Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nyt system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ltm79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 December 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Skal have opgraderet lydsiden, og vil derfor gerne have lidt kommentarer så der ryger færrest penge forgæves.

Lad mig starte fra en ende af, bruger Mediaportal og er kun interesseret i et 2.1 system. Har Subwooferen en Sunfire TS EQ-
10, og venter kun på at hifiklubben får B&W CM1 højtaleren hjem(Den har konen været med til at bestemme).

Af lydkort havde jeg tænkt mig http://www.esi-audio.com/products/julia/, det har fået gode anmeldelser (24/196) og virker
ret fleksibelt.

I de her klima tider har jeg kigget efter digitale forstærkere, og overvejede i første omgang Lyngdorf SDAI 2175, udover
gode anmeldelser har den RS232 input, så volume control kan styrer direkte fra PC'en, og varme afgivelsen skulle være
minimal så den kan pakkes væk i et skab. Når man har musik/film liggende digitalt, virker det lidt ulogisk at konvertere det
til et analog signal via lydkortet, for i forstærkeren at lave det digitalt igen. Denne konvertering kan undgås ved Lyngdorf
TDAI 2200.

Er jeg helt ude i skoven? Og er der nogen alternativer til Lyngdorf forstærkerne, B&W CM1 er trods alt forholdsvis let
spillende. Og hvordan vil det være smartest at forbinde forstærker og Subwoofer.

\Lars
Til top Vis ltm79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ltm79

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 14 December 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Er det white eller Black Gloss du venter på? for Black Gloss har vi masser af på Aaboulevarden.

Hold dig til SDAI 2175, den mer pris du skal betale for en TDAI 2200 vil være galmatias set i forhold til at det er "kun" er at par CM1'er du skal spille op. Tror ikke du vil få den helt store ekstra lydoplevelse ved at spænde en TDAI 2200 for (selvom den lyder fantastisk) begrænsningen vil her altså være dine CM1'er. SDAI'en lyder stadig fantastisk godt selvom du vil bruge annalogt input. Men det afhænger selvfølgelig ligeså meget af kvalitetten ved D/A i dit lydkort .

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

ltm79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Sendt: 14 December 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

C_Baune

Det er de hvide CM1'ere der ventes på, og tak for rådet med 2175 iforhold til 2200.

\Lars
Til top Vis ltm79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ltm79

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 14 December 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Ja der er lidt ventetid :-) Kommer først på hovedlageret 29.12.09 desværre

Var så lidt

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes