Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lehmann (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har i lang tid været lidt hooked på Lehmanns Black Cube Linear, så nu var der ingen vej udenom længere. Jeg blev nødt til at bestille en

Den er så ankommet i dag, så nu bliver det spændende om den er bedre end min Tandberg!

Lytteindtryk følger i løbet af weekenden ....

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Spændende spændende... Det er jo en dyr sag, så den bør vel performe glimrende.. Hvilke bøffer skal den kobles med ? Det var noget HD650 ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jeg følger nysgerrigt med her
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 December 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

slettet.
Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:
Buyer no 1 skrev:

Jeg har i lang tid været lidt hooked på Lehmanns Black Cube Linear, så nu var der ingen vej udenom længere. Jeg blev nødt til at bestille en

Den er så ankommet i dag, så nu bliver det spændende om den er bedre end min Tandberg!

Lol hvor har du købt den hende, Forhandler i dk eller de?. Jeg savler også for at få en.

Google er din ven. Gode gamle Thomann har dem  http://www.thomann.de/dk/hovedtelefonforstaerkere.html

fm_Nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 December 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Spændende at høre din dom, kan næsten ikke vendte.

Jeg har bestilt en Lehmann Black Cube Linear USB den 26 November, men den er stadig ikke kommet, men jeg håber stadig på julemanden .

Jeg har bestilt min hos : Pladekisten Jægergårdsgade 69, 8000 Århus C, Tel.: +45 8676 0082, email : kontakt@pladekisten.dkde er af lehmannaudio angivet som den dansk distributør.

Til top Vis fm_Nord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fm_Nord

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Spændende spændende... Det er jo en dyr sag, så den bør vel performe glimrende.. Hvilke bøffer skal den kobles med ? Det var noget HD650 ?

De skal kobles med mine Beyer DT 880.

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2009 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Serritzlev skrev:
Buyer no 1 skrev:

Lol hvor har du købt den hende, Forhandler i dk eller de?. Jeg savler også for at få en.

Google er din ven. Gode gamle Thomann har dem  http://www.thomann.de/dk/hovedtelefonforstaerkere.html

Jeps, og det er der den er købt. I den anledning er det værd at bemærke, at Thomann kun har pro udgaven. Dvs. xlr-indgange og ingen pre-out. Så hvis man skal anvende den som forforstærker, skal man have fat i versionen med rca-indgang.

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det viste sig at være lidt mere tidskrævende end jeg havde forventet , men her er lidt foreløbige indtryk.

Først og fremmest var det et spørgsmål om, hvorvidt Lehmann’en ville være en væsentlig forbedring i forhold til min Tandberg. Det tog ikke ret lang tid at afgøre. Allerede ved første lyt på Lehmann’en var det tydeligt, at den repræsenterede en helt anden klasse. Så herefter har jeg kun lyttet til Lehmann’en.

Det første jeg lagde mærke til var bassen. Umiddelbart virker den meget detaljeret og med den helt rigtige attack. Marcus Miller’s basspil står tydeligt frem. Laurie Andersons My Compensation er ikke helt til ug, men det var heller ikke forventet. Til tider virker bassen måske næsten en anelse for dominerende, men det er i høj grad et spørgsmål om hvilken slags musik jeg spiller. Det næste jeg lægger mærke til er homogeniteten. Bortset fra bassen er der ikke noget der skiller sig ud, hverken i den ene eller den anden retning. Det virker som om alting er tilstede i netop det omfang det skal være. Og dog, på nogle indspilninger virker diskanten en smule spids, og med en lidt begrænset udklingning. Et andet kabel synes at afhjælpe det lidt, uden det dog bliver rigtig godt. Til gengæld virker det som om, at jo flere timer den får lov at spille, jo bedre bliver det.

En af de ting der har gået igen i de anmeldelser jeg læst af Lehmann’en, er at den opleves som meget ”smooth” i sin spillestil. Med fare for at det udtryk ikke er særligt entydigt, kan jeg kun bekræfte at det også er mit indtryk. En klang der klart er til den varme side, en anelse tilbagelænet, og med en meget kontrolleret måde at gengive på. Ikke helt så ”lækker” som rør-lyd, men heller ikke så ”demonstrativ” som jeg oplever fx Mark Levinson eller Krell kan være det. Det betyder, at jeg ikke synes at fx Rammstein fungerer optimalt på denne forstærker (eller jeg burde måske skrive i denne kombination af forstærker og hovedtelefoner), mens jazz og blues generelt gengives helt som jeg foretrækker det. Vokaler gengives med en høj grad af nærvær (med Johnny Cash var det næsten for meget, da stemmerne jo pludselig er inde i ens hoved), og jeg fornemmer den vibration i lyden som jeg finder karakteristisk for især messingblæsere. Masser af detaljer, uden at det bliver til en ”røntgenundersøgelse”, og masser af dynamik.

Efter at have spillet omkring tyve timer på forstærkeren begyndte jeg at overveje, om det i virkeligheden måske var signalkilden der nu satte begrænsningerne. Jeg anvender en Squeezebox 3 som signalkilde, i helt standard udgave. Så der var ikke andet for, end at prøve at koble Lehmann’en på Transporteren inde i stuen, i stedet for. Og ja, det var noget helt andet. Nu er bassen helt som den skal være, uden på nogen måde at virke dominerende. Diskanten har meget bedre udklingning, om end det stadig ikke er helt på niveau med hvad jeg ellers har hørt. Men måske det er et spørgsmål om tilspilning af forstærkeren.

Det var det umiddelbare indtryk. Samlet set er jeg meget tilfreds med opgraderingen, og jeg er spændt på om forstærkeren udvikler sig efterhånden som den får spillet nogle flere timer.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den, og tak for lytteindtrykkene. Det lyder jo generelt meget positivt. Tror du skal give den ca 200 timer, før du helt kan regne med den.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad er det for en Tandberg-forstærker du bruger som headphoneamp?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Det er en 3018 A. Det er faktisk en forforstærker, men med hovedtelefonudgang med separat volumekontrol.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Ok
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

fm_Nord skrev:

Spændende at høre din dom, kan næsten ikke vendte.

Jeg har bestilt en Lehmann Black Cube Linear USB den 26 November, men den er stadig ikke kommet, men jeg håber stadig på julemanden .

Jeg har bestilt min hos : Pladekisten Jægergårdsgade 69, 8000 Århus C, Tel.: +45 8676 0082, email : kontakt@pladekisten.dkde er af lehmannaudio angivet som den dansk distributør.

Er din Lehmann kommet frem? Og i så fald, hvad synes du om den?

fm_Nord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej Buyer no 1

Nej, den er ikke kommet. Lehmann oplyser at nogle af de komponenter der anvendes til enheden er i restordrer, og at de ikke vil gå på kompromis og anvende andre komponenter.

Pladekisten, der hvor jeg har bestilt den, har rykket adskillige gange. Lehmann sagde i mandags, er den er klar og vil blive sendt. Så jeg forventer af få den sidst på ugen.

Til top Vis fm_Nord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fm_Nord

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes