskinen, når jeg slukker de digitale kilder.... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
degofedal skrev:
|
|
|
89dB er jo ikke voldsomt meget, og dine Icepower burde bestemt ikke tilføje nogen former for støj...
Det er en noget ældre software jeg kører med, men da den ellers virker upåklageligt, (med undtagelse af den svage susen når der ikke er signal på indgangene) så gider jeg ikke opdatere. Jeg plejer bare at pause maskinen, når jeg slukker de digitale kilder.... |
|
|
ICE-power støjer sindssygt meget (højfrekvent). Det er én af grundene til at noget sådant ikke kan bruges i hifi-sammenhæng...  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Friman skrev:
degofedal skrev:
|
|
|
Det er en noget ældre software jeg kører med, men da den ellers virker upåklageligt, (med undtagelse af den svage susen når der ikke er signal på indgangene) så gider jeg ikke opdatere. Jeg plejer bare at pause maskinen, når jeg slukker de digitale kilder....
|
|
|
ICE-power støjer sindssygt meget (højfrekvent). Det er én af grundene til at noget sådant ikke kan bruges i hifi-sammenhæng...

Mvh. Niels
|
|
|
Stort set alle de klasse D forstærkere jeg har haft mellem hænderne har været 100% tyst, hvis ellers resten af kæden har været det. (altså uden musik, har der ingen mislyde været fra højttalerne)
Om man så kan lide klasse D er en helt anden snak..... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
| Om man så kan lide klasse D er en helt anden snak..... |
|
|
Indtil videre er jeg meget positivt overrasket og jeg tror jeg beholder denne her... men på den anden side sagde jeg også det om min Primare for ½ år siden  Anyways så ser det ud som om Slimdevices har anerkendt min bug report her.
|
| Til top |
|
| |