| Forfatter |
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge. Jeg hjælper en kammerat som ikke går op i hifi, men som elsker god lyd, med at sammensætte et anlæg, men da jeg ikke selv har hørt de omtalte produkter; kun læst en masse, ville jeg være glad for jeres mening om hvilke højttalere der ville være fede til en Thule IA100 integreret forstærker. Han hører meget forskelligt musik - alt lige fra CV Jørgensen, omkring Animal Collective, til Dr Dre. Hans værelse er omkring 15-20 kvm. og han kommer fra et plastic konfirmationsanlæg fra Sony eller lignende, så hans kilde bliver hans computer til at starte med. Senere kunne han købe en Dacmagic og køre balanceret til forstærkeren. Han er ret vild med min kammerats vintage Luxman setup, så Thule ligger vist lidt i den anden voldgade mht. hvilken klang systemet har, så derfor tænker jeg at det ville være godt med nogle højttalere med en lidt varm klang, til at korrigere lidt for den meget analytiske lyd som jeg har læst Thule-produkter har. Indtil nu har jeg kigget på disse to par højttalere: Audio Note ax-2: http://www.dba.dk/audio-note-ax-two-valnoed/id-63601790/ Snell E/III: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=137250 Er det nogle dårlige forslag? Har I nogle andre forslag i nogenlunde samme prisleje? (Højttalerne må meget gerne være at finde i København, da han ikke har mulighed for selv at køre efter dem.) Al kritik er velkommen!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig enig med dig. Nogle højttalere med en dejlig varm klang tror jeg også kunne være godt. Ellers kunne det godt blive en kedelig omgang.  Udover de nævnte kunne Vienna Acoustics og Kef være en mulighed. Har selv Vienna og det spiller varm og en tand "bamset". Men lækkert. Det Kef jeg har hørt kan jeg huske havde en rigtig flot varm mellemtone som virkelig gav stemmer glød.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du nogle specifikke Kef modeller som du kan foreslå? Jeg kender nemlig ikke selv til det mærke.
Vienna tror jeg er liiiige dyrt nok. :)
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være rimeligt billigt og det bedste skal drives ud af Thulen (i små lokaler) vil jeg klart anbefale Avance Signature 3 MK0-III.
Komboen er giftig og et godt sted at starte.
|
| Til top |
|
| |
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
66'ern er ikke specielt egnet i 10-15m2 lokaler og 2*R50 koster næsten det samme som et brugt sæt Signature 3 og yder max. 20% af denne. Signature 3 har også den fordel at den let kan gensælges.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Kender du nogle specifikke Kef modeller som du kan foreslå? Jeg kender nemlig ikke selv til det mærke.
Vienna tror jeg er liiiige dyrt nok. :)
|
|
|
Nej. Kan ikke huske hvad du modeller jeg har hørt hed  Kan være med på at DLS R55 kunne være et godt bud. Godt med vvellyd for pengene. Et sæt Dali Grand Coupe kunne også være go lydmæssigt tror jeg. Et sæt 2hand Vienna Haydn kan fået for under 4k. Billigt imo hvis man er til den lyd. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Skal det være rimeligt billigt og det bedste skal drives ud af Thulen (i små lokaler) vil jeg klart anbefale Avance Signature 3 MK0-III.
Komboen er giftig og et godt sted at starte. |
|
|
De ser fede ud, men kan ikke finde nogle brugte til salg. Har du hørt andet sammen med Thule IA100? Har du selv ejet nogle af delene?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
De ser fede ud, men kan ikke finde nogle brugte til salg. Har du hørt andet sammen med Thule IA100?
Har du selv ejet nogle af delene?
|
|
|
Ja... Der har nok været 25 sæt incl. DIY højttalere koblet på IA100B gennem tiden, men få har som Signature 3 og 8 sat sig i hukommelsen. Det er år siden jeg solgte setupet så jeg er rimelig neutral
Et velholdt sæt Avance Signature 3 er noget af det bedste du pris/performance kan hente på brugtmarkedet og de ses da jævnligt til salg. Dali's Coupe er i samme segment lydmæssigt - og med unikt flot design - koster også en del mere brugt.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Dennisk skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
De ser fede ud, men kan ikke finde nogle brugte til salg. Har du hørt andet sammen med Thule IA100?
|
|
|
Ja... Der har nok været 25 sæt incl. DIY højttalere koblet på IA100B gennem tiden, men få har som Signature 3 og 8 sat sig i hukommelsen. Det er år siden jeg solgte setupet så jeg er rimelig neutral
Et velholdt sæt Avance Signature 3 er noget af det bedste du pris/performance kan hente på brugtmarkedet og de ses da jævnligt til salg. Dali's Coupe er i samme segment lydmæssigt - og med unikt flot design - koster også en del mere brugt.
|
|
|
dali grand coupe tror jeg kræver en bedere forstærker for at den virkelig synger, ikke fordi at thule er dårlig, men de er designet til at matche dali's high-end forstærker sæt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Dali forstærkerserie tænker du på?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Hvilken Dali forstærkerserie tænker du på? |
|
|
Dali lavede et ref forstærker sæt, forforstærkeren kan jeg ikke huske hvad hed, men effekten hed Gravity, prøver lige at søge i forumet, det kan være jeg kan finde et billede. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Dennisk skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dem vil jeg holde øje med. Hvad ville være en rimelig pris for sådan et sæt? Nogen som har nogle kommentarer til mine Audio Note/Snell forslag?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Mik112 skrev:
|
|
Dali lavede et ref forstærker sæt, forforstærkeren kan jeg ikke huske hvad hed, men effekten hed Gravity, prøver lige at søge i forumet, det kan være jeg kan finde et billede. |
|
|
Jaja... Men det setup til 100K var vist ikke myntet på Coupe til 10K! 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
dan a. skrev:
Mik112 skrev:
|
|
Dali lavede et ref forstærker sæt, forforstærkeren kan jeg ikke huske hvad hed, men effekten hed Gravity, prøver lige at søge i forumet, det kan være jeg kan finde et billede. |
|
|
Jaja... Men det setup til 100K var vist ikke myntet på Coupe til 10K!  |
|
|
Både ja og nej, hele dali grand serien er udviklet med dette sæt som ref., husk på at da dali grand kom på gaden, var det top modellen. Ved at KVK (Kurt von kubic) brugte dali detal/gravity og dali grand diva, har aldrig selv hørt det, men det er et meget berygtet anlæg da KVK stadig var medlem her på h4a. Generelt set så er grand serien krævende over for hvilken forstærker de bliver paret med, diva er dog den mest kritiske efter min mening. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jorden kalder bzzzz.... bzzzzz.
Mener tråden startede med noget betaleligt og PC blev også nævnt 
|
| Til top |
|
| |
Super V Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller med min IA100 på et sæt Dali Grand Coupe, og det kører ret godt sammen... Dog Har jeg et ekstra anlæg, som klarer de mere voldsomme lydstyrker:-)
|
| Til top |
|
| |