Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Xindak Dac-5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

Vil lige høre om nogle herinde, har nogle erfaringer med Xindak Dac-5 D/A-konverteren? Alt input er velkomment

http://www.sales.highendpalace.com/147200.jpg

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en et års tid, og har faktisk været rigtig glad for den. Den virker bare og lyder godt. Jeg har desværre ikke haft det store sammenligningsgrundlag hvad andre dac's angår. Men den lyder helt sikkert bedre end de cd-afspillere jeg har haft.

Man kan lege med forskellige rør til den, hvilket jo er en fordel hvis man vil tune lyden lidt.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej JBL,

Det lyder rigtig spændende, tak for input

Overvejer nemlig kraftigt og købe en til min "nye" Sony cd-afspiller......så vil jo gerne lige høre hvad folk har og sige til den

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 27 December 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Min kommer med posten senest tirsdag, skal nok lige komme med en lille anmeldelse når jeg har fået lyttet på den:-)

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu spændende Preben

Men kan godt ske jeg bestiller een inden, for har et godt tilbud på hånden.....må se hvad jeg finder ud af

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 December 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har også haft en som jeg satte til min xindak muse 3.. men der må jeg sige der hentede jeg ikke noget.... men håber du er glad for blå diode lys for det er det meget af... en del for meget efter min smag...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 28 December 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej

jeg har også haft en som jeg satte til min xindak muse 3.. men der må jeg sige der hentede jeg ikke noget.... men håber du er glad for blå diode lys for det er det meget af... en del for meget efter min smag...

mvh john

Hvad brugte du før, siden du ikke hentede noget(fik forbedret lyden)?

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

jeg brugte kun min cd xindak muse 3.. ville prøve at forbedre lyden med en dac 5... men vandt ikke noget med den kombi... har før haft stor succes med en cambright dac3 på en sony cd en ES model.... men lige præcis xindak muse 3 og xindak dac5 gav ikke noget.... ihvertifald ikke her hos mig....

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Sendt: 28 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

jeg brugte kun min cd xindak muse 3.. ville prøve at forbedre lyden med en dac 5... men vandt ikke noget med den kombi... har før haft stor succes med en cambright dac3 på en sony cd en ES model.... men lige præcis xindak muse 3 og xindak dac5 gav ikke noget.... ihvertifald ikke her hos mig....

mvh john

jeg har en dac-5 og muse 3.0, i mit tilfælde gav det en klar forbedring i forhold til muse 3.0 selv,

forbedringen er mere klarhed , bedre perspektiv, væsenligt bedre dynamik,samt en meget stram og dyb bas, det gælder for transistor udgangen, med rørdelen er lyden mørkere og mindre dynamisk, lidt pæn kan man sige, til pris en dac-5 koster er det svært at finde noget bedre mht. lyd og byggekvalitet på denne side af 10.000 kr

thats it

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 December 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil spendere ca 7k brugt kan du få en stello 220 MKII DAC , det er efter min overbevisning den bedste dac til prisen og den har alle typer ind og udgange inkl usb, jeg brugte den i min tid sammen med min xa 5e og lyden ja den var helt fantastisk. Lillebroderen da 100 skulle goså være god og fåes endnu billigere. 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
john pedersen skrev:

mvh john

jeg har en dac-5 og muse 3.0, i mit tilfælde gav det en klar forbedring i forhold til muse 3.0 selv,

forbedringen er mere klarhed , bedre perspektiv, væsenligt bedre dynamik,samt en meget stram og dyb bas, det gælder for transistor udgangen, med rørdelen er lyden mørkere og mindre dynamisk, lidt pæn kan man sige, til pris en dac-5 koster er det svært at finde noget bedre mht. lyd og byggekvalitet på denne side af 10.000 kr

thats it

jamen det er da godt at du synes det spiller godt... men stadig  her gav det zip rap thats a fact... men lytterum og hvad man ellers har af grej spiller enormt meget ind der.... men utrolig de skal bruge så mange/ meget af de blå lys dioder... de er sgu da r.. træls

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes