Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Head-Fi Amp. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg er meget ny i forhold til head-fi, men rimeligt garvet hvad HiFi angår.

Jeg har netop anskaffet mig et Sony MDR-SA5000 da jeg har læst mig til at de skulle have en yperlig detajleformåen og hastighed.

Da jeg spiller på Martin Logan elektrostater tænkte jeg at de kunne være en god start på head-fi verdenen.

Jeg har spillet på dem via min Denon AVC-A1SE som har udgang til høre bøffer.

Min kilde er min HTPC og flac, hvor Denon'en virker som DAC 24/96.

Mit spørgsmål til jer garvede er om der en i nærheden af Vejle der bruger en dedikeret headphone amp, og gerne med rør, så jeg evt. kunne få en lytter via mine egne bøffer.

Jeg brygger selv øl, og tager gerne et par stykker med vi kunne nyde under lytteren

Lad mig høre fra jer, også hvis nogen har erfaringer med AVC-A1SE / Headphoneamp.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Selv ejer jeg et sæt SA-5000, og et godt råd er at vælge en forstærker med rør og en lidt mørk lyd, da bøfferne er komplet det modsatte.. så kan du udligne lidt, og få noget rigtigt godt ud af det..

Hvordan oplever du selv lyden i dem ?.. er de meget lyse til din smag ? er de fine ? er der bas nok eller mangler der bas ?' Selv kan jeg godt lide dem. Specielt med nogle bastunge rør i min forstærker syntes jeg at de er rigtigt gode. På en solidstate forstærker lyder de også fedt, der er virkeligt klarhed og fart over feltet, men ret hurtigt syntes jeg også at det bliver for meget af det gode..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det er også klart min opfattelse at de ville stå godt med noget rør, derfor skrev jeg også "gerne med rør".

Jeg oplever også lyden lige vel til den lyse side og med lidt basunderskud. Til gengæld er der fin opløsning og detaljering. Jeg har lidt svært ved at finde ud af dybde og bredde i musikken, da ørebøffer vel i sig selv præsenter "stage" på en anden måder, eller hva'?

Når jeg skifter fra Sony'erne og til mine elektrostater + sub, mangler jeg klart noget i bunden, og her tænker jeg ikke så meget på lydtryk, men mere at jeg mangler 10-20 hz nedefter. Der er dog en fin definition af det nedre register, hvor der meget fint lader sig høre når der arbejdes på f.eks. en basguitar. 

Dernæst er soundstage noget anderledes, men her skal jeg nok have lidt mere lyttetid for at kunne definere hvad forskellen er.

Byggekvaliteten føles rigtig god på nær bøjlen over hovedet hvor jeg mener man skulle have polstret på en anden måde end de har gjort. Man mærker forholdsvist tydeligt de 2 plast stykker der holder stoffet på plads, her burde man have brugt de sidste 200.- på en lille polstring efter min mening. 

Jeg håber stadig på at der kommer nogle bud på hvor jeg kunne høre mine bøffer på noget head-amp. grej, og evt. hvilken butik jeg måske kunne besøge for at få min nysgerighed styret.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 December 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Det er ret begrænset med forretninger der sælger headamps her i DK.. Specielt hvis det skal være med rør..

I tapeconnection kan du få en Musical fidelity V8.. De skulle være ganske hæderlige, specielt med nogle opgraderede rør. Faktisk er jeg lidt i tvivl om det er rent rør, eller en hybrid (dvs rør i indgangen og solid state i udgangen)

Headaudio.dk har også nogle stykker, men det er ikke nogle jeg personligt kender til..

Det du gør, er at slukke højtalerne og lade sub'en køre imens du har hørebøfferne på..  Det duer bare ikke så godt hvis man bor i lejlighed, eller hvis pointen i bøfferne er at man ikke skal larme så meget :D

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Har jeg selv tænkt på at prøve, men et kredsløb slår alle udgange osv. fra når men sætter jack stikket i hovedtlf. udgangen.

Chevy

Mit Surround

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes