Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kan jeg få bedre kvalitet ud af mit tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 20" Schneider billig-tv- 4-5 år gammelt.
Har lige anskaffet mig en Marantz DV4300 dvd-afspiller - og jeg vil høre, hvad mit fjernsyn understøtter - altså, kan jeg få bedre billede?

Lige nu er den tilsluttet således:
Fra dvd-afspilleren har jeg ført audiokablerne over til en indgang på min stereo-forstærker. Så har jeg ført video-out udgangen fra min dvd-afspiller (composite) over i en scart-adapter jeg har siddene i mit fjernsyn - det er den jeg bruger, når jeg ser film osv fra computeren. Kablet fra dvd-afspiller til fjernsyn er egentlig det kabel der er beregnet til fjernbetjeningen, men det virker tilsyneladende fint nok, og det ligner det rigtige kabel.

Det ser faktisk lækkert ud, men jeg vil lige være sikker på, at der ikke er mere at hente - f.eks. ved at bruge component->scart, men jeg aner ikke om mit fjernsyn understøtter det - den eneste indgang der er, er til et scartstik.
Der er også en s-video (svhs) indgang i scart-adapteren, men hvis jeg prøver at sende i s-video fra min computer, bliver billedet sort-hvidt - så jeg regner ikke med, at tv'et understøtter det.

Er der nogen der kan rådgive mig?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Tja, du kunne f.eks. prøve at droppe scart adapteren også køre fra dvd'ens scart til tv'ets scart. Der er faktisk mange tv (selv blandt de lidt ældre) som understøtter rgb gennem scart. Men du kan helt sikkert glemme alt om component da man normalt skal op i en 10000 kr før modellerne begynder at understøtter prog. scan.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes