Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeeze Box duet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 December 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået mig en Logitech Squueze Box duet, Opsætningen gik egentlig også strygende, og både Receiveren og Afspilleren har koblet sig på mit trådløse netværk fra Yousee, det virker lige umiddelbart, også dog ikke..

Jeg kan gå ind i Kunstner, og Album, og se alt mit musik på computeren, men lige så snart jeg forsøger at gå ind i mappen "Musikmappe" hvor alle mine filer sku ligge, så tænker afspilleren MEGET længe, og derefter bliver jeg kastet af forbindelsen... Og skal så reset begge objekter for at få det til at virke igen... Hvad gør jeg forkert? - Har forsøgt at opdatere men uden held..

Min PC er koblet til routeren med kabel, og Logitech Receiveren har forbindelse via trådløst til routeren..

Derudover har jeg problemer med at de covers som afspilleren skal vise, typisk viser det samme cover på alle sange? Jeg har forsøgt at slette alle covers på computeren, men uden held..

På forhånd tak

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 December 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

jkk1989 skrev:
Jeg har fået mig en Logitech Squueze Box duet, Opsætningen gik egentlig også strygende, og både Receiveren og Afspilleren har koblet sig på mit trådløse netværk fra Yousee, det virker lige umiddelbart, også dog ikke..

Jeg kan gå ind i Kunstner, og Album, og se alt mit musik på computeren, men lige så snart jeg forsøger at gå ind i mappen "Musikmappe" hvor alle mine filer sku ligge, så tænker afspilleren MEGET længe, og derefter bliver jeg kastet af forbindelsen... Og skal så reset begge objekter for at få det til at virke igen... Hvad gør jeg forkert? - Har forsøgt at opdatere men uden held..

Min PC er koblet til routeren med kabel, og Logitech Receiveren har forbindelse via trådløst til routeren..

Derudover har jeg problemer med at de covers som afspilleren skal vise, typisk viser det samme cover på alle sange? Jeg har forsøgt at slette alle covers på computeren, men uden held..

På forhånd tak

Du skal ikke vælge "Musikmappe" til at afspille. Det er en filstruktur du ser - og ikke indholdet af SC databasen. Ved ikke hvorfor de har valgt at vise det menupunkt som standard...Under alle omstændigheder vil den indgang være noget langsom. Den timer dog ikke ud hos mig, men der er så måske en forskel på at køre kablet til receiveren.

Hvorfor ville du egentligt ind i "Musikmappe" til at starte med? Du har jo den rigtige adgang til at fungere (fx under "Albums" eller "Kunstner").

Covers kan være embedded i filerne (TAGS). Prøv at se om ikke det er tilfældet. Ser du samme cover ved alle albums? Og hvilket cover er det?

Evt prøv at genopbygge SC databasen (rescan).

--

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 December 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

jkk1989 skrev:

På forhånd tak

Du skal ikke vælge "Musikmappe" til at afspille. Det er en filstruktur du ser - og ikke indholdet af SC databasen. Ved ikke hvorfor de har valgt at vise det menupunkt som standard...Under alle omstændigheder vil den indgang være noget langsom. Den timer dog ikke ud hos mig, men der er så måske en forskel på at køre kablet til receiveren.

Hvorfor ville du egentligt ind i "Musikmappe" til at starte med? Du har jo den rigtige adgang til at fungere (fx under "Albums" eller "Kunstner").

Covers kan være embedded i filerne (TAGS). Prøv at se om ikke det er tilfældet. Ser du samme cover ved alle albums? Og hvilket cover er det?

Evt prøv at genopbygge SC databasen (rescan).

--

Musikmappen er skam meget anvendelig. Hvis du har et meget stor musikbibliotek tager en scanning lang tid. Når du ligger et nyt album ind i din musikmappe, kan du altid afspille den derfra, inden du måske laver en scanning om natten.....

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 December 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Jeg bruge nu også tit "Musikmappe" oversigten, og jeg har ikke oplevet, at den er langsommere end de øvrige oversigter - jeg har ca 2.300 albums med ialt ca 27.000 titler.

Min Squeezeserver er også forbundet til router med kable, og så trådløst til Squeezebox.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Musikmappen er skam meget anvendelig. Hvis du har et meget stor musikbibliotek tager en scanning lang tid. Når du ligger et nyt album ind i din musikmappe, kan du altid afspille den derfra, inden du måske laver en scanning om natten.....

Ok du beskriver et problem jeg heldigvis ikke har - på min server tager det 2-3 minutter at køre en komplet rescan (~600 albums). Iøvrigt er "anvendelig" vel ikke det korrekte ord at bruge når den får time-out og generelt er langsom?

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Jeg bruge nu også tit "Musikmappe" oversigten, og jeg har ikke oplevet, at den er langsommere end de øvrige oversigter - jeg har ca 2.300 albums med ialt ca 27.000 titler.

Min Squeezeserver er også forbundet til router med kable, og så trådløst til Squeezebox.

Ok, min er langsommere ved "Music Folder" end de andre indgange uden tvivl (kablet hvor det er muligt).

hifirookie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

jeg har haft squeezebox duet i snart et år nu og har aldrig ALDRIG haft noget der drillede mig så meget. den har nærmest et nyt problem hver tredie uge så har været rigtig meget igennem inkl. dit problem og det eneste jeg har kunne gøre er vente en dag eller to så plejer det at gå væk af sig selv??? 

jeg gad godt og vide om andre finder den så drilsk???

evt. høre om der er nogen der kan anbefale en andet produkt???

håber for dig og andre ejere at det bare er mig der har fået en mandags model der oven ikøbet er boarderline skizofren.

ps. en god dac hæver lyden meget da den er lidt tam i lyden selv. 

pss godt nytår til alle herinde

Til top Vis hifirookie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifirookie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes