Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Beogram 8002 problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plng
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 15 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej eksperter

Jeg har arvet en beogram 8002 (sammen med beocord8004 og beomaster6000) så egentlig er jeg jo heldig nok. Den har dog et par ting jeg vil
høre om der er nogle her der kan give lidt hjælp til:

1) Låget over pick-up'pen er gået af - limen/skummet var simpelthen blevet opløst. Ved I hvad man kan gøre ved det? Er der reservedele eller
skal man ud i noget superlim??

2) Der er en mis-lyd (vrum-vrum-vrum) når skiven går i gang - hvad kan det være?

3) Play-knappen bringer kun pick-up'pen halvvejs til skiven. Den kommer over PU børsten, men ikke meget længere.

4) Når pick-uppen så er bragt heeelt ind over skiven er det ikke altid at play får pickuppen ned på skiven

5) Stop knappen er ikke rasende stabil heller


Så den er jo ikke meget bevendt andet end til pynt lige nu

Nogen ideer??


Til top Vis plng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plng
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 15 December 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Problemet med låget hvor "klister skummet" er gået i opløsning, er et kendt B&O problem. Jeg har selv det samme problem på et par Beogrammer, dog ikke med selve låget; men med det lille metallåg over armen - jeg desværre ikke endnu fundet det rette middel til at lime med, så håber der kommer en god ide her.

Dine øvrige problemer skyldes alle alder og snavs. Så en hovedrengøring og smøring af lejer og arm-mekanik vil helt sikkert bringe dig langt. Er du fiks på fingrene og ikke bange for at gå igang med lidt kompliceret finmekanik, er det muligt selv at bringe tingene i orden, ellers må du ud og have professionel hjælp. Jeg ved der er en gut i det københavnske, som er ekspert i gammelt B&O, så ham vil jeg anbefale dig at få fat i. Jeg sender dig lige en PM med kontaktoplysninger til B&O eksperten.

Gramofonen er - hvis ellers pickup'en er i orden - af en kvalitet, som det absolut er værd at investere lidt håndøre i.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:

Gramofonen er - hvis ellers pickup'en er i orden - af en kvalitet, som det absolut er værd at investere lidt håndøre i.

Hørt!



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
plng
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har været ude med Beogram'men hos eksperten og glæder mig til et overslag på arbejdet.

Vi talte der om låget der er gået af. Han har haft held med at:

Rense al det gamle 'gummisnask' fra både plade over PU og den lille plade som den var klistret på.

Derefter måle op med almindelige spændskiver så højden passer med selve grammofon låget.

Når det så er på plads - så bruges alm. araldit/superglue til at fæstne pladen.

Til top Vis plng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plng
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

plng skrev:
Hej

Jeg har været ude med Beogram'men hos eksperten og glæder mig til et overslag på arbejdet.

Vi talte der om låget der er gået af. Han har haft held med at:

Rense al det gamle 'gummisnask' fra både plade over PU og den lille plade som den var klistret på.

Derefter måle op med almindelige spændskiver så højden passer med selve grammofon låget.

Når det så er på plads - så bruges alm. araldit/superglue til at fæstne pladen.



Meget fint trik - jeg har siden været i kontakt med B&O, og har fået at vide, at det originale tape stadig kan fåes. Skal bare bestilles gennem en B&O forhandler, tapen har varenummer: 3947685

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes