Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilke hovedtlf måler sig med gode in-ear (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 December 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have fundet et par hovedtelefoner til en gave budget er ca. kr. 1500,-

Hvad skal man op i af hovedtelefoner for at få noget der er mindst ligeså godt som f.eks. et par Sennheiser IE-8 In-Ear?

Vil f.eks. Sennheiser HD595 eller Grado 125 eller 225 give ”bedre” lyd selv om prisen er lavere eller følges pris og ydelse nogen lunde ad ved hovedtelefoner kontra in-ear?

Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 December 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg skal have fundet et par hovedtelefoner til en gave budget er ca. kr. 1500,-

Hvad skal man op i af hovedtelefoner for at f� noget der er mindst liges� godt som f.eks. et par Sennheiser IE-8 In-Ear?

Vil f.eks. Sennheiser HD595 eller Grado 125 eller 225 give ”bedre” lyd selv om prisen er lavere eller f�lges pris og ydelse nogen lunde ad ved hovedtelefoner kontra in-ear?

Tja det kommer helt an på hvad du mener med god lyd. Eks Grados lyd er god, men slet ikke som sennheisers lyd.

Er du blot på udkig efter nogen som lyder som IE8 eller? For tror ikke du kan finde nogen som lyder præcis sådan.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 17 December 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig fundet nogle full-size hovedtelefoner, der kan gengive mikrodetaljer på samme måde som In-ears kan.... Og IE8
er en super In-ear. Så hvis du skal have noget bedre end dem skal du virkelig hoste mange penge op.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg har aldrig fundet nogle full-size hovedtelefoner, der kan gengive mikrodetaljer på samme måde som In-ears kan.... Og IE8
er en super In-ear. Så hvis du skal have noget bedre end dem skal du virkelig hoste mange penge op.

Ok så må jeg i tænke boksen igen. Det skulle gerne opleves som en opgradering når hun lytter til hovedtelefoner hjemme på anlægget frem hendes IE8 på sin Cowon S9 ellers kan hun lige så godt bruge sine IE8.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 17 December 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

For 1500,- ... jeg ved ikke hvilken hovedtelefon det skulle være? Beyerdynamic DT-880 måske.... Hun vil selvfølgelig få en
anden oplevelse lydmæssigt - men om den vil være bedre end IE8 ved jeg ikke. Jeg husker bare IE8 som værende rigtig
gode da jeg hørte dem til sidste Head-fi meet...

...måske der er andre der har et bud

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Ja de må gerne lyde anderledes end IE8, men mindst på "samme" niveau. Jeg regner med at købe over nettet så de kan selvfølgelig byttes hvis hun ikke kan lide dem.

Hun er i øvrigt ikke utilfreds med sine IE8, og er på det sidste begyndt at lytte til dem frem for sine gulvhøjtalere når hun er hjemme og har så ønsket sig et par hovedtelefoner.

Men hvis der er konsensus om at man generelt ikke får mere for pengene end ved In-Ear og jeg f.eks. skal op på RS 1 er det uden for budgettet. DT-880 kan jeg se er 2.200,- lidt i overkanten men måske ...

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Ja de m� gerne lyde anderledes end IE8, men mindst p� "samme" niveau. Jeg regner med at k�be over nettet s� de kan selvf�lgelig byttes hvis hun ikke kan lide dem.

Hun er i �vrigt ikke utilfreds med sine IE8, og er p� det sidste begyndt at lytte til dem frem for sine gulvh�jtalere n�r hun er hjemme og har s� �nsket sig et par hovedtelefoner.

Men hvis der er konsensus om at man generelt ikke f�r mere for pengene end ved In-Ear og jeg f.eks. skal op p� RS 1 er det uden for budgettet. DT-880 kan jeg se er 2.200,- lidt i overkanten men m�ske ...

Det der med niveau er svært synes jeg, og et par dt880 er super gode, men så skal du jo også have en forstærker osv.
Har du overvejet bare at prøve et par superlux?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Et par superlux hd681 og et par hd66, så kan i tage på hotel for den sidste tusse, du kan evt tage et par HD330 med og stadig have til en god middag i overskud..

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Et par superlux hd681 og et par hd66, så kan i tage på hotel for den sidste tusse, du kan evt tage et par HD330 med og stadig have til en god middag i overskud..

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med her. Din anbefalding er at jeg skal købe tre forskellige?

Jeg søger ikke mest value for pengene, men det bedste jeg kan få for pengene. Så hvis vi ser helt bort fra prisen så mener du at jeg vil få mere vel lyd fra en hd681 end fra en af de ovennævnte?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv mere til HD660 som er lukket, men begge modeller spiller rigtigt godt, også hvis vi ser bort fra prisen.

Lydkvaliteten på de modeller jeg har ligger på DT-880s niveau, måske en anelse under

Fordelen med 3 modeller er åbenlys, de lyder alle sammen forskelligt og egner sig bedre til noget musik end andet og så kan man vælge den man er i humør til..

Samtidigt får du evt. råd til en fornuftig forstærker som f.eks en af de 1000 kroners DAC/AMPs der vælter op ad jorden lige for tiden..

Går du ud og høvler 2000 af på et par DT880 og så sætter dem til en bærbar, kan du lige så godt smide pengene ud af vinduet, gode hørebøffer kræver ordentlig forstærkning.

Cowon og IE8 er et rigtig lækkert sæt, som du skal bløde en del for at overgå.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Nu skal de ikke sluttes til en bærbar, men en receiver men hvis det stadig ikke er godt nok så er DT-880 nok ikke vejen.

Jeg tror jeg prøver med et par HD681 og så en forstærker. Så har hun om ikke andet en forstærker og kan hun ikke lide HD681 så beholder jeg dem og hun må få et par andre bøffer ved en anden lejlighed.

Vil en forstærker i 1000 kr. klassen være bedre end en receiver i den bilige ende? Nogen bestemt du kan anbefalde?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Det skulle jeg bestemt mene den er, selv står jeg lidt og vakler mellem to en der hedder Aune og så musicland monitor, begge ligger omkring 1000 kroner kan sluttes til digitalt/USB/linein, den har også linout hvis du vil prøve den på dit almindelige anlæg..

Selv har jeg en Zero, som jeg er godt tilfreds med, men de nye skulle være væsentligt bedre..

Hvis du vælger 681 så køb et par velour puder fra AKG til dem, lidt luksus skal hun jo have..

Jeg kender en gut der laver et lille filter til HD681 og har velourpuder til dem, så de lige får lidt ekstra, hvis du vil have hans addresse så send mig en PM, jeg mener at de kommer op i omkring 35 € i alt..

MSK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 December 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

@Techtrino - du skriver at "Grados lyd er god men slet ikke som Sennheisers". Er det muligt at beskrive denne forskel? (Har selv haft Grado i årevis og har faktisk aldrig hørt et par Sennheiser af god kvalitet).
Til top Vis MSK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSK1

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Grado tæver dine trommehinder, Sennheiser masserer dem, begge dele er fint, alt efter humør og smag..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Grado t�ver dine trommehinder, Sennheiser masserer dem, begge dele er fint, alt efter hum�r og smag..

hehe det kan man godt sige

Altså grado har ingen soundstage og er derfor meget upfront, sennheiser er generelt set sværere at beskrive, men i mine ører er eks. senn 650 lidt tunge i det og mørke i lyden. Men altså det er svært at beskrive, du skal bare høre et par eks. senn 650 så vil du også se det som nat og dag når du kommer fra Grado.

MSK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 December 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Ok. "Tunge og mørke" - det lyder ikke umiddelbart særlig positivt, specielt ikke når man medtænker prisen for 650'erne.

"Upfront" er i mine ører positivt. Desuden sætter jeg pris på Grados "full body"-lyd. Det sidste jeg vil have er noget, der er tyndt i lyden. Men komforten er jo ikke just Grados stærke side, og det er egentlig primært derfor jeg overvejer at prøve noget andet. Og var så bare nysgerrig mht. de angiveligt store forskelle ml. Grado og Sennheiser.

Til top Vis MSK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSK1

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 December 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

MSK1 skrev:

Ok. "Tunge og mørke" - det lyder ikke umiddelbart særlig positivt, specielt ikke når man medtænker prisen for 650'erne.

"Upfront" er i mine ører positivt. Desuden sætter jeg pris på Grados "full body"-lyd. Det sidste jeg vil have er noget, der er tyndt i lyden. Men komforten er jo ikke just Grados stærke side, og det er egentlig primært derfor jeg overvejer at prøve noget andet. Og var så bare nysgerrig mht. de angiveligt store forskelle ml. Grado og Sennheiser.

Har selv nogle HD580'ere med HD650 grills og kabel, og har nogle Grado SR325i, og må sige at Sennheiserne er bedst til afslappende musik, f.eks noget Eminem og Enya osv. hvorimod Grado'erne er bedre til den musik som SKAL være upfront, f.eks Bohemian Rhapsody og We will rock you, osv...
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Thomas*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008
Sendt: 28 December 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Måske lidt sent, men alligevel:

Jeg kender ikke selv IE8er sikkert lyder rigtig godt. MEN, det undrer mig at holdningen generelt er at der skal væsentligt dyrere full size til end IE8. Det kommer selvfølgelig an på hvad man er ude efter, men efter min hørelse har full size væsentligt bedre/større soundstage og kan have et punch, som jeg ikke tror findes i IEM.

Full size har bl.a. den fordel at øret anatomi spiller en rolle for lydoplevelsen, og det giver mulighed for en mere naturtro lydoplevelse, frem for højtaleren i øret som i sagens natur er særligt kunstig. Når det så er sagt er jeg selv voldsomt imponeret over Yuin's OK2, som bare er en lille ear bud, der lyder fantastisk (forstærket) og på nogle punkter bedre end full size...

Lige nu lytter jeg til Denons 1001 og lidt gammelt Beatles, og de lyder rigtig godt (begge to), selvom bassen er lidt overdrevet.

Venligst Thomas

Til top Vis Thomas*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas*

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Nu valgte manden jo et par høretelefoner til 19 €, så jeg forstår ikke helt hvad du mener..

Men er det mikrodetaljer fra IEM du ønsker skal du op i nogle ret dyre fullsize bøffer, det andet kan hurtigt opnås, ofte lidt billigere end IEM.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes