Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Intet video signal SAT-forstærker-TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 30 December 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg har fået alvorlig brug for hjælp og vhilket sted er bedre end her (fedte, fedte, fedte)
Jeg har igår modtaget min nye Sony STR-DH500 forstærker. jeg ved godt at det ikke er helt i samme klasse som det grej menga af jer herinde benytter, men ikke destp mindre, så er det en klar forbedring af det jeg er vant til.
Men nu til problemet:
Apparatet har jo diverse digitale og analoge indgange. Jeg har PT tilsluttet: PS3 og Xbox360 via HDMI og optisk kabel samt min sattellit modtager via Rød, Hvid, Gul indgang da det er den eneste måde hvorved jeg kan forbinde min sat-box med min receiver på.
Problemet er at der ikke er noget billede når jeg vil se sat-tv via den HDMI kanal som jeg har forbundet receiveren til fjernsynet med, lyden er der, men den går jo også uden om fjernsynet. Hvis jeg yderligere tilslutter et video kabel mellem reveiveren og TV'ets AV3 indgang, så kan jeg godt se billedet, men fidusen var jo at alt det jeg sendte ind i receiveren, det være sig HD signaler eller ej, skulle smides ud gennem HMDI udgangen og op i fjernsynet. Men åbenbart ikke min SAT modtager. Er der noget jeg har misforstået eller kan et signal der ikke er HDMI ikke sendes til TV'et via HDMI udgangen?

Håber nogen kan hjælpe og mit spørgsmål ikke er alt for forvirrende
mvh
Jesper

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Den funktion, du har brug for, hedder "opskalering". Og det kan din nye forstærker desværre ikke.

Ifølge oplysningerne på din forstærker på www.sony.dk skal du bruge deres ES-modeller. Hvis du kigger *her*, så læg mærke til teksten ved forstærkerne. Der står der direkte "1080/24p-opskalering" ved *ES-forstærkerne. Det er en af disse, du burde have købt.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej Bo

Tak for dit svar, selvom det jo ikke helt var det jeg havde håbet på men man skal jo ikke "kill the messenger"

Jeg har læst lidt at man kan købe en RCA to HDMI converter, ville det evt. være en holdbar løsning?

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Ja, en sådan boks kan gøre tricket. Men kun du kan afgøre, om du vil acceptere en ekstra kasse på hylden . . . ?

Plus, at du kommer til at bruge en HDMI-indgang på forstærkeren. Måske ikke noget problem idag, men der kommer flere og flere HD-kilder, som skal bruge et HDMI-stik. Bare for at male en lille "fanden" på væggen

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Canal Digital sælger en HD box for 995,- jeg tror jeg benytter mig af denne løsning i stedet for. men endnu en gang, tak for jeres svar.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes